13 grudnia 2017

Blogi » Marek Wojciechowski

Satysfakcja prowadzi do lojalności!

Satysfakcja prowadzi do lojalności!

Obecnie wiele mówi się o tym, jak ważna jest satysfakcji Klienta. Owszem jest ważna, ale jako środek do celu, a nie cel sam w sobie. Dlaczego? Bo satysfakcja jest z natury emocjonalna, chwilowa, impulsowa. Czymś trwałym, ugruntowanym a więc bardzo wartościowym, tym samym pożądanym w biznesie sprzedażowym jest lojalność. Ona powinna być celem wszystkich działań związanych z kreowaniem relacji z Klientem. pamiętaj: satysfakcja to półmetek. Finał Twoich starań nazywa się LOJALNOŚĆ KLIENTA.


To dzięki niej Klient będzie do nas wracał, a na dodatek namawiał innych do korzystania z naszych produktów i usług, nawet wtedy, gdy nasze ceny nie są najniższe na rynku.

Jak w takim razie zbudować i utrzymać lojalność Klientów?

Poniżej znajdziesz kilka praktycznych rad i wskazówek.

1. Częściej komunikuj się personalnie.

W dobie obecnej nowoczesnej technologii można wykorzystywać przeróżne dane, aby utrzymywać więź z Klientem – na przykład wysyłać mu życzenia urodzinowe, podsyłać ciekawe artykuły (nie spam!) czy w mailingu zwracać się do niego w sposób spersonalizowany – indywidualny.

2. Edukuj Klientów na temat swojego biznesu.

Przy pomocy firmowych blogów, nagrań wideo i innych osiągnięć współczesnej techniki informuj swoich Klientów, jak najczęściej pokazując swoje zaangażowanie i starając się udowodnić przewagę nad konkurencją.

3. Lojalność Klienta zaczyna się od lojalności pracownika.

Lojalność wędruje od szczytu do samego dołu, począwszy od lojalności wobec firmy całego zespołu. Każdy pracownik musi znać swoją rolę, oraz to – jak ma postępować z Klientem.

4. Nie uznawaj obecnych Klientów za zdobytych raz na zawsze.

Wiele firm robi mnóstwo rzeczy, aby zdobyć nowego Klienta, a niewiele lub nic, aby utrzymać obecnego. Nie popełnij tego błędu i na przykład nie dawaj nowym Klientom lepszej oferty niż obecnym. Rozgoryczeni odejdą od ciebie.

5. Gwarantuj stabilność warunków i cen.

Gdy ceny rosną, a warunki oferty się zmieniają wielu Klientów odchodzi. Trzeba ich przekonać do pozostania przez znalezienie nowych opcji, na przykład można obciąć koszty przerzucając je na samego Klienta, który wykona sporo czynności online.

6. Bądź sumienny i elastyczny.

Jeśli informujesz, że towar będzie w przyszłym tygodniu, musi być w przyszłym tygodniu, albo natychmiast powiadom Klienta o zwłoce i zaoferuj jakąś choćby drobną rekompensatę. Nie trzymaj się też sztywno regulaminu, okazuj życiowe zrozumienie, ponieważ czasem zbyt ścisłe stosowanie się do wewnętrznych zasad firmy oznacza utratę Klienta i potencjalnych wpływów.

7. Dbaj o jakość obsługi Klienta.

Nie wolno dopuścić do spadku jakości obsługi, co zdarza się biznesom, które szybko się rozwijają i nie nadążają z rekrutacją odpowiedniego personelu. Jeden niezadowolony Klient skutecznie odstraszy kilku innych.

dr Marek Wojciechowski | psycholog biznesu



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×