22 października 2017

Edukacja » Nowości wydawnicze

Truck & Van numer 4/2015

Truck & Van numer 4/2015W najnowszym wydaniu miesięcznika Truck & Van warto przeczytać:
O rynku autobusów
Autobusy elektryczne na ulicach polskich miast, większa odwaga w zakupach pojazdów z napędem gazowym i oczekiwanie na nowe perspektywy finansowe. Czyli rok 2014. W minionym roku zarejestrowano 1475 nowe autobusy, o 84 więcej (6%) niż w 2013. Wzrost sprzedaży odnotowano wśród tzw. „busów”, czyli małych autobusów budowanych na podwoziach pojazdów dostawczych o dmc powyżej 3,5 t.
Solaris rośnie. I to dosłownie. Nie tylko sukcesywnie rozpycha się w Europie, ale też sięga dalej. W wyniku coraz większego zapotrzebowania na pojazdy tej marki, powiększa się również fabryka w Bolechowie.


Zagłosuj w wyborach przez pocztę

Miniony rok był dla Solarisa rekordowy pod względem liczby dostarczonych pojazdów. Spółka sprzedała łącznie 1380 autobusów, trolejbusów i tramwajów i tym samym pobiła swój wynik z 2013 roku o 6%, kiedy to do odbiorców trafiły 1302 sztuki. Jak twierdzą przedstawiciele producenta, to wynik zaufania klientów. Rok 2014 to również rekordowy przychód w historii firmy – 1,6 mld zł.
Napędy alternatywne
Autobus, miasto, ludzie. Trudno je pogodzić. Czy gołąbkiem pokoju będą alternatywne układy napędowe? Komunikacja miejska zawsze wodziła na pokuszenie wynalazców. Nadrzędna idea od lat się nie zmieniła: chodzi o wydajny system, który na skalę masową spełni indywidualne potrzeby transportowe. Planowanie go może rozpalić wyobraźnię do czerwoności.

Jedź do mnie szeptem…

Cicha, czystsza, o znacznie niższym apetycie na paliwo, elektryczna hybryda Volvo 7900 reprezentuje nową generację transportu publicznego. Pierwsze egzemplarze tego pojazdu już wyjechały na ulice Hamburga. W porównaniu do konwencjonalnych silników Diesla stosowanych w autobusach, technologia plug-in (doładowywanie akumulatorów z sieci) zmniejsza zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla do 75%. Całkowite zużycie energii jest niższe o 60%.

TAM jest z powrotem
8 kwietnia 2015 r. oficjalnie ruszyła w Polsce sprzedaż autobusów TAM. Zajmuje się tym spółka GSP Polska z Krapkowic. Marka TAM wraca na nasz rynek po długiej przerwie. Począwszy od lat 70. sprowadzano do nas te wygodne, dalekobieżne, jugosłowiańskie autobusy, ponieważ Autosan i Jelcz jeszcze długo nie dysponowały modelami podobnej klasy. Jeden z dawnych TAM-ów wystąpił w komedii „Miś”, gdzie służył zawodnikom klubu sportowego „Tęcza”.

Zwyczajne niezwyczajne
Minibusy Auto-CUBY wyróżniają się innowacyjnymi rozwiązaniami. Dzięki temu są wygodniejsze, bardziej uniwersalne i tańsze w eksploatacji, a do tego bardziej przyjazne dla środowiska.
Bridgestone wprowadził na europejski rynek nowe opony autobusowe U-AP 001 klasy premium przeznaczone na wszystkie osie. Bridgestone U-AP 001 zostały opracowane z myślą o eksploatacji w warunkach intensywnego transportu miejskiego.
W terminalu firmy Lehmann spotyka się transport morski z drogowym i kolejowym. Lubeka to odpowiednie miejsce, aby rozmawiać o transporcie intermodalnym. Praktykuje się tu różne jego formy, a Krone ma wiele do zaoferowania dla każdej z nich. Terminal nr 1 firmy Lehmann leży nad rzeką Trave, która łączy go z Bałtykiem. Ma nabrzeże o długości 300 m. Za szerokim placem biegną tory kolejowe. Pośrodku są małe klocuszki biur, magazyn i parking dla ciężarówek. Ruch nigdy nie ustaje. Po placu przemykają ciągniki portowe, a wózek ładujący kontenery i naczepy na wagony uwija się jak w ukropie.

PRODUKT – Zabudowy
Opatentowane przez Schmitza panele Ferroplast służą nie tylko do produkcji naczep furgonowych, ale również wysokiej jakości nadwozi ciężarówek i przyczep do transportu dystrybucyjnego artykułów spożywczych. Schmitz Cargobull dostarcza zabudowy chłodnicze i izotermiczne M.KO z dwiema grubościami ścian (45 lub 65 mm) do samochodów ciężarowych. Długości nadwozia są dostępne w zakresie od 5000 do 9750 mm przy wysokości w świetle od 2000 do 2700 mm. Przy zastosowaniu paneli Ferroplast o grubości 45 mm szerokość użytkowa wynosi 2490 mm.

Regeneracja turbosprężarek

Rynek usług regeneracji turbosprężarek jest bardzo duży i ma jeszcze spory potencjał rozwoju, a Polska w tej dziedzinie staje się światowym potentatem – tak wynika z doświadczeń firmy Turborolmet, zajmującej się naprawą turbin. Większość kierowców, najczęściej z powodów finansowych, decyduje się na regenerację turbosprężarek w wyspecjalizowanych warsztatach, rezygnując z zakupu nowych turbin. Właściciele aut są przy tym coraz bardziej świadomi i wymagający, a to wymusza na warsztatach zapewnienia coraz wyższej jakości naprawy.

Małe TIRy rządzą
Zakup samochodu dostawczego wiąże się w dużym stopniu z jego dostosowaniem do zadań, jakie będzie wykonywał w firmie. Wybranie tradycyjnego furgonu daje większe możliwości różnorodnego wykorzystania, a przy sprzedaży łatwiej znaleźć nabywcę. Taka kalkulacja jednak nie zawsze się sprawdza. W Polsce większą popularnością cieszą się tradycyjne furgony, jednak ostatnio wzrosło zainteresowanie podwoziami pod zabudowę, potocznie zwanymi widelcami. Taką tendencję szczególnie widać w dużych samochodach dostawczych. Pojazdem, potwierdzającym ogólny trend jest Renault Master.

Więcej na www.truck-van.pl. Zamów darmową prenumeratę elektroniczną.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×