23 października 2017

Blogi » Hubert Szawaryński

Internet rzeczy – czysty zysk dla transportu

Internet rzeczy – czysty zysk dla transportuDzięki nowoczesnym rozwiązaniom, jakie oferuje internet rzeczy (z ang. IoT - Internet of Things), transport i logistyka mają szansę wzbogacić się w ciągu 10 lat o, bagatela, 2 biliony dolarów!
Czym jest internet rzeczy?
Internet rzeczy opiera się w głównej mierze na danych, które są gromadzone, przetwarzane lub wymieniane za pośrednictwem sieci komputerowej, stanowiąc fundament, na którym budują się zwiększone możliwości zastosowania sieci – do komunikacji nie tylko między ludźmi, ale również między urządzeniami.



Któż z nas nie chciałby mieć samochodu, który po uruchomieniu przy wyjeździe do pracy, wysyłałby informację do domowego systemu ogrzewania, żeby obniżył pobór energii? Niesie to korzyści zarówno ekologiczne w postaci zmniejszonej emisji energii, ale również ekonomiczne – niższe rachunki i związane z tym niemałe oszczędności. Na wdrożeniu koncepcji internetu rzeczy z pewnością zyska również branża transportu i logistyki.

Internet rzeczy w transporcie i logistyce – jakie zastosowanie?
Wdrożenie koncepcji IoT w branży usług transportowo-logistycznych polegałoby na opracowaniu systemów, które będą potrafiły między innymi identyfikować i reagować na zmienne warunki, wytyczając optymalne dla kierowców trasy, a także optymalizować zużycie paliwa.
Stała komunikacja pomiędzy poszczególnymi urządzeniami pozwoliłaby firmom transportowym przewidzieć awarie lub usterki, dzięki czemu uniknęłyby one w przyszłości kosztownych napraw i związanych z nimi przestojów. Dzięki rozwiązaniom z zakresu IoT, takim jak inteligentne palety czy regały, byłoby również możliwe optymalne zarządzanie przestrzenią magazynu, a także szybsze i bardziej dokładne śledzenie towaru, co zwiększy możliwości przewidywania i zabezpieczania poszczególnych procesów.

Szacuje się, że w ciągu dekady inteligentne systemy wdrożone w branżę transportu i logistyki, są w stanie wygenerować  blisko 2 biliony dolarów zysku! Korzyści będą jednak płynąć nie tylko dla firm, ale również dla ich klientów – IoT bez wątpienia przyczyniłoby się bowiem do podniesienia jakości świadczonych usług przy jednoczesnym obniżeniu ich kosztów oraz skróceniu czasu ich realizacji.

Hubert Szawaryński HiT Transport
www.hittransport.pl

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×