22 października 2017

Edukacja » Nowości wydawnicze

Truck & Van 5/2016

Truck & Van 5/2016W najnowszym wydaniu Truck & Van
Wraca Ford
Grupa DBK dołączyła do oferty ciężarówki Ford i będzie ich wyłącznym importerem na terenie Polski. To dopiero początek ekspansji. W tym roku przedstawicielstwa marki ruszą w Budapeszcie i Zagrzebiu, a w 2017 w Pradze, Bratysławie, Ljubljanie, Tallinie, Rydze i Wilnie. Ford Trucks wchodzi do Europy, na razie środkowej i wschodniej. Marka należy do firmy Ford Otosan, w której mają udziały Ford Motor Company oraz Koç Holding. Rocznie produkuje około 15 tys. pojazdów. Główny zakład znajduje się w İnönü w Turcji.


90 lat tradycji polskiej fabryki Bombardier Transportation (ZWUS)

Bez mrugnięcia okiem
Bauma była okazją, aby pochwalić się tym, co jak najlepiej świadczy o możliwościach producenta, a w większości krajów europejskich jest nielegalne. Okazuje się bowiem, że zwykła z pozoru czteroosiowa wywrotka może zabrać znacznie więcej ładunku niż „normalnie”, osiągając masę całkowitą powyżej dopuszczalnych 32 t. Pracownicy kopalń odkrywkowych nie będą tym zaskoczeni. Przez ofertę europejskich wytwórców przewijają się samochody przeznaczone z założenia do eksploatacji poza drogami publicznymi, które wyróżniają się odpowiednio wzmocnioną konstrukcją, skutkującą podwyższoną ładownością.

Nie za wszelką cenę
Monachijski Meiller nie boi się porównań z konkurentami, nawet jeżeli niektóre z naczep wywrotek są reklamowane jako tańsze lub dużo lżejsze. Firma patrzy realnie na rynek, bo wie, że dobry produkt sprzedaje się sam. Meiller od ponad 160 lat cieszy się szczególną renomą. Dzięki zaawansowaniu technicznemu oraz żywotności produktów jest dziś synonimem innowacyjnych produktów i rozwiązań systemowych w branży budowlanej i gospodarce odpadami. Nie oznacza to jednak, że przewodzi w rynku. Patrząc na statystyki sprzedaży wyłącznie naczep wywrotek stalowych od 2012 r. zajmuje w Polsce 8. pozycję.

Ponadgabaryty
Nisza czy norma?
Przewozy ładunków ponadnormatywnych szybko się rozwijają, a producenci podążają za tym, oferując coraz łatwiejsze w obsłudze pojazdy do wykonywania coraz trudniejszych zadań. Wzrasta liczba „nieporęcznych” ładunków. Transport ponadnormatywny obsługuje nie tylko wzmożone zapotrzebowanie na gotowe elementy instalacji przemysłowych czy wyrastające jak grzyby po deszczu wiatraki do produkcji energii elektrycznej, ale również „skromne” potrzeby nabywców i użytkowników maszyn budowlanych i rolniczych. Widoczne było to w ofercie producentów naczep, przyczep i modułów samobieżnych, którzy na Baumie zaprezentowali pojazdy przeznaczone zarówno do „lekkich”, jak i najcięższych zastosowań.

Ruchome podłogi

Dość powszechne jest, że naczepy jadą z fabryk do dilerów w tzw. trójpakach – jedna kompletna wiezie dwie do poskładania. Firma Kraker Trailers także będzie wozić „3 w 1”, ale jako pierwsza na rynku wymyśliła, jak to zrobić w przypadku naczep z ruchomą podłogą! Szacuje się, że na naszym kontynencie powstaje około 7500 szt. naczep z ruchomą podłogą rocznie. Cały czas jest na nie popyt. Kupują je przewoźnicy produktów rolniczych, biomasy, odpadów do recyklingu, ładunków luzem. Sporo takich naczep trafi a też do branży drzewnej, zwłaszcza do przewozu trocin i zrębków.

All inclusive
DAF konsekwentnie opracowuje swoje ciężarówki pod kątem najwyższej zyskowności. Tegoroczne udoskonalenia serii LF, CF oraz XF idealnie wpisują się w założenia filozofii DAF Transport Efficiency. W kwietniu br. uczestniczyliśmy w jazdach testowych zorganizowanych pod hasłem „Ride & Drive”. Poruszaliśmy się w okolicach urokliwej miejscowości Sitges w hiszpańskiej Katalonii. Zaprezentowano nam szeroką gamę zabudowanych podwozi w nowych wydajnych wersjach – od ciągnika siodłowego na LF-ie, przez kilka specjalistycznych nadwozi na CF-ach (hakowiec, zabudowa chłodnicza), a kończąc na XF-ie w wyjątkowo niskiej konfiguracji low-deck.

Bez wysiłku
Choć Ranger należy do najlepiej sprzedających się pikapów w Europie, Ford odświeżył go, aby dawał z siebie jeszcze więcej. Choć Ranger należy do najlepiej sprzedających się pikapów w Europie, Ford odświeżył go, aby dawał z siebie jeszcze więcej.
Więcej informacji na www.truck-van.pl.
Zachęcamy do darmowej prenumeraty elektronicznej.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×