12 grudnia 2017

Edukacja » Nowości wydawnicze

Truck & Van nr 9/2016

Truck & Van nr 9/2016W najnowszym wydaniu
Wciąż Scania, tylko lepsza
To najbardziej wyczekiwana premiera ostatnich miesięcy, a może i lat. Jaka jest Scania nowej generacji? Czy niesie ze sobą rewolucję w konstrukcji, czy może jest przykładem dążenia do perfekcji drogą ewolucji i doskonalenia? Po sierpniowej premierze i pierwszych jazdach nowymi pojazdami bliżsi jesteśmy temu drugiemu – i dobrze, bo po co na siłę zmieniać coś, co jest dobre i się sprawdziło. Po dwunastu latach od prezentacji serii R (będącej w zasadzie modyfikacją znanej od 1995 roku serii „4”) nadszedł czas, gdy dalsze zmiany tych udanych konstrukcji mogły okazać się niewystarczające, by odpowiadać na bieżące potrzeby rynku.




Akcent na lwa
W Hanowerze MAN zaprezentuje odświeżoną gamę swoich pojazdów. Nowe modele wyposażono w silniki o mocy dochodzącej do 640 KM i wyższym momencie obrotowym. Przy okazji optymalizacji układów napędowych, poprawiono również przód pojazdów i wnętrze. Wśród nowinek nie mogło oczywiście zabraknąć elektronicznych produktów i usług. Oprócz wybijającego się logo MAN-a na masce, TGX i TGS mają również nowe wloty powietrza. Do wykończenia wnętrza wykorzystano nowe materiały oraz zastosowano nową tapicerkę siedzeń. W kabinie dominują ciepłe kolory, co robi bardzo dobre wrażenie. Aż nie ma się ochoty wyjść. Miejsce pracy kierowcy zostało doposażone w nowy system informacyjno-rozrywkowy z ekranami o przekątnej 5 i 7 cali.

Według legendy
Kabina High Sleeper jest największa, spośród oferowanych w serii T. Czy w wersji Maxispace jest zarazem najlepsza? Seria T pojawiła się po rewolucji, która wymiotła wszystkie poprzednie modele ciężarowych Renault, wliczając Magnum. Niezapomniana „magnumka”, choć kontrowersyjna, zaskarbiła sobie sympatię wielu kierowców. Z zazdrością podpatrywali ją konkurenci, którzy również zaczęli wprowadzać kabiny z płaską podłogą. Z punktu widzenia historyka, jest to jedna z najbardziej znaczących ciężarówek europejskich przełomu XX i XXI wieku. Kabina High Sleeper Maxispace mierzy się z legendą Magnum.

Wydajnie i lekko na IAA
Nowości, które Fliegl zaprezentuje podczas targów IAA w Hanowerze, są ukierunkowane na zwiększenie zysku użytkowników. Uczestnictwo w wystawie ma wyjątkowe znaczenie również z innego powodu. Firma obchodzi w tym roku 25-lecie. „Biorąc udział w targach IAA w roku naszego jubileuszu odczuwamy dumę, ale bezustannie patrzymy w przyszłość, aby być w nurcie przemian, jakim podlega nowoczesny transport drogowy – mówi Helmut Fliegl, dyrektor zarządzający. – Naszym celem był i jest zrównoważony rozwój. Przyczepy i naczepy, które prezentujemy u progu jesieni w Hanowerze są zaprojektowane jako lekkie i wydajne. Dążymy do podniesienia ładowności, a jednocześnie zwracamy uwagę na ich żywotność i zachowanie na drodze. Wszechstronność i trwałość przez długie lata – tak rozumiemy zrównoważony rozwój.”
Innowacje dla oszczędności
Nowości, które Continental pokaże podczas tegorocznego IAA w Hanowerze, mają przyczynić się do oszczędności paliwa rzędu 6 l na 100 km. „W firmach transportowych wydatki na paliwo stanowią bardzo dużą część kosztów działania przedsiębiorstwa. Zmniejszenie zużycia nawet o niewielki procent oraz znalezienie słabych ogniw w budowie i wyposażeniu samochodów pozwala na poprawienie lub zlikwidowanie wszelkich odstępstw od normy. A to w rezultacie umożliwia osiągnięcie znacznych oszczędności oraz większą wydajność pojazdów użytkowych, przy jednoczesnym ograniczeniu emisji dwutlenku węgla” – wyjaśnia Nikolai Stzer, członek Zarządu Continenta.

 „Autobus Roku 2017” z Polski!
Nareszcie, chciałoby się rzec! W konkursie „Bus of the Year 2017” zwyciężył najnowszy Solaris Urbino 12 electric. Firma z Bolechowa wystawiła autobus do konkursu po raz trzeci. W 2003 r. w rywalizacji wziął udział autokar Vacanza, a w 2004 miejski Urbino II. Wygrana Solarisa cieszy tym bardziej, że elektryczny Urbino musiał sprostać silnej konkurencji, która też zastosowała alternatywne źródła napędu. Solaris zostawił w pokonanym polu Irizara i2e z Hiszpanii, Ebusco 2.1 z Holandii, przegubowego Van Hoola Exqui.City z Belgii oraz niemieckiego Mercedesa Citaro C2 NGT. Wszystkie miały napęd elektryczny, oprócz Citaro, które było zasilane gazem ziemnym.
Master Truck/ konkurs piękności
Rozgrzane silniki, skórzane fotele, iluminacje i kolorowe motywy. Master Truck i w tym roku nie zawiódł. Piękności nie tylko z Polski, ale prawie z całej Europy zjechały do Opola, aby pokazywać swoje wdzięki.
Więcej informacji na www.truck-van.pl.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×