13 grudnia 2017

Edukacja » Nowości wydawnicze

W najnowszym wydaniu Truck & Van

W najnowszym wydaniu Truck & VanOdkrywamy karty
W ubiegłym roku jeździliśmy T460, teraz T440. Co zmienia te 20 KM mniej? Po co producent wymyślił tak bliskie stopniowanie mocy silników w Renault T? Do testów otrzymaliśmy zestaw z ciągnikiem Renault T440 4×2 E6. Z pozoru wszystko wyglądało podobnie. Ta sama srebrna kabina ze zbliżonym wyposażeniem, ba nawet ten sam kolor tapicerki i ta sama opływowa naczepa francuskiego producenta Frappa.
... a także o drodze samuraja
Po doskonałym silniku 410-konnym Scania wprowadza 450-konną jednostkę, również używającą tylko SCR. Firma dąży do perfekcji nieustępliwie, jak mistrzowie wschodnich sztuk walki. Pierwsze doniesienia prasowe są entuzjastyczne. Magazyn branżowy „France Routes”, który regularnie poddaje ciężarówki próbie na wymagającej trasie w regionie Rodan – Alpy odnotował, że R450 zużyła 30,19 l/100 km. Jest to rekordowy wynik w historii testów przeprowadzanych przez francuską redakcję.



Mietek i Mariolka
Mietek ostatnio zaczął ograniczać używki: mniej pali i tankuje. O tym wszystkim Mariolka – jego partnerka – postanowiła pochwalić się koleżance. Mercedes-Benz Actros 1851 z komiksowymi wizerunkami kobiet rozmawiających o Mietku to nowy sposób promocji producenta. Postanowiliśmy sprawdzić, czy Mariolka ma rację. Ciągnik z kabiną GigaSpace i dalekosiężnymi reflektorami na dachu połączyliśmy z „fi ranką” marki Schmitz Cargobull i udaliśmy się w trasę.

Praktyczny sprawdzian LNG
Stało się! O planowanych pracach nad wprowadzeniem na polski rynek ciągników zasilanych gazem LNG pisaliśmy w listopadzie 2014 roku. Dziś możemy już o tym mówić w czasie teraźniejszym. Ruszył nowy projekt współrealizowany przez firmy: Ikea, Iveco i Cryogas. Tym samym Ikea wcieliła się w rolę „trendsettera”, promującego nowoczesne technologie w polskiej branży transportowej. Mimo że podobne rozwiązania są już od kilku lat z powodzeniem stosowane w USA i Europie Zachodniej, w Polsce przewoźnicy podchodzą do LNG ostrożnie.

Na forum m.in. o Transporcie nienormatywnym i koniecznych zmianach

Przez wiele lat transport nienormatywny zmagał się nie tyle z problemami natury sprzętowej czy infrastrukturalnej, co z niechęcią i zbyt zachowawczym podejściem urzędników. Po zmianach z 2012 roku, które zrewolucjonizowały ten segment w Polsce – głównie dzięki aktywności ówczesnego zarządu OSPTN, w którego skład wchodzili Przemysław Panas, Kazimierz Skuratowicz oraz Edward Skorupa, nadszedł czas na doprecyzowanie przepisów i dalszy ich rozwój.

W dziale  Naczepy

Przez ucho igielne
Transport ładunków ponadnormatywnych to nie fotografia. Talent i wiedza nie przysłonią jakości sprzętu. Wysokiej klasy naczepy i przyczepy są niezbędne. Tego wymaga nie tylko rozsądek, ale klienci. Pojazdy są wizytówką firmy i często ich marka i stan wpływają na decyzję o przekazaniu zlecenia. Szczególnie, gdy przewoźnik chce zdobyć nowe kontakty. W dłuższym okresie nic nie zastąpi zaufania. Buduje się je na niezawodności, a ta również jest w znacznej mierze pochodną stosowanego ekwipunku.

Dostawcze – Prezentacja
Właśnie ruszyła sprzedaż nowego Transportera. Lepiej wyciszone i bardziej funkcjonalne wnętrze oraz ekologiczne silniki dostaniemy w pakiecie. Za szóstą generację nie trzeba dopłacać, chyba że ma się ochotę na limitowaną wersję SIX. Konstruktorzy takich samochodów jak T6, muszą się trochę natrudzić. Ich użytkownicy mają różne potrzeby, które trzeba zaspakajać. Jedni potrzebują pojazdu dostawczego, inni chcą bogato wyposażonej limuzyny.

Droga do przyszłości
11 czerwca 2015 roku, w dniu rozpoczęcia tegorocznego Wrocław Global Forum, firmy Volvo Polska i 3M wspólnie zorganizowały spotkanie pt. „Innowacje dla zrównoważonego transportu w miastach przyszłości”. Transport publiczny stał się dzisiaj jednym z najważniejszych tematów aglomeracji miejskich. W natłoku ludzi i samochodów, jest jedynym racjonalnym wyjściem, które nie tylko pozwala się przemieszczać, ale również ogranicza zanieczyszczenie i rozładowuje ulice. Jednak żeby ludzie chcieli przesiąść się ze swoich samochodów do autobusów, trzeba ich do tego zachęcić.

Urodziny na „Narodowym”
Rok 2015 jest jubileuszowym rokiem dla spółki Inter Cars. A urodziny to nie byle jakie, bo mija właśnie okrągłe ćwierćwiecze spółki. Ponieważ 25. urodziny należy obchodzić hucznie i z rozmachem, zarząd spółki zaprasza wszystkich swoich klientów, kontrahentów, współpracowników oraz ich rodziny na niesamowitą imprezę, która odbędzie się na Stadionie Narodowym w Warszawie.

Żukiem na start
Niepozorne i lekceważone, na innych zlotach i rajdach stanowiły tylko tło – samochody dostawcze okresu PRL. Teraz mogą świecić pełnym blaskiem dzięki pierwszej w Polsce imprezie dedykowanej wyłącznie tego typu pojazdom – Rajdowi Żuka.
Więcej na www.truck-van.pl. Zamów darmową prenumeratę elektroniczną.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×