Czwartek, 30 marca 2017     Imieniny: Amelii, Dobromira, Leonarda» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

Pojedynek transportowych planistów

Pojedynek transportowych planistówJeszcze nie zdążył opaść bitewny kurz po emocjonującej choć krótkiej walce samozwańczego króla Albanii z ultra prawicową Pudzillą, a ja idąc za ciosem bez pardonu chciałem skorzystać z atmosfery pełnej męskiej rywalizacji. Zgodnie z tymi niezwykłymi okolicznościami w dzisiejszym artykule opisałem pojedynek gigantów pochodzących z rodzimej branży TSL.
Dzięki moim dosyć szerokim kontaktom w środowisku udało mi się zestawić ze sobą prawdziwych tytanów planowania, ludzi którzy w swoim DNA mają zakodowane to co stanowi ich chleb powszedni czyli efektywną analizę i sztukę przetwarzania zebranych danych. Moi bohaterowie są mistrzami planowania i dzień po dniu swą ciężką i intensywną pracą budują własną transportową legendę.



 
Myślę, że po przeczytaniu tego tekstu będą Państwo w stanie zdecydować kto ma cięższą i bardziej wymagającą pracę. A może przynajmniej otworzę oczy niektórych z Państwa na trud i przeciwności z którymi dzień w dzień borykają się moi bohaterowie? Tak wiele ostatnio mówi się wszędzie o ciężkiej pracy kierowcy TIR-a, a co z osobami bez których nie mogliby oni egzystować na towarowych szlakach?
Z każdym z planerów spędziłem parę dni. Dokładnie podpatrywałem ich pracę, a nawet mając doświadczenie w dziedzinie planowania włączałem się w codzienny ogień walki.  Ze względu na przyszły komfort pracy i chroniąc ich przed telefonami headhunterów złowieszczo poszukujących prawdziwych talentów wspólnie doszliśmy do wniosku, że pozostaną w moim tekście anonimowi. Tak będzie najlepiej dla karier i firm w których pracują moje dziennikarskie źródła.
Praca planisty jest to zajęcie kluczowe dla danego przedsiębiorstwa. Na barkach planistów tak naprawdę spoczywają finanse i dobre imię firmy dla której pracują. To oni koordynują i biorą na siebie odpowiedzialność za terminowość, jakość i efektywność biznesu.
Aby siły w tym pojedynku były wyrównane wybrałem ludzi z jednej kategorii wagowej. Dlatego obnażona przeze mnie ze wszelkich tajemnic pozostanie w dniu dzisiejszym praca koordynatora drobnicy w systemie "milkrun", a nie działającego na systemach drobnicowych (która w mojej opinii jest mniej wymagającym zajęciem) oraz praca planisty lokomotyw elektrycznych w ruchu krajowym obejmująca swoim działaniem trzy północne województwa Polski z sercem polskiego transportu kolejowego czyli morskim obszarem portowym.  Brzmi ciekawie? Konkrety są jeszcze bardziej zajmujące.
Charakterystyka pracy:
droga: głównymi zadaniami koordynatora drobnicy jest układanie tras uwzględniając czasy dostaw, maksymalną ładowność skrzyni (zarówno patrząc na miejsca paletowe jak i na maksymalny tonaż jaki można na nią załadować) oraz ekonomiczną opłacalność transportu. Podczas pracy planista przekazuje gotowe trasy spedytorom prowadzącym kierowców oraz wysyła za pomocą programu wytyczne magazynierom i opiekunom klienta. Jest spoiwem całego procesu logistycznego od przyjęcia zlecenia, jego wyceny  aż do zakończenia jego organizacji.
X Polecamy artykuł:
Nowi kaprale w W- MOSG

kolej: planista lokomotyw elektrycznych odpowiada za przepływ ładunków na jego terenie. Musi znać specyfikę ładunków, którymi zarządza ( kontenery, węgiel, płynne ładunki chemiczne, zboża, stal). Nie obcy jest mu przebieg przestrzenny linii kolejowych oraz położenie punktów eksploatacyjnych w podziale na główne ich typy - stacje kolejowe, posterunki odgałęźne, punkty eksploatacyjne w ruchu pasażerskim i towarowym oraz punkty graniczne. Zajmuje się uruchomieniem składów zgodnie ze ściśle określonymi zasadami biorąc pod uwagę ukształtowanie terenu, maksymalne długości i brutta składu. Ma także ograniczone zasoby sprzętu i ludzi więc efektywne ich wykorzystanie jest wręcz konieczne do wykonania założonych na daną dobę zleceń.
  |str. 1| 2 | Następna
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?