24 października 2017

Edukacja » Nowości wydawnicze

Truck & Van nr 10

Truck & Van nr 10W najnowszym wydaniu Truck & Van warto przeczytać:
Rozwój ciężarówek przebiega wielotorowo. Niektóre pomysły splatają się ze sobą, ścieżka innych biegnie bokiem. Targi pojazdów użytkowych IAA, odbywające się w Hanowerze na przełomie września i października błyszczały nie tyle premierami, co feerią mniejszych i większych udoskonaleń.
O zawodach w oszczędzaniu, czyli już po raz drugi Volvo Trucks przeprowadziło konkurs na najekonomiczniejszego kierowcę.
Zanim jednak zawodnicy z różnych zakątków świata spotkali się podczas finału w Szwecji, musieli pokonać swoich rywali w kraju i regionie.


Truck & Van wydanie wrześniowe

Wysokie osiągi zwykle kojarzą się z dużym zużyciem paliwa. Nic bardziej mylnego. Scania R 580 V8 Streamline potrafi być oszczędna, a do tego zapewnia niesamowitą przyjemność z jazdy! Na ten test czekaliśmy z niecierpliwością. Mocny silnik, nowoczesny układ napędowy i topowe wyposażenie. To cechy, które sprawiają, że praca kierowcy nie jest już tylko pracą, a ciężarówka zwykłym środkiem transportu. Scania R 580 V8 Streamline pozwala czuć się prawdziwym królem szos.

Autobusy na targach – IAA Hanower
W samo południe, 24 września 2014 r. podczas wystawy IAA w Hanowerze zadebiutował nowy Solaris Urbino. Skonstruowany od podstaw, lepiej odpowiada na potrzeby pasażerów i przewoźników. Drzwi są szersze i wyższe, większa jest powierzchnia niskiej podłogi oraz liczba miejsc dostępnych z jej poziomu: w modelu 12-metrowym dochodzi do 16, w przegubowym do 24. Zwiększenie liczby nisko położonych siedzeń było możliwe m.in. dzięki umieszczeniu zbiorników paliwa na nadkolach.

Fiat zaprezentował na hanowerskich targach IAA nową wersję modelu Dobl`o. Ma być oszczędniej, mocniej i pojemniej. Dla bardziej dociekliwych namiastką tego, jak może wyglądać nowe wcielenie Doblo były znane już wcześniej wizerunki samochodu Dodge Ram ProMaster City, czyli amerykańskiego odpowiednika Fiata Doblo. I trzeba przyznać, że niecierpliwcy dużo się nie pomylili.

Żubr A80
I na koniec o ciężarówce z polskim rodowodem. Żubr A80 stanowił prawdziwy kamień milowy w historii polskiej motoryzacji, będąc pierwszą naszą ciężarówką o tak dużej ładowności. Problem jednak w tym, że przez wiele lat znalezienie odrestaurowanego egzemplarza tego pojazdu było niemożliwe. Teraz to się zmieniło. Przyczynili się do tego miłośnicy ciężarówek z Nowej Soli. W wakacyjnym numerze prezentowaliśmy Jelcza serii 300 pierwszej generacji, który wyjechał z fabryki w 1969 roku. Pomimo zaawansowanego wieku, opisywany pojazd był w idealnym stanie zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym. Jak to możliwe?

Więcej informacji na www.truck-van.pl.
Zachęcamy do darmowej prenumeraty elektronicznej.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×