24 czerwca 2017

Edukacja » Nowości wydawnicze

Truck & Van nr 12/14

Truck & Van nr 12/14W najnowszym wydaniu Truck & Van warto przeczytać:
Moc bez przerwy - Ile trwa zmiana biegu w nowoczesnej skrzyni zautomatyzowanej? Sekundę albo szybciej – ale to wciąż długo, gdy koła pojazdu nie otrzymują siły napędowej z silnika. Na wzniesieniu to wymierna strata energii i prędkości. A gdyby tak ten czas skrócić do...zera? Z I-Shift Dual Clutch to możliwe. W pojeździe ciężarowym każda zmiana biegu to odczuwalna strata energii i prędkości – zwłaszcza przy pokonywaniu wzniesienia. Czy to w manualu, czy w skrzyni zautomatyzowanej, do przełożenia biegu konieczne jest wysprzęglenie, czyli rozłączenie napędu pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów.


Jak mierzyć efektywność łańcucha dostaw?

Mobilność przyszłości
Bardziej efektywny transport jest możliwy. Potrzeba tyko narzędzi, które pozwolą lepiej wykorzystywać zasoby, którymi już dysponujemy. Oprócz najnowszej technologii oferowanej przez producentów pojazdów, ogumienia czy podzespołów potrzebne jest też wsparcie ustawodawców. Nic tak dobrze nie robi, jak rozmowa we własnym gronie. W połowie października 2014 r. odbyło się w Brukseli sympozjum branży transportowej, którego tematem była przyszłość transportu drogowego. To już drugie takie spotkanie zorganizowane przez firmę Goodyear

Kto da radę… mniej?
Trener podnosi poprzeczkę, wyznaczając poziom zużycia paliwa do pobicia. Jest wyzwanie, jest zabawa, ale czy tylko? Od lata do jesieni trwały eliminacje do konkursu na najekonomiczniejszego kierowcę DAF-a. Zmagania odbywały się na trasie, którą ustalał trener DAF Eco-Drive.

Najlepszy mechanik z Mogilanów
Pod koniec listopada w Pałacu Izbicko odbyła się uroczysta gala ogłoszenia wyników II Olimpiady Technicznej DAF. Najlepszym Mechanikiem DAF roku 2014 został Paweł Parzer z firmy Wanicki, autoryzowanego dilera firmy DAF w Mogilanach.

Wysoka moc, niskie spalanie, długie okresy między przeglądami. Aby osiągnąć te cele, konstruktorzy coraz głębiej wnikają w budowę detali silnika, nie raz sięgając w badaniach po mikroskop. Federal-Mogul jest specjalistą od rzeczy małych, ale dysponujących znacznym wpływem na całość. Doskonalenie silników odbywa się na wielu poziomach. Stosuje się nie tylko wyrafinowane sposoby zasilania w paliwo, pozwalające na umiejętne sterowanie przebiegiem procesu spalania, co owocuje podwyższeniem osiągów przy zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji szkodliwych składników spalin.

AUTOBUSY – Produkcja
10 000 autobusów Wrocławska fabryka Volvo wyprodukowała dziesięciotysięczny autobus. Został uroczyście przekazany użytkownikowi, szwedzkiej firmie Nobina 6 listopada 2014 r. Autobus numer 10 000 to międzymiastowe, trzyosiowe Volvo 8900, nowoczesne i komfortowe. Nie jest jedynym sukcesem, jaki ostatnio stał się udziałem fabryki. W 2014 r. roczna produkcja po raz pierwszy przekroczy tysiąc autobusów.
Więcej informacji na www.truck-van.pl.
Zachęcamy do darmowej prenumeraty elektronicznej.
 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×