22 października 2017

Edukacja » Edukacja

Truck & Van nr 6/2017

Truck & Van nr 6/2017W najnowszym wydaniu miesięcznika:
Jeszcze bardziej niezawodnie, efektywniej, wygodniej i w konsekwencji taniej – to pomysł DAF-a na drogę do osiągnięcia doskonałości. Nowe wersje modeli CF i XF z przydomkiem Pure Excellence mają zużywać nawet o 7% paliwa mniej niż obecna generacja i to nie jedyna korzyść, jaką ma odnieść przewoźnik. Z zewnątrz nowa wersja CF i XF nie różni się zbytnio od aktualnej generacji, ale to akurat nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem. DAF od lat stawia na sprawdzone wzorce i wyjątkowo pragmatycznie podchodzi do konstrukcji pojazdów ciężarowych. Nie ma tu miejsca na „wodotryski” czy szczególne wizje designerskie. Pojazd ciężarowy powinien być wprawdzie miły dla oka, ale najważniejsza jest jego efektywność, niezawodność, bezpieczeństwo i wygoda dla kierowcy oraz korzyści, jakie przyniesie właścicielowi.



Scania wciąż na czele
Scania „Zawsze na czele” rozpoczyna sezon 2017 z nowymi samochodami o jeszcze wydajniejszych układach napędowych. Program „Zawsze na czele” wystartował w Polsce w sierpniu 2015 roku, by udowodnić firmom niekorzystającym do tej pory z pojazdów Scania, jak dużo można oszczędzić paliwa. W ramach programu Scania przekazuje przedsiębiorstwu na okres dwóch tygodni cięgnik siodłowy z naczepą lub zestaw kubaturowy, z trenerem, który w tym czasie szkoli wybranego kierowcę zatrudnionego w firmie. Oszczędności na paliwie powinny średnio wynieść 10%, ale to nie wszystko, bo uzyskane wartości można od razu porównać z dotychczasowymi wynikami realizowanymi pojazdami konkurencji. A te różnice mogą wynieść znacznie więcej.

Zimno albo zimniej
Współczesne pojazdy chłodnicze zapewniają bardzo dobrą ochronę żywności na każdym etapie jej produkcji i dystrybucji. Duża oferta rynkowa ułatwia, a zarazem utrudnia dokonanie właściwego wyboru. Są rozwiązania uniwersalne i powszechnie dostępne oraz niszowe, które są mało znane, bywają kosztowne w chwili zakupu, ale są praktyczne i opłacalne w długim okresie. Rzecz nie tylko w zapewnieniu odpowiednich warunków przewożonemu ładunkowi, ale i w wygodzie oraz prostocie obsługi zabudowy oraz jej jakości. Niezwykle ciekawym trendem, a zarazem wyzwaniem dla zdolnych konstruktorów są pojazdy chłodnicze dostarczające do domów klientów zakupy dokonane przez internet.

Lekkie, coraz lżejsze
Rynek pojazdów zbiornikowych, tzw. silosów w Polsce jest rozwojowy – zgodnie twierdzą przedstawiciele branży. Takie pojazdy kupują zarówno firmy przewozowe, jak i przedsiębiorstwa wykorzystujące je na własny użytek, jak młyny, cementownie, betoniarnie czy firmy budowlane. Dużo silosów samowyładowczych trafia do przemysłu chemicznego oraz do przewozu składników sypkich do produkcji artykułów spożywczych. Wraca popyt na silosy leżące, przeznaczone dla sektora budowlanego. Te ostatnie dużym popytem cieszyły się w okresie inwestycji przed Euro 2012, potem nastąpiło wyhamowanie, a teraz znowu odczuwalne jest ożywienie, związane z inwestycjami infrastrukturalnymi, finansowanymi w ramach nowej perspektywy unijnej.

Elektryczne coraz popularniejsze
Klimatyzacja stała się elementem podstawowego wyposażenia pojazdu użytkowego. Nowe ciężarówki, już nie tylko do transportu długodystansowego, wyposażane są powszechnie w klimatyzatory zasilane od silnika. Z roku na rok zwiększa się też popyt są elektryczne klimatyzacje postojowe. Nie powinno to dziwić, skoro w krajach Unii Europejskiej jest zabroniony postój ciężarówki z włączonym silnikiem, czyli można się chłodzić tylko klimatyzatorem niezależnym. W takich krajach jak Hiszpania, Portugalia czy Włochy posiadanie klimatyzatora postojowego jest obligatoryjne, a jeśli kierowca go nie ma i nie ma rachunku za nocleg w hotelu, to płaci mandat.

KTA w standardzie

Od kwietnia oś naczepowa Kögela – KTA jest montowana seryjnie w modelach Cargo, Lightplus, Cool – PurFerro quality, Box oraz w podwoziach. N owy zintegrowany układ jezdny stanowi mocny punkt pojazdów Kögel. Jest optymalnie dostosowany do naczep tej marki i poprawia ich własności jezdne. Nie tylko zwiększa ładowność pojazdów, ale dzięki przemyślanej i wnikliwie przebadanej konstrukcji znacznie wydłuża ich żywotność. Nowa oś spełnia główne wymagania klientów firmy Kögel, czyli łatwą obsługę serwisową, przy zachowaniu optymalnych kosztów.

Wszystko w jednym

Pommier wprowadził na rynek nowe podpory PTS 50 przeznaczone do podpierania przedniej części naczepy odłączonej od ciągnika. Umożliwiają unieruchomienie naczepy oraz bezpieczny załadunek i rozładunek. Model uniwersalny można dopasować do większości naczep (skok 280 mm), podpory PTS 50 są lżejsze (do 15 kg względem konkurencji), a ich obsługa łatwiejsza i szybsza: wystarczy 5 s. W przypadku większości podpór dostępnych na rynku potrzeba około 5 minut.
Truck&Van

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×