23 października 2017

Blogi » Hubert Szawaryński

Jakich aut szukamy, a jakie kupujemy?

Jakich aut szukamy, a jakie kupujemy?Poznaliśmy marki samochodów najczęściej rejestrowanych przez Polaków w 2016 roku. Czy pokrywają się one z tymi, których nazwy wpisywali w wyszukiwarki internetowe?
Jakie samochody lubimy oglądać w Internecie?
Jedna z brytyjskich firm, zajmująca się sprzedażą części samochodowych, podjęła się analizy zapytań internautów, dotyczących poszczególnych marek samochodów. Zestawienie powstało w oparciu o dane pozyskane z 2016 roku i objęło 193 kraje na całym świecie. Co z niego wynikło?




Marką, która wzbudzała w minionym roku największe zainteresowanie internautów była Toyota, którą wyszukiwano najczęściej aż w 71 krajach. Na kolejnych miejscach pojawiły się BMW, Honda i Hyundai. Zaskoczeniem jest brak w zestawieniu producentów, takich jak Volkswagen czy Chevrolet. Nie mniej zaskakująca może być dominacja wyszukiwań BMW na terenie Polski oraz większości państw Europy Środkowo-Wschodniej.

Jakie samochody kupujemy?
Czy wyszukiwania w Google pokrywają się z rzeczywistymi wyborami zakupowymi Polaków? Według raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w minionym roku, najwięcej, spośród zarejestrowanych na terenie naszego kraju, aut pochodziło ze stajni Skody, zaś modelem, który cieszył się największą popularnością była zarejestrowana blisko 17 tysięcy razy - Skoda Octavia. Na kolejnych pozycjach znalazły się Volkswagen i Toyota, które łącznie ze Skodą stanowiły w 2016 roku blisko 1/3 rynku. Co ciekawe, w pierwszej 10-tce zakupowych wyborów nie znalazła się marka BMW. Okazuje się zatem, że wirtualne sympatie Polaków często różnią się od rzeczywistych wyborów zakupowych.

Hubert Szawaryński HiT Transport
www.hittransport.pl

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×