Czwartek, 30 marca 2017     Imieniny: Amelii, Dobromira, Leonarda» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

Truck & Van nr 7-8

Truck & Van nr 7-8W najnowszym wydaniu Truck & Van:
Wielki Brat nie truje
Kierowanie jako staromodne hobby i ciężarówka jako urządzenie nadawczo-odbiorcze. Wnioski płynące z konferencji VDA poprzedzającej IAA w Hanowerze są jednoznaczne. Spotkanie miało miejsce 23 czerwca we Frankfurcie nad Menem. Zmiany, o których dyskutowano zachodzą w otoczce troski o środowisko, która teraz nazywana jest szerzej, bardziej „fachowo” i mniej zrozumiale „zrównoważonym rozwojem”. Szefowie czołowych, europejskich producentów pojazdów użytkowych są zgodni. Przyszłość zamyka się w trzech wymiarach: łączność, autonomia i niska emisja spalin.


Bez zwłoki
Na trzy miesiące przed wystawą IAA w Hanowerze Mercedes pochwalił się nowościami, które zamierza zaprezentować szerokiej publiczności. Ma być oszczędniej i bezpieczniej. A to za sprawą zmodernizowanych układów napędowych, wykrywania pieszych przez ABA, udoskonalonego asystenta skrętu i zdalnego kontrolowania stanu pojazdów.

Kierowcy do lamusa?
Wizja autonomicznych ciężarówek, mknących bez kierowców po autostradach i realizujących miejskie dostawy wciąż wydaje się odległą przyszłością. Są jednak obszary, gdzie samodzielne pojazdy mogą zagościć szybciej. Scania robi krok w tym kierunku, pokazując autonomiczne pojazdy budowlane. Dyskutując o pojazdach autonomicznych zastanawiamy się, jak one poradzą sobie na autostradach czy w miastach, pośród innych uczestników ruchu. Zdaniem ekspertów Scanii kierunki rozwoju autonomicznych pojazdów będą inne. W pierwszej kolejności pojawienia się „samokierujących” ciężarówek możemy oczekiwać w obszarach zamkniętych, bez ruchu pieszych i pojazdów spoza „systemu”, a jednocześnie uciążliwych dla człowieka – np. kamieniołomach, kopalniach, portach czy dużych zakładach przemysłowych.

Za wszelką cenę
Najnowszy Stralis kontynuuje drogę rozpoczętą przez poprzednika. W jaki sposób? Iveco systematycznie modernizuje swoje samochody. Dopiero co opadła kurtyna po premierze unowocześnionego Daily, a na afi sz wchodzi już ulepszony Stralis. Włosi narzucają „amerykańskie tempo”, wprowadzając nowości praktycznie co roku. Zmiany konstrukcyjne przynoszą korzyści nabywcom, a efekt marketingowy jest nie do przecenienia.

Grupa Natanek. Najszybciej rozwijająca się firma branży TSL
Grupa Natanek wielkimi krokami zbliża się do świętowania 25. rocznicy swojego powstania. To właśnie wtedy, założyciele firmy zakupili dwa zestawy ciężarowe i zaczęli swoją przygodę z branżą transportową, która trwa do dziś.

Oddaj Loi Macron w dobre ręce
W związku z wydanym 7 kwietnia 2016 roku dekretem nr 2016-418 dotyczącym delegowania pracowników w transporcie drogowym na terytorium Francji, z dniem 1 lipca weszła w życie Ustawa o płacy minimalnej Loi Macron. Wiąże się to z koniecznością dopełnienia pewnych czynności.

Tony i centymetry

700 kilometrów w dwa dni? W tym tempie, jedzie się na urlop. Albo przewozi wiatraki. Zatrzymujemy się na stacji benzynowej przed granicą z Niemcami. Tankowanie, kawa, kanapka. Po całym dniu pracy w biurze w Strzelcach Opolskich, zakończonym kilkusetkilometrowym sprintem autostradą, Krzysztof Glinka nie ma ochoty siadać. Stoimy przy wejściu do sklepu. Neony i latarnie odbijają się w lakierze samochodów. Filmowo. Chłodnawo. Szybki telefon, aby rozeznać się w sytuacji. Dobry nastrój znika. Niemiecka policja prawdopodobnie nie przepuści transportu. Ze względów formalnych. Lecz sprawa nie jest jeszcze przesądzona. Czekamy.

Teoria z praktyką

Na przełomie maja i czerwca w Kielcach odbyła się kolejna edycja tragów Autostrada – Polska. W tym roku rozmawiano o kierunkach rozwoju sektora drogownictwa w Polsce i Europie. Udział w wydarzeniu wzięli m.in. Andrzej Adamczyk – minister Infrastruktury i Budownictwa, Jerzy Szmit – podsekretarz stanu w MIiB oraz Stanisław Karczewski – Marszałek Senatu RP.

W stronę elektryfikacji
Tak jak elektryfikacja linii kolejowych zmieniła transport kolejowy, tak wprowadzenie elektryczności do komunikacji miejskiej zmieni obraz transportu miejskiego. Po tramwajach, metrze i trolejbusach napęd elektryczny wkracza do autobusów. Wrocławskie Global Forum po raz koleiny było okazją do zaprezentowania najnowszych osiągnięć dwóch wrocławskich fabryk. Sąsiedzi zza miedzy Volvo Polska oraz 3 M pokazali swoją ofertę dla komunikacji miejskiej. Pod hasłem „Zrównoważone rozwiązania dla transportu publicznego”.

Walczymy
Na początku czerwca, na torze w Bednarach odbył się Polski Finał organizowanego przez Volvo Trucks konkursu The Drivers’ Fuel Challenge 2016, a jego zwycięzca – Piotr Krahel zajął drugie miejsce w rozegranym dzień później finale konkursu dla regionu Baltic Sea Market. Piotr Krahel znalazł się w trójce najlepszych kierowców regionu Baltic Sea Market, którzy wezmą udział w globalnym finale Th e Drivers’ Fuel Challenge 2016, zaplanowanym na po
Więcej informacji na www.truck-van.pl.
Zachęcamy do darmowej prenumeraty elektronicznej.
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?