19 sierpnia 2017

Edukacja » Nowości wydawnicze

W najnowszym wydaniu Truck & Van

W najnowszym wydaniu Truck & VanPojedynek na energię
Jedna premiera wyczekiwana od lat, kilka nowinek oraz nowa odsłona debaty o napędzie przyszłości. Oto ciężarowy Hanower w skrócie. Na IAA została po raz pierwszy zaprezentowana szerokiej publiczności nowa Scania (patrz: Truck & Van 9/2016). Od razu zdobyła tytuł „Truck of the Year 2017”. Grupa Volkswagen ma powody do zadowolenia. Craft
er również został nagrodzony. O tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać przyszłość, można było dowiedzieć się na stoiskach Daimlera, Iveco oraz na szarym końcu terenów targowych.


Handel transgraniczny – nowy poradnik e-Izby

Autobusy – IAA 2016

Targi IAA w Hanowerze były świętem autobusów elektrycznych. Oraz Wielkopolski. 21 września 2016 r. Solange Olszewska i Andreas Strecker z firmy Solaris odebrali nagrodę „Bus of the Year 2017” z rąk przewodniczącego jury konkursu, Norwega Toma Alexandra Terjesena. Wyróżnienie zdobył elektryczny Urbino 12 electric. Tego samego dnia tytuł „Van of the Year 2017” otrzymał oficjalnie Volkswagen Crafter, produkowany w nowej fabryce pod Wrześnią.

Dystrybucyjne – napęd LNG

Znaczące zmniejszenie wydatków na paliwo oraz ograniczenie emisji spalin – to dwa główne wnioski z 6-miesięcznych testów Iveco Stralisa LNG w Polsce przeprowadzonych przez firmy współpracujące z Ikeą. Iveco użyczyło pojazdy napędzane gazem ziemnym oraz zapewniło ich obsługę. Dostawy LNG oraz instalację do tankowania zapewniła firma Cryogas. Dzięki współpracy z Ikea Distribution Services, przełamane zostały kluczowe bariery związane z małą popularnością napędów LNG w Polsce. Testy przeprowadziło pięciu przewoźników świadczących usługi dla szwedzkiej firmy. Głównym ich celem było sprawdzenie, o ile można zmniejszyć oddziaływanie na środowisko w transporcie drogowym, stosując napęd gazowy.

Wydarzenie – Jubileusz
Głód sukcesu
Ponad 500 gości uczestniczyło w gali jubileuszowej 20-lecia firmy Wielton. Było uroczyście, nostalgicznie, nastrojowo i hucznie. Galę poprowadził Maciej Stuhr, a całość wydarzenia uświetnił koncert Beaty Kozidrak z zespołem Bajm. Wielton to jedna z tych polskich firm, z których możemy być i jesteśmy dumni. Przez ostanie 20 lat obserwowaliśmy, jak rośnie, radząc sobie nie tylko na rodzimym rynku, ale również za granicą. Nowoczesny zakład produkcyjny w Wieluniu robił wrażenie już parę lat temu. Teraz Wielton dysponuje jednym z najnowocześniejszych w Europie Centrów Badawczo-Rozwojowych. Dziś firma należy do czołówki europejskich producentów naczep i przyczep. Było więc co świętować.

Na fali
Zakończone niedawno targi pojazdów użytkowych IAA 2016 w Hanowerze były miejscem prezentacji najnowszych modeli i wizji pojazdów ciężarowych przyszłości. Po międzynarodowych pokazach nadszedł czas na podsumowania krajowe. Takie spotkanie zorganizowała firma DAF, która miała ku temu kilka powodów. Na spotkaniu zorganizowanym w nowej siedzibie przypomniano o sukcesach koncernu, okrągłych rocznicach oraz oficjalnie została przekazana statuetka Master Truck of the Year 2016 dla DAF-a XF.
Budowlane – prezentacja

Po omacku
Przez najbliższe półtora roku w kopalni Boliden, w Kristinebergu w Szwecji, testowane będą w regularnej eksploatacji autonomiczne Volvo FMX. Testy mają wykazać, czy zautomatyzowane pojazdy są w stanie poprawić bezpieczeństwo i wydajność transportu w trudnych warunkach na ograniczonym obszarze. „Dzięki naszej współpracy z Boliden, rozwój autonomicznych pojazdów wkracza w nową, ekscytującą fazę. Oto bowiem pierwszy raz w historii autonomiczne samochody ciężarowe są testowane w rzeczywistych zadaniach transportowych, realizowanych pod ziemią. Ich rezultaty dostarczą cennych danych, które będziemy mogli wykorzystać w naszej nieustannej misji przekształcania innowacji technicznych w realne korzyści dla klientów” – wyjaśnia Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

Najlepszy w Europie
Nowy Volkswagen Crafter zdążył się załapać na tegoroczny konkurs na samochód dostawczy roku i wygrał go w cuglach. Zdobył tytuł „Van of the Year 2017”. Tak jak było, tylko lepiej. Takie pozostawia po sobie pierwsze wrażenie. Nowy Crafter został skonstruowany od podstaw, ma własną płytę podłogową i nie ma już nic w wspólnego ze Sprinterem. Nie jest „klonem”, lecz sam będzie klonowany. W Hanowerze podczas IAA zadebiutował jego „bliźniak” MAN TGE.

Do kompletu
Do francuskich bliźniaków Grupy PSA dołączył Japończyk. Wszystkie trzy pojazdy: Jumpy, Expert i Proace będą walczyć o tego samego klienta, wygra ulubiona marka. Toyota Proace ma trzy rozmiary nadwozia (Compact, Medium i Long), dwa rozstawy osi oraz dwie wersje wyposażenia. Oprócz furgonu jest 9-osobowe kombi oraz platforma i kabina załogowa, które umożliwiają montaż specjalistycznych zabudów (dostępne od pierwszego kwartału 2017 roku). Do wyboru jest pięć silników Diesla o pojemności 1.6 i 2.0 i mocy od 95 do 180 KM. Silniki współpracują z manualną lub automatyczną skrzynią biegów w przypadku silnika o mocy 180 KM.
Więcej informacji na www.truck-van.pl.
Zachęcamy do darmowej prenumeraty elektronicznej.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

Ze względów bezpieczeństwa komentowanie artykułów wymaga potwierdzenia wpisu.
Państwa komentarz będzie wyświetlony po kliknięciu linku wysłanego na wprowadzony adres email.

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×