10 grudnia 2018

Edukacja » Nowości wydawnicze

Truck & Van nr 9/2018

Truck & Van nr 9/2018W najnowszym wydaniu Truck & Van:

My w Europie
Na spotkaniu VDA poprzedzającym targi IAA w Hanowerze prelegenci nadużywali zaimka „my” i kolorowych obrazków. Być może oznacza to, że zamiast przyciągać klientów i pracowników, pragną zdobywać wyznawców. Szczególnie, że przyszłość zapowiada wyrzeczenia: wysokie ceny i pogłębiające się uzależnienie użytkowników od dostawców pojazdów. Niemiecki Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (niem. Verband der Automobilindustrie – VDA) organizuje we Frankfurcie nad Menem spotkanie dla mediów przed wystawą IAA, aby przedstawić bieżącą sytuację branży i podyskutować o niej. W tym roku w spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Daimlera, Volkswagena, MAN-a, Scanii, Iveco, Opla, Volvo Buses, Heuliez Bus, oraz producenci naczep: Krone i Schmitz-Cargobull oraz Wiedmann & Winz GmbH zajmująca się transportem i logistyką i Via Transportation Inc. dostarczająca aplikacje do korzystania z Różnych form miejskiego transportu publicznego.


DŁUGODYSTANSOWE – Prezentacja
Powrót do przyszłości
Zamiast lusterek ruchome kamery, zamiast przycisków interaktywny kokpit multimedialny, do tego autopilot i udoskonalony tempomat rozpoznający topografię terenu i zakręty. Mercedes-Benz Trucks ściga się z osobówkami, wyznaczając nowy standard w pojazdach ciężarowych. „Ito będzie seryjna produkcja?” – szok i niedowierzanie. Premiera zmodernizowanego Actrosa wywołała sporo emocji wśród kierowców i fanów motoryzacji. Nie ma wątpliwości, Mercedes znowu wysunął się na prowadzenie. Zaskoczył i zszokował. Dyskusje w sieci nie mają końca. Tyleż sceptyków, co entuzjastów. Ale co się zmieniło?

ROZMOWA – Podzespoły
Przyszłość w specjalizacji
Jakie nowości przygotowała firma SAF-HOLLAND na najbliższe targi IAA? Jak cyfryzacja wspiera nowoczesne rozwiązania techniczne? Czy polscy producenci pojazdów i ich klienci są zainteresowani wybiegającymi w przyszłość innowacjami? Rozmawiamy z Piotrem Bogdańskim, dyrektorem zarządzającym spółką SAF-HOLLAND Polska.

KOMUNALNE – Podwozia

Ciężko w mieście
Jak na twór w całości zaprojektowany przez istoty, które przyznały sobie w nazwie gatunkowej przydomek „rozumny”, miasto jest środowiskiem nader uciążliwym. Wpływa to na kondycję nie tylko jego mieszkańców, ale również pojazdów. Homo sapiens wymyślił miasto, a teraz zastanawia się, jak przystosować własne dzieło do swoich potrzeb. Częścią planu są samochody komunalne. Ich konstrukcja musi uwzględniać utrudnienia i szykany, jakich nie szczędzi im teren zurbanizowany, a jednocześnie ułatwiać wykonywanie zadań, do których są przeznaczone. W tle toczy się debata o „zrównoważonym” rozwoju, której założeniem jest zmodyfikowanie i miast, i poruszających się po nich pojazdów tak, aby lepiej odpowiadały ludziom.

KOMUNALNE – Alternatywne napędy

Skoro oni już mają…
Niedawny zakup gazowych autobusów przez tarnowskie MPK dowodzi, że podobnie jak firmy, również miasta mogą czerpać korzyści z efektu synergii. Otwiera to nowe perspektywy przed alternatywnymi układami napędowymi. W Tarnowie pojazdy gazowe nie są nowością. Od 2004 r. działa tam stacja tankowania CNG, która obsługuje zarówno autobusy miejskie, jak i ciężarówki Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej. Teraz w ramach wielostronnego porozumienia z PGNiG Obrót Detaliczny miasto zapewniło sobie stabilne źródło paliwa po przystępnej cenie.

ZARZĄDZANIE – Karty paliwowe

Myto z E100 to proste
Karta paliwowa to nie do końca adekwatne określenie dla tego rodzaju produktu proponowanego przez współczesne firmy. Podobnie jest w przypadku E100. Portfolio firmy jest znacznie szersze, ponieważ obejmuje m.in. atrakcyjne rozwiązania w zakresie usprawniania realizacji opłat drogowych. Oprócz tradycyjnej karty codzienność kierowcom ułatwi także nowe uniwersalne urządzenie do poboru myta One Toll.

WYDARZENIE – Zawód: kierowca

Siła popytu
Jak musi się zmienić rynek pracy, żeby przyciągnął młodych ludzi? Co zrobić, żeby zawodowych kierowców przybywało? Czy ten zawód ma przyszłość? Dzisiaj rynek pracy zmaga się z poważnym problemem. „Rządzi pracownik”, co oznacza, że ludzie bardziej uważnie przyglądają się pracy, którą mają wykonywać i korzyściom, które mają się z tym wiązać. Akcja „Profesjonalni kierowcy” stała się pretekstem do zastanowienia się nad przyszłością branży transportowej w kontekście braku rąk do pracy.

Więcej informacji na www.truck-van.pl.
Zachęcamy do darmowej prenumeraty elektronicznej.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×