Czwartek, 25 maja 2017     Imieniny: Borysa, Magdy, Marii-Magdaleny» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

Truck & Van czerwiec 2016

Truck & Van czerwiec 2016W najnowszym wydaniu:
Solaris - sukces na miarę czasu
Na samym początku zatrudniał 36 osób, które przez 12 miesięcy zbudowały 56 pojazdów. Obecnie daje pracę 2500 ludzi, rocznie produkuje 1400 autobusów i jest obecny w 30 krajach, nie tylko w Europie. W tym roku Solaris skończył 20 lat. 22 marca 1996 r. nową wówczas fabrykę w Bolechowie opuścił pierwszy, niskopodłogowy autobus wykonany dla Poznania. Datę tę uznaje się za oficjalny początek istnienia firmy. Impulsem do uruchomienia montażu był przetarg na dostawę 72 autobusów dla stolicy Wielkopolski, wygrany w 1995 r.


My w (wszech)świecie logistyki?

Kierowca potrzebny od zaraz
Brak kierowców to dzisiaj jeden z największych problemów przewoźników. Kadra się starzeje, a młodych jak na lekarstwo. Dotychczas główną barierą wejścia do tej profesji był brak odpowiednich kierunków w szkołach zawodowych. Teraz ma się to zmienić. Zanim jednak absolwenci nowoutworzonych klas w szkołach zawodowych wyruszą na poszukiwanie pracy, trzeba sobie jakoś poradzić. Problem jest na tyle duży, że przewoźnicy wstrzymują inwestycje w nowe pojazdy, bo zwyczajnie nie ma kto jeździć. Coraz częściej ratują się kadrą ze wschodu, ale to nie załatwia sprawy. Branża potrzebuje 30 tys. nowych kierowców rocznie. 40% zatrudnionych dzisiaj ma ponad 65 lat.

Nie pomijać
Chłodnia, która jest dobrze przygotowana do pracy, nie zrzuca całego ciężaru zabezpieczenia ładunku na wydajny agregat. Przewozy chłodnicze wymagają uwagi nie tylko ze względu na dobro delikatnych dóbr, które są ich „chlebem powszednim”. Prawidłowo dobrana i używana zabudowa odwdzięcza się długim okresem bezawaryjnej i oszczędnej eksploatacji.

Kompaktowe i wydajne
Konstrukcja agregatów V-200s napędzanych silnikiem pojazdu zapewnia większą ładowność przy utrzymaniu wysokiej wydajności pojazdów dostawczych i ciężarowych.
Czasem słońce, czasem deszcz
Rynek opon ciężarowych zarówno w Polsce, jak i w Europie rozwija się bardzo dynamicznie. W ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku wzrósł odpowiednio o 7,5 i 2,5%. 50% sprzedawanych w Polsce opon należy do segmentu premium, ale w Europie Zachodniej odsetek ten jest jeszcze wyższy. Z badania przeprowadzonego przez firmę Goodyear wśród właścicieli flot wynika, że głównym wyzwaniem, jaki staje przed firmami transportowymi jest wzrost kosztów działalności – 91% odpowiedzi (badanie miało miejsce w 2013 r., jeszcze przed spadkiem cen paliw, które w znaczny sposób pozwoliły zaoszczędzić w roku 2015).

Ciekły wymiar transportu
Transport drogowy jest najbardziej popularnym sposobem dostarczania paliw ciekłych na krótkich odcinkach. To ostatni etap dystrybucji do klienta końcowego, czyli do stacji benzynowych oraz zakładowych i przydomowych zbiorników paliw. Szacuje się, że obecnie w Polsce w cysternach jest przewożonych rocznie około 100 mln t materiałów niebezpiecznych (bez przewozów tranzytowych), z czego największy udział mają właśnie paliwa silnikowe. Pomimo że ilość przewożonych u nas transportem drogowym towarów niebezpiecznych systematycznie wzrasta, rynek cystern paliwowych od kilku lat jest dość ustabilizowany.

Przewaga techniczna
W tegorocznym Rajdzie Dakar wzięło udział wiele znakomitych pojazdów. Wszystkie ścigały się z czasem, ale niektóre jakby bardziej. Samochody zaplecza technicznego zwiększają prawdopodobieństwo dojechania do mety. Nie ma się co oszukiwać: samotni jeźdźcy mają niewielkie szanse. Dakar jest okrutny i na każdym etapie eliminuje zawodników, zupełnie jak Agata Christie dziesięciu małych murzynków w swoim wierszyku. Dlatego litewsko-polski zespół „General Financing – Autopaslauga by Pitlane” zainwestował w ciężarówkę, która kolosalnie ułatwia przetrwanie na rajdzie.
Więcej informacji na www.truck-van.pl.
Zachęcamy do darmowej prenumeraty elektronicznej.
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?