17 sierpnia 2017

Edukacja » Nowości wydawnicze

Truck & Van nr 8/2017

Truck & Van nr 8/2017W najnowszym wydaniu Truck & Van m.in.:

Suma ułamków
Bez rewolucji, bez spektakularnych zmian – a jednak inżynierom Mercedesa udało się osiągnąć 6-procentowy spadek zużycia paliwa. To efekt doskonalenia konstrukcji, czasem w najdrobniejszych, na pierwszy rzut oka banalnych, detalach. W znanej od sześciu lat, aktualnej generacji Actrosa MP4 wciąż tkwi potencjał do zmniejszania kosztów eksploatacyjnych. Konstruktorzy nie mają jednak łatwego zadania i muszą poszukiwać promilowych oszczędności w najmniejszych detalach. Jednak ich suma daje wymierne oszczędności.




Nadchodzi X-WAY

Iveco wyznaczyło już termin premiery. We wrześniu będzie można zamówić nowy pojazd ciężarowy przeznaczony do pracy w lekkich warunkach terenowych: Stralisa X-WAY. Stralis X-WAY został tak skonstruowany, żeby dobrze radzić sobie w wymagającym transporcie również po nieutwardzonych nawierzchniach. Jedną z jego największych zalet ma być niska masa własna. W połączeniu z wytrzymałym podwoziem Iveco zapowiada, że uzyskano najwyższą ładowność w tej kategorii pojazdów. W wersji Super Loader (SL) z napędem 8×4 pojazd waży 9 ton.

Oświetlenie - efektowne czy efektywne?
Lampy LED nie są niczym nowym, ale dopiero od kilku lat robią zawrotną karierę w motoryzacji. Czy rzeczywiście są tak świetne, że z powodzeniem zastąpią dotychczasowe źródła światła w pojazdach, czy może to tylko przejściowa moda? Przyjrzyjmy się, co oferują diody elektroluminescencyjne, dla wygody określane angielskim skrótem LED. Diody elektroluminescencyjne wynaleziono w latach 20. ubiegłego wieku, ale ich droga do oświetlenia domowego czy motoryzacyjnego okazała się całkiem długa. Same diody bowiem musiały przejść swego rodzaju ewolucję.

Pomoc drogowa - unieść i wytrzymać
Pojazdy udzielające pomocy na drodze są stale ulepszane, aby lepiej wykonywały swoje zadania. Lecz życie ciągle podnosi poprzeczkę. Najtrudniejsze jest likwidowanie skutków wypadków drogowych. Holowanie pojazdu, który uległ awarii też bywa niełatwym zadaniem, o ile utkwił w miejscu, do którego jest utrudniony dostęp. Nowoczesna technika nie wyręczy ludzkiej pomysłowości, ale może jej pomóc.

Robota w mrożonkach
W 1938 roku Frederick M. Jones w Minneapolis stworzył pierwszy agregat chłodniczy i wykorzystał go do transportu świeżo ubitego drobiu. Wynalazek Jonesa spisywał się bardzo dobrze i dał początek nowej marce i branży. Agregaty nazwane Thermo King przyczyniły się do powstania i rozwoju długodystansowego transportu chłodniczego. Marka Thermo King jest częścią koncernu Ingersoll Rand Company Limited i zajmuje się produkcją systemów służących do kontroli temperatury w transporcie, które znajdują zastosowanie w szerokiej gamie pojazdów chłodniczych, takich jak naczepy, ciężarówki, autobusy, kontenery do transportu morskiego i wagony kolejowe.

Pojedynek gigantów

VW Crafter kontra Mercedes Sprinter. Walka trochę nierówna, bo pierwszy to nowa samodzielna konstrukcja Volkswagena, a drugi to odświeżany model Mercedesa znany już od kilku lat. Oba testowane modele były w wersji z podwyższonym dachem, ze średniej długości nadwoziem i z najmocniejszymi dostępnymi silnikami. W Sprinterze za napęd odpowiadał doładowany silnik Diesla 3.0 V6 o mocy 190 KM i 440 Nm momentu obrotowego, zaś pod maską w Crafterze znajdował się mały, czterocylindrowy silnik 2.0 TDI o mocy 177 KM i 410 Nm momentu obrotowego.

Więcej informacji na www.truck-van.pl.
Zachęcamy do darmowej prenumeraty elektronicznej.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

Ze względów bezpieczeństwa komentowanie artykułów wymaga potwierdzenia wpisu.
Państwa komentarz będzie wyświetlony po kliknięciu linku wysłanego na wprowadzony adres email.

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×