Poniedziałek, 27 marca 2017     Imieniny: Ernesta, Jana, Marka» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

Reefery – mobilne chłodnie

Reefery – mobilne chłodnie Rosnące nasycenie rynku transportowego sprawia, że firmy z branży TSL coraz częściej zmieniają lub modyfikują ofertę skierowaną do swoich klientów. W dobie coraz to nowych połączeń intermodalnych pomiędzy Europą Zachodnią, Rosją i Chinami, wielu operatorów logistycznych upatruje swoje szanse na przetrwanie w inwestycjach w transport chłodniczy.
Większość ładunków przewożonych chłodniami, a wymagających kontrolowanej temperatury przewozu to przede wszystkim owoce, warzywa, produkty mleczne, ryby i mięsa, farmaceutyki, elektronika, produkty chemiczne, napoje, czekolada.


Tank kontenery - rotacyjne magazyny

Jak widać potencjał transportowy jak i ładunkowy jest ogromny. Jak jednak załadować towar z Rosji, Chin czy zupełnie innego miejsca w którym aktualnie nie znajduje się nasza chłodnia lub bardzo ciężko ją tam pozycjonować?
W zależności od rodzaju towaru z pomocą może przyjść nam przy okazji ładunku stałego kontener chłodniczy reefer (wymiary dostępnych na rynku reeferów to 20 stopowy zabierający 10 EPAL o pojemności ładownej 28,7 CBM, 40 stopowy zabierający 23 EPAL o pojemności ładownej 60 CBM, lub 45 stopowy zabierający 32 EPAL o pojemności ładownej 75 CBM). W przypadku ładunku płynnego możemy zorganizować transport za pomocą ISO Tanku. W obydwu przypadkach producenci kontenerów gwarantują nam zakres temperatur wahający się od – 30 C do + 30 C więc jak najbardziej optymalny do przewozu powyższego typu towarów.
Wraz ze wzrostem popytu na przewóz chłodniczy kontenery biorące udział w łańcuchu przewozowym są coraz częściej modyfikowane. Ulepszenia w głównej mierze mają na celu podniesienie parametrów izolacji termicznej oraz zwiększenie wytrzymałości i możliwości transportowych. Ulepszona cyrkulacja powietrza dzięki elastycznym kanałom wentylacyjnym pozwala na redukcję energii zużywanej przez agregat, a zmniejszenie masy własnej pozwala przewozić większe ilości towaru na daną jednostkę transportową. Te nowe możliwości wpływają na koszt organizacji takiego przewozu.

Co jednak zrobić w sytuacji kiedy nie ma odpowiednich uwarunkowań do takiego transportu?
Chodzi głównie o podłączenia reefera do prądu, albo brak części połączenia intermodalnego ( zła infrastruktura nie przystosowana do takiego rodzaju transportu)? Aby zagwarantować, że ciągłość "łańcucha chłodniczego" pozostaje nienaruszona, kontenery potrzebują stałej dostawy energii elektrycznej i to jest rzecz kluczowa. Zazwyczaj podłączane są na pokładzie statku do układu zasilania, a na nabrzeżu ich ciągłość pracy zapewniają terminale przeładunkowe gdzie jednostka oczekuje na kolejny ruch w intermodalnej układance.
Jednak w transporcie drogowym mam na myśli transport szynowy lub ciężarowy nie obędzie się bez wykorzystania przenośnych generatorów prądotwórczych co jest warunkiem bezpiecznego wykonania usługi.
Jak to działa?- wentylacja kontenera chłodniczego typu reefer https://www.cma-cgm.com/products-services/reefer/containers-fleet
Kontener chłodniczy składa się z poniższych elementów:
1. Urządzenie chłodnicze
2. Skrzynki nie wykraczają poza obrys palety
3. Wolna przestrzeń ładunkowa- umożliwia pionowe przepływy powietrza
4. Skrzynki wentylacyjne do pionowego przepływów powietrza
5. Zabezpieczenie
6. Tylne drzwi
7. Przestrzeń powietrzna nad ładunkiem
8. Przepływ powietrza
9. Otwory wyrównujące
Taka budowa kontenera chłodniczego umożliwia wymuszony obieg zimnego powietrza co w konsekwencji zapobiega zbyt szybkiego dojrzewaniu produktów. W celu usunięcia niepożądanego gazu i wilgoci wytwarzanego przez oddychanie (które mogą wpływać na jakość produktu), świeże powietrze może być wymieniane w ilości od 0 do 260 m3 / godzinę, w zależności od wymagań i rodzaju towaru. Jak widać kontenery chłodnicze otwierają wiele możliwości przed firmami z branży TSL. W połączeniu z systemami śledzenia jednostki, monitorowania temperatury, a nawet regulacji temperatury poprzez satelitę znajdują wielu zwolenników ze strony firm produkcyjnych. Warto jednak pamiętać decydując się na organizację tego transportu, że choć frachty dedykowane na te jednostki transportowe są zdecydowanie wyższe od tych neutralnych to koszty leasingu i utrzymania są oczywiście relatywnie większe niż przy standardowych boxach czy tank kontenerach.

Mateusz Burczyk
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?