24 sierpnia 2017

Edukacja » Nowości wydawnicze

Truck & Van nr 1/2016

Truck & Van nr 1/2016W najnowszym wydaniu miesięcznika
Energia czy tylko gazy?
Do 2030 roku emisja gazów cieplarnianych ma zmniejszyć się w krajach Unii o 40%. Tak orzekła Komisja Europejska. Jest w tym zaklęta dobra wiadomość dla przewoźników, o ile nad biurokracją zwycięży rozsądek Niezawodnym sposobem na redukcję emisji spalin jest zmniejszenie zużycia paliwa. Bardziej oszczędne pojazdy przyczyniają się do polepszenia rentowności transportu. Jeśli postęp rzeczywiście się dokona, będziemy wozili tyle samo lub więcej, za mniej.




RYNEK – Scania 2015
Scania Polska ma za sobą bardzo udany rok. Ciągniki siodłowe sprzedają się jak gorące bułeczki, ale nie tylko one zapracowały na świetny wynik. Do końca listopada 2015 r. Scania dostarczyła u nas 3278 samochodów ciężarowych oraz 82 autobusy. Polska jest dla Scanii drugim co do wielkości rynkiem w Europie. Firma zawdzięcza sukces nie tylko pojazdom wyróżniającym się niskim spalaniem, ale również dobremu rozpoznaniu bieżących potrzeb klientów.

WYDARZENIE – Stacja CNG/LNG

Od grudnia 2015 r. działa pierwsza w Polsce stacja LNG/CNG dedykowana samochodom ciężarowym. Należący do PGK Śrem obiekt mieści się przy drodze łączącej Śrem i Zaniemyśl. Korzysta z niego miejscowa flota aut komunalnych oraz klienci zewnętrzni. Generalnym wykonawcą inwestycji oraz dostawcą gazu LNG jest firma Cryogas M&T Poland.

WYDARZENIE – Infiltracja
W ciągu ostatnich 3 lat PZL Sędziszów znacząco wzmocnił swoją pozycję na rynku. Punktem zwrotnym okazała się prywatyzacja spółki w 2012 r. Polski producent poczuł wiatr w żaglach. W 2011 roku rozpoznawalność marki WF Sędziszów (ówczesna nazwa) w pierwszym wskazaniu wynosiła 2,2%, w kolejnych 2,7%. Marka, która kiedyś była praktycznie monopolistą na rynku filtracji, po 1989 roku prawie znikła. Od 2012 r. dzięki sukcesywnej pracy filtry Sędziszów coraz mocniej zaznaczają swoją obecność nie tylko w świadomości użytkowników pojazdów, ale również rośnie ich sprzedaż

SPECJALNE – Transport nienormatywny

„Szarpnęła wagony i ciągnie z mozołem”, lokomotywa Tuwima mogła sobie pozwolić na pewną gwałtowność w działaniu. Ciągnik do transportu ładunków nienormatywnych nie powinien. Konstruowanie silników o wysokiej mocy zawsze wychodziło ludziom doskonale. Jedyną barierą były koszty produkcji i paliwa zużywanego potem na ich „karmienie”. Obecnie zrównoważyliśmy wysoką moc i energię niezbędną do jej uzyskania. Setki koni mechanicznych otrzymujemy względnie tanio. W końcu i w Europie doczekaliśmy się ciężarówek o osiągach porównywanych
W grupie siła
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przewoźników Transportu Nienormatywnego od jesieni ma w swojej strukturze cztery sekcje: transportu ponadgabarytowego, pilotażu, żurawi samojezdnych i dźwigów oraz sprzętu specjalistycznego. Wszystkie łączą się w jedną całość, czyli zapewniają kompleksową obsługę logistyczną ładunków ponadgabarytowych. W ciągu najbliższych kilku tygodni zostaną wybrani przewodniczący każdej z sekcji, aby zapewnić odpowiedni nadzór nad działaniami zmierzającymi do uzdrowienia przepisów dotyczących każdej z sekcji.

Drogowe lokomotywy
Przewozy specjalistyczne to jedna z ważniejszych i jednocześnie najbardziej widowiskowych gałęzi transportu drogowego. Dlatego dziś trudno wyobrazić sobie sprawne funkcjonowanie wielu placów budów, zakładów i innych firm korzystających na co dzień z tego rodzaju transportu. Transport ponadnormatywny, czy inaczej mówiąc ładunków nienormatywnych, to bardzo specjalny i wąski odcinek stanowiący niewielki procent ogólnego transportu towarów. Polskie prawodawstwo określa go mianem pojazdów, których masa, naciski na osie i wymiary są większe od parametrów wskazanych w przepisach o ruchu.

DOSTAWCZE – Bezpieczeństwo
Na europejskich drogach giną ludzie. W 2013 roku w wyniku wypadku drogowego życie straciło prawie 26 tys. osób. To o 50% mniej niż w 2001, ale liczba ta wciąż szokuje. Unia Europejska postawiła sobie za cel ograniczenie tej liczby do zera. Taka wizja może się wydawać dość abstrakcyjna, ale czy niemożliwa? W Polsce mamy już pierwsze sukcesy. Są miasta, w których „Wizja zero” została osiągnięta. Pierwsze było Legionowo k. Warszawy – w latach 2009-2013 – trzykrotnie. Następnie Ostrołęka, Gniezno, Tczew – dwukrotnie, oraz Zielona Góra, Głogów, Legnica, Jastrzębie Zdrój, Mysłowice, Chorzów, Starachowice, Ostrowiec Świętokrzyski, Chełm i Łomża – jednokrotnie w 2013 r.

Więcej na www.truck-van.pl. Zamów darmową prenumeratę elektroniczną.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×