Piątek, 26 maja 2017     Imieniny: Eweliny, Jana, Pawła» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

W najnowszym wydaniu Truck & Van

W najnowszym wydaniu Truck & VanPosprzątane, poukładać
Do niedawna wyznacznikiem nowoczesności taboru była norma emisji spalin. Teraz wysoką rangę mają metody polepszania rentowności, które obejmują pojazd i organizację pracy. Pogoń za coraz ostrzejszymi normami emisji spalin wynikała z mniejszych opłat drogowych dla bardziej ekologicznych pojazdów. Stymulował ją głównie niemiecki „maut”, który sprawiał, że przewoźnikom opłacało się wcześnie inwestować w „wyższe Euro”.


Wysportowany
W wersji z wyposażeniem „Angelo”, nowy Stralis XP prezentuje się jak wyścigowe „monoposto”. Odchudzony, przeznaczony do jazdy w pojedynkę i stworzony do maratonów. Ciągnik z najmocniejszym spośród silników Cursor 11 i wyjątkowo niskim przełożeniem mostu napędowego 2,47:1 jest interesującą propozycją do typowych przewozów na zachodzie Europy. Typowych, czyli odbywających się w przeważającej mierze po równinach.

Pięćset z sześciu
Nie potrzeba już V8, aby mieć 500 KM w Scanii. Taką moc osiąga nowy wariant rzędowej „szóstki”, wyposażony wyłącznie w SCR. W połączeniu z nowej generacji kabiną R skłania do porównań.. Scania R500 z 6-cylindrowym silnikiem wydaje się ciekawą alternatywą dla wersji 450-konnej. Wysoka moc może pomóc jej osiągać niskie spalanie, jeśli dosłownie i w przenośni ma „pod górkę”, czyli teren jest pofałdowany, a ładunek ciężki. Konkurenci od dawna mieli jednostki napędowe z 6 cylindrami, które przekraczały barierę 500 KM.

Spokojnie, to tylko paliwo
Dystrybucja paliw płynnych jest obwarowana drobiazgowymi przepisami. W ich gąszczu najlepiej poruszać się dobrze dobranym samochodem. Trzyosiowy Mercedes-Benz Antos z ostatnią osią unoszoną jest typem ciężarówki cenionym w branży paliwowej. Umożliwia montaż cysterny o dużej pojemności, a dodatkowo można z nim sprząc przyczepę. Wówczas rentowność przewozu wzrasta. Sama ciężarówka jest dość zwrotna, co przydaje się przy podjeżdżaniu z ładunkiem do mniejszych, dawniej wybudowanych stacji paliw, nierzadko otoczonych budynkami. Rozstaw osi to 4300 mm.

Nadwozia wymienne
Maksymalna wydajność Duże rezerwy zwiększenia rentowności przewozów tkwią w ich organizacji. Gdy ciężarówka stoi, nie zarabia. Nadwozia wymienne są sposobem na lesze wykorzystanie pojazdów. Jest prawie tyle typów nadwozi wymiennych (tzw. BDF lub swap body), ile rodzajów ładunków do przewiezienia. Są wśród nich nadwozia chłodnicze, izotermiczne, przystosowane do transportu kontenerów lotniczych, furgonowe, skrzyniowe czy kurtynowe. Po rozładowaniu nadwozie wymienne może służyć jako tymczasowy magazyn, co dodatkowo zwiększa jego użyteczność.

Wystawa autobusów nieznanych
Drugie targi Warsaw Bus Expo w podwarszawskim Nadarzynie stały się doskonałym miejscem promocji dla autobusów spoza rynkowej czołówki. Producenci i importerzy mocno zakotwiczeni w Polsce wystąpili skromniej. Przestronne, widne hale Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Warsaw Expo stwarzają znakomite warunki do prezentowania dużych pojazdów. Zachętą do uczestnictwa w targach autobusowych, które odbyły się w dniach 22–24 marca 2017 r. jest położenie obiektu w bezpośrednim sąsiedztwie stolicy i skrzyżowania dróg 7 i 8. Dojazd jest banalnie prosty, a miejsc parkingowych dużo.

Autobusy – napędy alternatywne, czas na prąd
W ciągu ostatnich 5 lat poziom zanieczyszczenia globalnie wzrósł o 8%. To bardzo niebezpieczne zjawisko. Zanieczyszczone powietrze jest przyczyną ponad 3 mln zgonów rocznie – to więcej niż z powodu malarii i wirusa HIV/Aids. Oczywiście nie tylko pojazdy odpowiadają za ten stan rzeczy, ale rosnąca ich liczba nie sprzyja środowisku naturalnemu. W tej sytuacji rozwiązanie kryje się w sprawnym, ekologicznym systemie transportu publicznego. Liczba kursów autobusów w miastach do 2030 roku ma wzrosnąć prawie o 50%, a to ma się przyczynić do zmniejszenia liczby samochodów osobowych na drogach.

Więcej informacji na www.truck-van.pl.
Zachęcamy do darmowej prenumeraty elektronicznej.
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?