19 sierpnia 2017

Edukacja » Nowości wydawnicze

Truck & Van nr 10

Truck & Van nr 10W najnowszym wydaniu Truck & Van warto przeczytać:
Rozwój ciężarówek przebiega wielotorowo. Niektóre pomysły splatają się ze sobą, ścieżka innych biegnie bokiem. Targi pojazdów użytkowych IAA, odbywające się w Hanowerze na przełomie września i października błyszczały nie tyle premierami, co feerią mniejszych i większych udoskonaleń.
O zawodach w oszczędzaniu, czyli już po raz drugi Volvo Trucks przeprowadziło konkurs na najekonomiczniejszego kierowcę.
Zanim jednak zawodnicy z różnych zakątków świata spotkali się podczas finału w Szwecji, musieli pokonać swoich rywali w kraju i regionie.


Truck & Van wydanie wrześniowe

Wysokie osiągi zwykle kojarzą się z dużym zużyciem paliwa. Nic bardziej mylnego. Scania R 580 V8 Streamline potrafi być oszczędna, a do tego zapewnia niesamowitą przyjemność z jazdy! Na ten test czekaliśmy z niecierpliwością. Mocny silnik, nowoczesny układ napędowy i topowe wyposażenie. To cechy, które sprawiają, że praca kierowcy nie jest już tylko pracą, a ciężarówka zwykłym środkiem transportu. Scania R 580 V8 Streamline pozwala czuć się prawdziwym królem szos.

Autobusy na targach – IAA Hanower
W samo południe, 24 września 2014 r. podczas wystawy IAA w Hanowerze zadebiutował nowy Solaris Urbino. Skonstruowany od podstaw, lepiej odpowiada na potrzeby pasażerów i przewoźników. Drzwi są szersze i wyższe, większa jest powierzchnia niskiej podłogi oraz liczba miejsc dostępnych z jej poziomu: w modelu 12-metrowym dochodzi do 16, w przegubowym do 24. Zwiększenie liczby nisko położonych siedzeń było możliwe m.in. dzięki umieszczeniu zbiorników paliwa na nadkolach.

Fiat zaprezentował na hanowerskich targach IAA nową wersję modelu Dobl`o. Ma być oszczędniej, mocniej i pojemniej. Dla bardziej dociekliwych namiastką tego, jak może wyglądać nowe wcielenie Doblo były znane już wcześniej wizerunki samochodu Dodge Ram ProMaster City, czyli amerykańskiego odpowiednika Fiata Doblo. I trzeba przyznać, że niecierpliwcy dużo się nie pomylili.

Żubr A80
I na koniec o ciężarówce z polskim rodowodem. Żubr A80 stanowił prawdziwy kamień milowy w historii polskiej motoryzacji, będąc pierwszą naszą ciężarówką o tak dużej ładowności. Problem jednak w tym, że przez wiele lat znalezienie odrestaurowanego egzemplarza tego pojazdu było niemożliwe. Teraz to się zmieniło. Przyczynili się do tego miłośnicy ciężarówek z Nowej Soli. W wakacyjnym numerze prezentowaliśmy Jelcza serii 300 pierwszej generacji, który wyjechał z fabryki w 1969 roku. Pomimo zaawansowanego wieku, opisywany pojazd był w idealnym stanie zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym. Jak to możliwe?

Więcej informacji na www.truck-van.pl.
Zachęcamy do darmowej prenumeraty elektronicznej.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

Ze względów bezpieczeństwa komentowanie artykułów wymaga potwierdzenia wpisu.
Państwa komentarz będzie wyświetlony po kliknięciu linku wysłanego na wprowadzony adres email.

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×