19 sierpnia 2017

Edukacja » Nowości wydawnicze

Truck & Van nr 11/2015

Truck & Van nr 11/2015W najnowszym wydaniu miesięcznika Truck & Van:
Liczy się sztuka. Renault T 520
Presja obniżania kosztów powoduje, że trudno traktować ciężarówki inaczej niż jak maszynki do zamiany paliwa w ruch. Przemiany tej można jednak dokonać na kilka sposobów, a Renault ma ciekawą propozycję. Nadal oferuje obszerne kabiny z płaską podłogą i wciąż wyróżnia się komfortem i stylem. Dodaje do tego systemy wspomagające jazdę, które nie tylko przynoszą ulgę kierowcy, ale przyczyniają się do obniżenia spalania, ograniczenia kosztów serwisu i zwiększenia zysku użytkownika.


Firmoteka - co się dzieje w TSL

Bez hałasu
Równowaga i spokój nie przypadkiem kojarzą się z siłą. Volvo FH16 z 750-konnym silnikiem to potwierdza. Ciągnik jest starannie przygotowany. Ma ciemny kolor limuzyny. Chromowane ozdoby prezentują się na nim znakomicie. Zwłaszcza jedna z nich ma wysoki ciężar gatunkowy: para liczb umieszczonych na bokach kabiny. 750 – tyle koni ma rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 16 litrów, który czyni Volvo „najmocniejszą ciężarówką świata”.

Ekonomika w drobiazgach
Czy już kończy się granica możliwości konstruktorów w projektowaniu najoszczędniejszych pojazdów? Na szczęście nie. Okazuje się, że cały czas w ciężarówkach drzemią jeszcze pokłady nieodnalezionych czynników sprzyjających ekonomii. Cztery lata po wprowadzeniu silników typoszeregu OM 471 wchodzi na rynek kolejne stadium ich rozwoju, dzięki któremu Actros staje się bardziej konkurencyjny. Inżynierom Mercedes-Benz udało się obniżyć zużycie paliwa i jednocześnie, za sprawą wyższego momentu obrotowego, polepszyć dynamikę jazdy. Nowe silniki już jeżdżą w ciężarówkach.

Kurier w koronie
Paczki, paczuszki, listy. Wciąż ich przybywa, ponieważ zakupy przez internet są coraz bardziej popularne. Mało kto zdaje sobie sprawę, jak skomplikowaną machinę uruchamia każde kliknięcie „kupuję”. Wyobraźnia nie podpowie też „z marszu”, jak wiele spraw należy wziąć pod uwagę, projektując dobry samochód kurierski. Korzystając z gościnności sieci kurierskiej DPD oraz jej współzałożyciela i udziałowca, firmy transportowej Zeitfracht, uznany producent naczep Krone zaprezentował we Frankfurcie nad Menem swój najnowszy projekt. Kosztował, bagatela, 2 miliony euro.

Żurawie od Graco
Palfinger produkuje żurawie samochodowe już 56 lat. Dziś firma może pochwalić się 150 modelami i 30-procentowym udziałem w światowym rynku. Jej zakłady zlokalizowane są w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz Azji. Sieć 4500 punktów sprzedaży znajduje się w ponad 130 krajach na pięciu kontynentach. W Polsce urządzenia tej marki sprzedaje, montuje i serwisuje firma Graco. Pod koniec października w Płochocinie zorganizowano dzień otwarty, podczas którego zaprezentowano różne zabudowy i zastosowania urządzeń hydraulicznych marki Palfinger.

Udana koalicja
Dzięki połączeniu czterech imprez branżowych (Poleko, Komtechnika, Gmina oraz Dworzec) targi POL-ECO-SYSTEM stały się nowym i największym w Polsce wydarzeniem poświęconym innowacyjnym rozwiązaniom i technologii z zakresu szeroko pojętej ochrony środowiska oraz zrównoważonego rozwoju. Zakres poznańskiej ekspozycji objął m.in. energię i energię odnawialną, w tym biomasę, pellety i biogaz, gospodarkę odpadami i recykling, ochronę powietrza i klimatu, wibracje i hałas, rekultywację i rewitalizację, gospodarkę wodno-ściekową, ochronę przeciwpowodziową, utrzymanie czystości i porządku oraz konserwację terenów zielonych i miejskich, transport zrównoważony oraz produkty i usługi dla samorządów.

Nadchodzi Fullback
Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego Dubaj 2015 zadebiutował Fiat Fullback – pikap o średniej ładowności. W sprzedaży ma być dostępny na obszarze EMEA już w maju 2016 r. Fullback wpisuje się do kategorii średniej ładowności pikapów. Rocznie na rynku EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) sprzedaje się 675 tys. takich pojazdów, co oznacza 23% udział w segmencie lekkich samochodów dostawczych na tym obszarze. Udział ten jest jeszcze większy na Bliskim Wschodzie (58%) i w Afryce (52%).
Więcej na www.truck-van.pl. Zamów darmową prenumeratę elektroniczną.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

Ze względów bezpieczeństwa komentowanie artykułów wymaga potwierdzenia wpisu.
Państwa komentarz będzie wyświetlony po kliknięciu linku wysłanego na wprowadzony adres email.

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×