Niedziela, 26 marca 2017     Imieniny: Dory, Olgi, Teodora» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

Truck & Van nr 3/2016

Truck & Van nr 3/2016W najnowszym wydaniu Truck & Van
Pojazdy ciężarowe
Konflikt na Ukrainie, embargo w Rosji, kryzys imigracyjny i problem z płacą minimalną. Mimo tak wielu problemów branża transportowa w Polsce ma się wyjątkowo dobrze. W 2015 r. jej rozkwitowi sprzyjała wyjątkowo niska cen paliw i rosnący kurs euro. W wyniku tych dwóch czynników, polskie firmy transportowe mogły zaoszczędzić i zainwestować. Jak widać w statystykach rejestracji nowych pojazdów ciężarowych, nie omieszkały tego zrobić. Nasz tabor to jeden z najnowocześniejszych w Europie. Obstawiamy 25% rynku przewozów. I jedyne, czego nam dzisiaj brakuje, to wykwalifikowani kierowcy. Ratujemy się kadrą ze wschodu.




Jesienny sprint
Autobusy lubią kaprysić. W tym roku gorąco zrobiło się późną jesienią… Coraz więcej miast stawia dziś na ekologię. W 2015 r. zarejestrowano łącznie 1739 nowych autobusów o dmc powyżej 3,5 t oraz trzy sztuki poniżej 3,5 t. To wynik o 269 szt. lepszy niż przed rokiem (+18,3%). Wolumen sprzedaży autobusów w minionym roku przekroczył poziom z 2008, kiedy wzrosty w dużym stopniu były zdeterminowane zamówieniami na pojazdy miejskie finansowane z funduszy unijnych. Rok 2015 był lepszy o 190 szt. Złożył się na to większy popyt na minibusy i pojazdy miejskie (głównie dla Warszawy) oraz spore zapotrzebowanie na autokary.
Szczęśliwa „trzynastka”
Rok 2015 był rekordowy dla Solarisa pod względem wysokości osiągniętych przychodów. Wyniosły one 1,7 mld zł. Spółka trzynasty rok z rzędu zdominowała polski rynek niskopodłogowych autobusów miejskich. W minionym roku Solaris już po raz trzynasty zajął pierwsze miejsce na rynku niskopodłogowych autobusów miejskich. Z łącznej liczby 701 pojazdów kupionych przez krajowych przewoźników
w tym segmencie 348 należały do marki Solaris. Oznacza to 50% udział w rynku. Wynik ten jest lepszy o 30 punktów procentowych od osiągniętego przez MAN-a, który znalazł się na drugiej pozycji.

Nie tylko dla piekarza
W ostatnich latach w branży transportowej sztuka prowadzenia biznesu zmieniła się w sztukę oszczędzania. Niestety, aby w Polsce jeździć na naprawdę ekologicznym i ekonomicznym paliwie, jakim jest CNG, trzeba mieć sporo samozaparcia. W przypadku samochodów osobowych oraz lekkich użytkowych metr sześcienny gazu ziemnego powinien wystarczyć na przejechanie dystansu zbliżonego do przejeżdżanego na litrze oleju napędowego czy benzyny. Eksploatacja samochodów zasilanych gazem ziemnym przynosi zatem korzyści ekonomiczne, na tyle duże, że prywatni właściciele takich pojazdów czy mali przedsiębiorcy bardzo często zastanawiają się nad posiadaniem własnej infrastruktury do tankowania CNG.

Centrum Badawczo-Rozwojowe -  600 ton
Największy polski producent naczep nie zwalnia tępa. Po zeszłorocznych przejęciach na rynku francuskim i włoskim firma Wielton zorganizowała biuro projektowe w Gliwicach, a na początku lutego na terenie fabryki w Wieluniu otwarzyła Centrum Badawczo-Rozwojowe. Wśród producentów naczep to jedyne takie centrum badawcze w Polsce i drugie w Europie. Ośrodek jako biuro inżynieryjno-naukowe będzie zajmował się w pierwszej kolejności weryfikacją przyjętych rozwiązań w obecnej gamie produktów, a następnie będzie wspierał tworzenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych nowych przyczep i naczep
projektowych w grupie Wielton.

Złote Medale TTM - 22 hity
Złoty Medal MTP to jedna z najbardziej rozpoznawalnych nagród na polskim rynku, która jest przyznawana przez ekspertów innowacyjnym produktom, odpowiadającym szeregu kryterium, wytworzonym w oparciu o najwyższej klasy technologie.
Więcej informacji na www.truck-van.pl.
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?