15 grudnia 2017

Blogi » Mateusz Burczyk

Flexitank- recepta na brak suchych ładunków

Flexitank- recepta na brak  suchych ładunkówKażda firma transportowa boryka się z wieloma wyzwaniami dnia codziennego. Sezonowość wysyłek,  przerwy w produkcji czy ograniczenia wynikające z konieczności zachowania terminowości dostaw, to są zagrożenia, które mogą wpłynąć destrukcyjnie nawet na najbardziej prężnie działającą organizację. Na horyzoncie rynku transportowego nieśmiałe majaczą jednak nowe szanse biznesowe, które mogą przesunąć nasz pusty kontener w miejsce bardziej obfitujące w ładunki lub po prostu pomogą w łatwy sposób zoptymalizować łańcuch dostaw naszego klienta.


Tank kontenery - rotacyjne magazyny

Na pewno wielu z Państwa zapyta jak to zrobić? Kiedy w ogóle jest to opłacalne? Nie zamierzam w tym artykule trzymać się kurczowo analizy ekonomicznej, choć postaram się przedstawić jeden transparentny przykład ocierający się nieco o tę dziedzinę. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tych paru słów sami będziecie mogli Państwo zadecydować czy warto zainwestować ok. 200 USD na ten osobliwy transportowy „pęcherz”.
Receptą na brak suchych ładunków w danym rejonie czy kosztowny transport tank kontenerami płynnych ładunków neutralnych może być właśnie wspomniany przez mnie flexitank. Dzięki wielu mozolnym próbom i zastosowaniu specjalistycznych materiałów takich jak np. polietylen, termoplastyczny poliuretan lub polichlorek winylu technologom udało się stworzyć w pełni certyfikowany i gotowy do bezpiecznego przewozu w transporcie intermodalnym gumowy kontener.  Zbiornik ten pozwala na przewóz ładunków płynnych w zwykłych kontenerach 20 stopowych, gdzie pojemność transportowanego ładunku może dochodzić nawet do 24 000 litrów płynu, oczywiście przy planowaniu transportu trzeba wziąć pod uwagę gęstość ładunku, który mamy przewieść.
Sporą nowością skorelowaną ściśle ze standardowymi flexitankami,  na którą niedawno się natknąłem są tzw. mikro tanki mogące pomieścić 6000- 8000 litrów cieczy. Dzięki wykorzystaniu tych małych zbiorników możemy przewieść towar także w większych kontenerach czy nawet w naczepach sztywno burtowych!
Wracając jednak to tematu. Flexitanki umożliwiają nam przewóz płynnej żywności (koncentraty soków, wodę mineralną, oleje, cukry, wino), czy neutralnej ciekłej chemii ( lateks, detergenty, oleje, farby, glicerynę, nawozy).  Jeżeli chodzi o montaż takiego zbiornika w kontenerze to jest ono praktycznie intuicyjny i bezproblemowy. Każdy bardziej skory do współpracy kierowca czy magazynier bez problemu może samodzielnie umieścić zbiornik  wewnątrz kontenera.
Po wypełnieniu cieczą, staje się automatycznie zabezpieczony przed uszkodzeniem i przemieszczaniem się towaru. W ten oto niewyobrażalnie banalny sposób zwykły box kontener lub sztywna zabudowa zostaje przekształcona w mobilną cysternę. Cysternę, którą można załadować zarówno z góry jak i z dołu. Trzeba jednak pamiętać, iż trzeba spełnić wiele wymagań, aby flexitank mógł być bezpiecznie transportowany. Należy zatroszczyć się o wnętrze skrzyni ładunkowej, która musi być wolna od uszkodzeń, ostrych krawędzi, opiłków, etc.

Flexitank to niewątpliwie rozwiązanie przyjazne środowisku, bo może podróżować transportem intermodalnym, a nie tylko drogą. Dzięki temu przyczynia się do wytwarzania niższej emisji dwutlenku węgla. Kolejnym plusem jest niewątpliwie duża oszczędność finansowa. Klienci mogą być zadowoleni, bo godząc się zazwyczaj na transport „ gumową” cysterną płacą tylko za transport w jedną stronę, a koszt jednostkowy tego rozwiązania jest o wiele tańszy niż koszt leasingu per dzień cysterny czy tanka kontenerowego, który to koszt jest ukryty w stawce. Niestety ciężka chemia musi być transportowana w ISO tankach.
X Polecamy artykuł:
Nowy szef stołecznej policji

Poniżej możecie Państwo zobaczyć porównanie kosztu transportu przykładowego ciekłego towaru z Chin do Dubaju z uwzględnieniem rodzaju opakowania znalezione przeze mnie na specjalistycznym portalu www.flexitankspecialists.com.

Podsumowując:
Czasem kiedy nie ma ładunków spaletyzowanych lub klient szuka tańszego rozwiązania transportu towaru ciekłego wpasowującego się w ramy zastosowania flexitanka możemy skusić się na wykorzystanie naszego kontenera w inny niż dotychczasowy sposób. Z pomocą przychodzi nam wtedy innowacyjny system dedykowany do transportu płynów, który jest łatwy do załadowania i rozładowania. Te ekologiczne rozwiązanie niesie za sobą także oszczędność kosztów, nie potrzebujemy do przewozu drogich środków transportowych czyli cystern lub tank kontenerów. Odchodzą nam opłaty za wynajem długoterminowy, które zwyczajowo występują przy przewozach tymi środkami transportu. Przekonując klienta do tego rodzaju transportu pamiętajmy, że te osobliwe zbiorniki odpowiadają wszystkim rygorystycznym normą włączając także ISO 9001-2008.
Mateusz Burczyk

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×