24 października 2017

Edukacja » Nowości wydawnicze

Truck & Van wrzesień 2015

Truck & Van wrzesień 2015 W najnowszym wydaniu miesięcznika:
Sprytna alternatywa
Redukcja zużycia paliwa to dzisiaj za mało. Producenci pojazdów pracują nie tylko nad udoskonaleniem aerodynamiki, ale również alternatywnymi napędami, które będą pracować cicho i czysto. Renault Trucks znów zaskakuje skalą swoich projektów. Wraz z nową gamą powstał długodystansowy model Renault Trucks na bazie serii T Optifuel Lab 2 wyposażony w 20 różnych technologii, które sprzyjają niższemu zużyciu paliwa. Po kilku miesiącach prób drogowych i badań na stanowisku, odpowiadających przejechaniu 20 tys. km, okazało się, że Optifuel Lab 2 spalił o 22% mniej paliwa niż seryjne Renault Trucks T. Oznacza to, że udało się zaoszczędzić 7,2 l oleju napędowego na każde przebyte 100 km oraz wyemitowano o 194 g mniej CO2 w przeliczeniu na każdy kilometr.


W najnowszym wydaniu Truck & Van

Szczupły
Ten ciągnik skłania do zastanowienia. Jak „daleki” musi być daleki transport, aby koniecznie inwestować w największy, dostępny model ciężarówki? Może czasem mniej znaczy więcej? DAF CF nie podbił polskiego rynku. Jest najbardziej uniwersalnym modelem holenderskiej marki, a jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego – głosi uliczna „złota myśl”, niedaleka zresztą od peerelowskiego „wspólne, czyli niczyje”. Może zawiniła strategia polskiego importera, który skupił się na ciągnikach siodłowych do transportu długodystansowego i jego hitem od lat jest XF? Każde bowiem zetknięcie się z mniejszym CF w jego licznych wcieleniach pozostawia niezatarte i pozytywne wrażenie.

Oszczędzanie do sprawdzenia
Scania rozpoczęła akcję „Zawsze na czele”, w której oddaje w ręce firm transportowych zestawy testowe, by przewoźnicy na swoich trasach, ze swoimi ładunkami i w swoim normalnym trybie pracy mogli przekonać się, jakie oszczędności przynosi wykorzystanie nowoczesnych pojazdów i szkolenie kierowców. My też sprawdziliśmy i trochę pooszczędzaliśmy. Zapoczątkowana w sierpniu kampania ma pokazać klientom, jak duże oszczędności w codziennej pracy firmy transportowej może przynieść odpowiednie zestawienie czterech czynników: właściwie dobrany pojazd, odpowiednio przeszkolony kierowca, nowoczesne systemy wsparcia kierowcy oraz usługi dodatkowe.
Więcej a lżej
Gdy można mieć więcej a lżej, szkoda by było nie skorzystać. Fliegl wprowadził w tym roku do swojej oferty nową naczepę kurtynową do przewozu kręgów stali, której masa nie przekracza masy standardowej naczepy kurtynowej. Rama nowej kurtyny Fliegla wykonana jest z wysokiej jakości stali o trzykrotnie podwyższonej wytrzymałości na zgniatanie. W naczepie zastosowano pneumatyczne zawieszenie na 6 miechach powietrznych. Pierwsza oś jest automatycznie unoszona. Na wyposażeniu jest także winda do koła zapasowego i dodatkowa do zapasu w ciągniku. Tak wyposażona nowa Coil Mulda Fliegla ma masę własną równą 6200 kg.
Kabiny brygadowe
Choć taka zależność wydaje się niczym nie uzasadniona, w miarę jak wzrasta nośność podwozia, maleje dostępność kabin brygadowych. Wprawdzie rynek nie znosi próżni i zawsze jest możliwość uzupełnienia pojazdu o krótką zabudowę osobową, ale utrudnia ona komunikację pomiędzy jadącymi z przodu i z tyłu. Poza tym dwie „kabiny” zajmują więcej miejsca na ramie niż jedna, wydłużona i podwyższają masę własną pojazdu. Nawet jeśli w danym wypadku spowodowany tym ubytek ładowności nie ma znaczenia, to negatywny wpływ na zużycie paliwa wydaje się istotny zawsze.

Czysto i przyjemnie
Rozbudowana sieć komunikacji miejskiej, z taborem pojazdów niskoemisyjnych – o takiej przyszłości marzą miasta. Co jednak zrobić, żeby komunikacja miejska była atrakcyjna dla obywateli? Jak ich zachęcić do podróżowania autobusem? Takie pytania zadają sobie dzisiaj nie tylko włodarze miejscy, ale również producenci autobusów. Za przykład może posłużyć firma Volvo, która zadbała nie tylko, aby jej autobusy były ekologiczne, ale miały również ciekawy wygląd i wyposażenie. Atutami nowego autobusu elektrycznego są zarówno zeroemisyjny napęd, jak i jasne i przestronne wnętrze ze współgrającymi ze sobą zestawieniami kolorystycznymi.
Na dobry początek
Mija rok od premiery IV generacji Solarisa Urbino. W tym czasie zebrał nie tylko laury za design, ale również uznanie europejskich kontrahentów. Już niedługo w Kortrjik zostanie zdjęta zasłona z nowego Urbino Electric. Podczas wystawy UITP, która odbyła się w czerwcu w Mediolanie, Solaris zaprezentował najnowszy model Urbino, którego premiera odbyła się we wrześniu 2014 r. podczas hanowerskiej wystawy pojazdów użytkowych. Aktualnie w ofercie znajdują się dwie wersje miejskich Solarisów najnowszej generacji: standardowy 12-metrowy oraz przegubowy 18-metrowy, obydwa z konwencjonalnym silnikiem Diesla. Do końca 2016 r. ma być dostępna cała gama nowego Urbino, w tym z napędem elektrycznym, hybrydowym i gazowym oraz wariant niskowejściowy.

Zakątki, noce, niedziele

Nawet największe miasta nie zawsze potrzebują największych autobusów, a co dopiero małe ośrodki zmagające się z ucieczką młodych i rosnącą liczbą emerytów oraz dużą liczbą prywatnych samochodów osobowych. Korekta lub likwidacja linii, zmniejszanie częstotliwości kursów. Bolesne próby odnalezienia „złotego środka” między potrzebami mieszkańców, a rentownością komunikacji miejskiej. Niestety, w pewnym momencie zaczyna działać sprzężenie zwrotne. W miarę jak ubywa kursów, ludzie zniechęcają się do autobusów. Nawet ci, którzy byliby skłonni pozostawić auto w garażu, ostatecznie wsiadają do niego, zniechęceni brakiem dogodnych połączeń.
Transportowcy wybierają leasing
Przedsiębiorcy z sektora TSL poszukujący finansowania inwestycji nadal najczęściej wybierają ofertę branży leasingowej. Dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego za pierwsze półrocze br. wskazują, że udział firm leasingowych, CFM oraz RC w rejestracjach nowych pojazdów ciężarowych (o dmc powyżej 3,5 t) był na poziomie 70,9%, a udział w rejestracjach naczep i przyczep (o dmc powyżej 3,5 t) wynosił 64,4%.
Więcej na www.truck-van.pl.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×