21 listopada 2017

Blogi » Marek Wawrzyńczak

Koncentruj się na tym co robisz

Koncentruj się na tym co robisz

W ostatnich dniach miałem okazję przekonać się, jak ważna jest koncentracja na najważniejszych usługach / produktach w firmie. Krótko mówiąc – jak istotne jest skupienie się na core business danego przedsiębiorstwa.

Ludzie bardzo często tego nie doceniają i szukają podmiotów, które mają jak najbardziej rozbudowany wachlarz usług. Oczywiście ma to swoje korzyści ale też zagrożenia.

Moje własne zdanie na ten temat jest takie, że jeśli ktoś robi kilka rzeczy na raz, to żadnej nie jest w stanie zrobić bardzo dobrze.  Doświadczenie, o którym wspomniałem w pierwszym zdaniu, jeszcze bardziej utwierdziło mnie w tym przekonaniu.

Podczas wizyty w jednym z oddziałów naszej firmy, do naszego biura przyszedł Klient, który potrzebował pomocy. Miał problem, którego nikt nie chciał rozwiązać , a jak się okazało był prozaiczny:

Klient importował drogą lotniczą towar z Chin do Polski. Całą logistykę w obu krajach, transport lotniczy i odprawę celną zlecił jednej z największych firm logistycznych na świecie, dla której core businessem jest transport przesyłek kurierskich.  Okazało się, że z pośpiechu podwykonawca błędnie zrobił odprawę celną. Problem pojawił się, ponieważ ktoś nie do końca przeanalizował wszystkie dokumenty towarzyszące przesyłce. Natomiast dla Klienta błąd ten miał bardzo duże znaczenie, gdyż nie mógł sprzedać zakupionego towaru. Przez prawie dwa tygodnie nie mógł w żaden sposób skontaktować się z podwykonawcą, któremu zlecił całą obsługę – nikt nie odbierał telefonów, nie odpowiadała na maile, a jeśli już to po drugiej stronie siedziały osoby, które zajmowały się tylko paczkami, a nie miały żadnego pojęcia o odprawie celnej. Dla wspomnianej firmy logistycznej, odprawy celne nie są najbardziej dochodową częścią działalności, więc jej nie rozwija. Telefony kontaktowe do działu obsługi Klienta są kierowane tylko do osób zajmujących się paczkami i kontaktem z kurierami, nic poza tym.

Klient przyszedł do nas z prośbą o pomoc. Cały temat udało się zamknąć jednym dokumentem.

Zadowolenie Klienta zostało zdobyte tylko dzięki chęci poznania jego problemu, a ta sprzedaż (i jak już wiem kolejne) została szybko zamknięta.

Dlatego pamiętajcie aby jak najmocniej angażować się w to co robicie, bądźcie ekspertami, słuchajcie uważnie Klientów, a nie będziecie narzekać na brak pracy.

***

Marek Wawrzyńczak –  Dyrektor Sprzedaży w Rusak Business Services.

https://sellorbesoldsite.wordpress.com/




Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×