21 kwietnia 2018

Blogi » Blogi

Czego potrzebuje branża TSL?

Czego potrzebuje branża TSL?

W mijającym roku zrealizowałem kilkanaście szkoleń i seminariów dla managerów i przedsiębiorców branży TSL. W trakcie większości z nich pojawiało się pytanie - przed jakim, największym wyzwaniem w zmieniającym się świecie stoi ten sektor? Wniosek płynący z odpowiedzi, a podpisało się pod nim kilkuset managerów i liderów środowiska, był jeden - zaufanie.


Zaufanie to wartość, która w najistotniejszy sposób wpływa na kondycję biznesu, zwłaszcza tak wrażliwego na jego utratę, jak transport, logistyka, spedycja. Nie sposób bowiem realizować usług TSL na więcej niż przyzwoitym poziomie, jeśli w przestrzeni współpracy z Klientem brakuje właśnie zaufania, gdy na każdym kroku, poprzez zmieniające się przepisy, uwarunkowania formalno-prawne, ale także pozostawiający wciąż wiele do życzenia standard obsługi, dzieje się wiele, nazbyt wiele tego, co zaufanie niszczy, a w każdym razie znacznie obniża.


Praktycznie wszystkie elementy, które stanowią istotę działania podmiotów w branży TSL mogą efektywnie funkcjonować jedynie w przypadku istnienia realnego zaufania, pomiędzy ludźmi, a więc i pomiędzy organizacjami. Kłopoty kadrowe z kierowcami, sprawna rekrutacja na stanowiska managerskie, specjalistyczne, operacyjne, długoookresowe umowy, kontrakty, płynność finansowa i dochowywanie terminów płatności, wreszcie kwestie formalne - wszystko to stanowi obszar wymagający wiarygodności i zaufania. Tutaj jest jeszcze bardzo wiele kwestii, spraw i rozwiązań do przepracowania. Polecam Państwu ów fakt pod refleksję.


Istnieje pojęcie ekonomii zaufania. Właśnie w jej mechanizmach, zasadach i regułach znajduje się antidotum na większość problemów branży, w niej także należy szukać inspiracji do rozwiązywania wielu wyzwań kreujących rozwój firm oraz ich ofert. Warto o tym pamiętać i przestać zajmować się sprawami może i pilnymi, ale w sumie trzeciorzędnymi, na rzecz tych, które są ważne. Idąc za stwierdzeniem Lee Iacocci, wielkiego managera Forda i Chryslera - Nic bardziej nie wzmacnia firmy niż okazane jej przez Klienta zaufanie. Róbmy więc tak, aby w naszym działaniu pojawiało się jak najwięcej powodów do tego, by Klient mógł nam ufać. Tego Państwu, jak i sobie samemu życzę w codziennej, zawodowej aktywności.


dr Marek Wojciechowski | psycholog biznesu


 



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×