Niedziela, 26 marca 2017     Imieniny: Dory, Olgi, Teodora» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

Truck & Van nr 11/2016

Truck & Van nr 11/2016W najnowszym wydaniu Truck & Van:
Dobre, bo lepsze
Każdy kto ćwiczył cokolwiek lub uczył się obcego języka, zna wagę małych udoskonaleń. Konstruktorzy DAF-a również ją znają.
Ostatnimi laty konkurencja mocno naciska. Po nowym, przełomowym Actrosie pokazało się nie mniej przełomowe Volvo FH i cała gama Renault Trucks, a w tym roku „najlepsza od 125 lat” Scania. Holendrzy nie zasypiają gruszek w popiele, ale zmiany, które systematycznie wprowadzają w serii XF, są na ogół mniej widowiskowe.




Niewyczuwalna masa
Iveco Eurocargo jako zestaw długodystansowy ma najlepsze cechy zwinnej ciężarówki dystrybucyjnej wzbogacone o duże możliwości transportowe. Duże zarówno w sensie masy ładunku, jak i objętości ładowni. Zestaw ma ładowność 16,7 t (9,37 t ciężarówka + 7,3 przyczepa) przy całkowitej objętości 114,4 m3 (55,7 + 58,7). Imponuje zawłaszcza ten drugi wymiar, który niewiele odbiega od 120 m3 uznawanych za standard wśród ciężkich, długodystansowych zestawów
z przyczepami. Iveco z zabudową i przyczepą Wieltonu jest niewiele mniejsze, za to znacznie lżejsze i ma o dwie osie mniej.

Rozmowa – Frank Reintjes, Daimler Trucks
Weel2Wheel – wynik ostateczny
Czy ciężarówki elektryczne to przyszłość? Czy oszczędzanie polega na rezygnowaniu czy dodawaniu? – o transporcie drogowym jutra mówi dr Frank Rei ntjes, dyrektor globalnego rozwoju układów napędowych i produkcji Daimler Trucks.

Ogumienie
Mniszek zamiast kauczuku
Continental, w ramach realizacji strategii „Wizja 2025”, zaprezentował prototyp opony ciężarowej wykonanej z innowacyjnego materiału – Taraxagum, który w przyszłości ma zastąpić kauczuk naturalny wykorzystywany w oponach.
AAA na wszystkie osie
Michelin X Line Energy może się poszczycić klasą AAA pod względem oporów toczenia. Dzięki temu zestaw składający się z ciągnika i naczepy używany w transporcie dalekobieżnym pozwala zaoszczędzić 1 litr paliwa na 100 km bez utraty trwałości ogumienia.
Krok na przód
Podczas targów w Hanowerze Bridgestone pokazał system Tirematics. Producent idzie o krok dalej i wzorem konkurencji przedstawia rozwiązanie, które na bieżąco monitoruje stan opon.
Energia bez skazy
Ursus zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi idzie o krok dalej niż autobus elektryczny wyposażony jedynie w akumulatory. Zapowiada z dawna wyczekiwany przełom? Wodorowe ogniwa paliwowe jako źródło energii elektrycznej do napędu pojazdów są znane od dekad. Przeciw nim przemawiały względy praktyczne, związane z masą i wymiarami
ogniw oraz koszty produkcji i eksploatacji. Teraz jednak stoi za nimi murem polityka wielu krajów, które pod hasłem ekologii i „zrównoważonego rozwoju” dążą do uniezależnienia się od paliw kopalnych. Także w Polsce dużo mówi się o elektromobilności. Autobus Ursusa zjawia się w samą porę
Komplet zalet za mniej

Ford Transit Courier Van wyróżnia się w swojej klasie wielkością ładowni i ekonomicznymi silnikami. Teraz korzyści jest jeszcze więcej. Transit Courier Van należy do najnowszej generacji dostawczych Fordów. Ma znakomity styl i kompaktowe wymiary, doskonale dostosowane do eksploatacji w mieście. Łatwo się nim poruszać w gęstym ruchu i bez trudu można go zaparkować. Jego długość to zaledwie 4,16 m. Średnica zawracania między krawężnikami wynosi jedynie 10,5 m. Przy wysokości 1,75 m może być parkowany w zwykłych garażach i parkingach podziemnych, zupełnie jak samochód osobowy.
Więcej informacji na www.truck-van.pl.
Zachęcamy do darmowej prenumeraty elektronicznej.
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?