Sobota, 29 kwietnia 2017     Imieniny: Hugona, Piotra, Roberty» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

W najnowszym wydaniu Truck & Van

W najnowszym wydaniu Truck & VanPojedynek na energię
Jedna premiera wyczekiwana od lat, kilka nowinek oraz nowa odsłona debaty o napędzie przyszłości. Oto ciężarowy Hanower w skrócie. Na IAA została po raz pierwszy zaprezentowana szerokiej publiczności nowa Scania (patrz: Truck & Van 9/2016). Od razu zdobyła tytuł „Truck of the Year 2017”. Grupa Volkswagen ma powody do zadowolenia. Craft
er również został nagrodzony. O tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać przyszłość, można było dowiedzieć się na stoiskach Daimlera, Iveco oraz na szarym końcu terenów targowych.


Handel transgraniczny – nowy poradnik e-Izby

Autobusy – IAA 2016

Targi IAA w Hanowerze były świętem autobusów elektrycznych. Oraz Wielkopolski. 21 września 2016 r. Solange Olszewska i Andreas Strecker z firmy Solaris odebrali nagrodę „Bus of the Year 2017” z rąk przewodniczącego jury konkursu, Norwega Toma Alexandra Terjesena. Wyróżnienie zdobył elektryczny Urbino 12 electric. Tego samego dnia tytuł „Van of the Year 2017” otrzymał oficjalnie Volkswagen Crafter, produkowany w nowej fabryce pod Wrześnią.

Dystrybucyjne – napęd LNG

Znaczące zmniejszenie wydatków na paliwo oraz ograniczenie emisji spalin – to dwa główne wnioski z 6-miesięcznych testów Iveco Stralisa LNG w Polsce przeprowadzonych przez firmy współpracujące z Ikeą. Iveco użyczyło pojazdy napędzane gazem ziemnym oraz zapewniło ich obsługę. Dostawy LNG oraz instalację do tankowania zapewniła firma Cryogas. Dzięki współpracy z Ikea Distribution Services, przełamane zostały kluczowe bariery związane z małą popularnością napędów LNG w Polsce. Testy przeprowadziło pięciu przewoźników świadczących usługi dla szwedzkiej firmy. Głównym ich celem było sprawdzenie, o ile można zmniejszyć oddziaływanie na środowisko w transporcie drogowym, stosując napęd gazowy.

Wydarzenie – Jubileusz
Głód sukcesu
Ponad 500 gości uczestniczyło w gali jubileuszowej 20-lecia firmy Wielton. Było uroczyście, nostalgicznie, nastrojowo i hucznie. Galę poprowadził Maciej Stuhr, a całość wydarzenia uświetnił koncert Beaty Kozidrak z zespołem Bajm. Wielton to jedna z tych polskich firm, z których możemy być i jesteśmy dumni. Przez ostanie 20 lat obserwowaliśmy, jak rośnie, radząc sobie nie tylko na rodzimym rynku, ale również za granicą. Nowoczesny zakład produkcyjny w Wieluniu robił wrażenie już parę lat temu. Teraz Wielton dysponuje jednym z najnowocześniejszych w Europie Centrów Badawczo-Rozwojowych. Dziś firma należy do czołówki europejskich producentów naczep i przyczep. Było więc co świętować.

Na fali
Zakończone niedawno targi pojazdów użytkowych IAA 2016 w Hanowerze były miejscem prezentacji najnowszych modeli i wizji pojazdów ciężarowych przyszłości. Po międzynarodowych pokazach nadszedł czas na podsumowania krajowe. Takie spotkanie zorganizowała firma DAF, która miała ku temu kilka powodów. Na spotkaniu zorganizowanym w nowej siedzibie przypomniano o sukcesach koncernu, okrągłych rocznicach oraz oficjalnie została przekazana statuetka Master Truck of the Year 2016 dla DAF-a XF.
Budowlane – prezentacja

Po omacku
Przez najbliższe półtora roku w kopalni Boliden, w Kristinebergu w Szwecji, testowane będą w regularnej eksploatacji autonomiczne Volvo FMX. Testy mają wykazać, czy zautomatyzowane pojazdy są w stanie poprawić bezpieczeństwo i wydajność transportu w trudnych warunkach na ograniczonym obszarze. „Dzięki naszej współpracy z Boliden, rozwój autonomicznych pojazdów wkracza w nową, ekscytującą fazę. Oto bowiem pierwszy raz w historii autonomiczne samochody ciężarowe są testowane w rzeczywistych zadaniach transportowych, realizowanych pod ziemią. Ich rezultaty dostarczą cennych danych, które będziemy mogli wykorzystać w naszej nieustannej misji przekształcania innowacji technicznych w realne korzyści dla klientów” – wyjaśnia Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

Najlepszy w Europie
Nowy Volkswagen Crafter zdążył się załapać na tegoroczny konkurs na samochód dostawczy roku i wygrał go w cuglach. Zdobył tytuł „Van of the Year 2017”. Tak jak było, tylko lepiej. Takie pozostawia po sobie pierwsze wrażenie. Nowy Crafter został skonstruowany od podstaw, ma własną płytę podłogową i nie ma już nic w wspólnego ze Sprinterem. Nie jest „klonem”, lecz sam będzie klonowany. W Hanowerze podczas IAA zadebiutował jego „bliźniak” MAN TGE.

Do kompletu
Do francuskich bliźniaków Grupy PSA dołączył Japończyk. Wszystkie trzy pojazdy: Jumpy, Expert i Proace będą walczyć o tego samego klienta, wygra ulubiona marka. Toyota Proace ma trzy rozmiary nadwozia (Compact, Medium i Long), dwa rozstawy osi oraz dwie wersje wyposażenia. Oprócz furgonu jest 9-osobowe kombi oraz platforma i kabina załogowa, które umożliwiają montaż specjalistycznych zabudów (dostępne od pierwszego kwartału 2017 roku). Do wyboru jest pięć silników Diesla o pojemności 1.6 i 2.0 i mocy od 95 do 180 KM. Silniki współpracują z manualną lub automatyczną skrzynią biegów w przypadku silnika o mocy 180 KM.
Więcej informacji na www.truck-van.pl.
Zachęcamy do darmowej prenumeraty elektronicznej.
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?