16 listopada 2018

Edukacja » Nowości wydawnicze

Truck & Van nr 10/2018

Truck & Van nr 10/2018W najnowszym wydaniu Truck & Van:
Niespodzianki rządziły tegoroczną wystawą IAA w Hanowerze. Najbardziej zaskoczyły ciężarówki. Nie one jedne oczywiście. Targi odbywające się od 20 do 27 września 2018 r. obfitowały w pojazdy elektryczne, a wielu producentów okrasiło swoje stoiska rowerami, konkretnie rikszami towarowymi dla listonoszy i kurierów. Panie Daimler, panie Benz, i po co wam to było?

TRAnsformacja


TRATON. Nowa marka na rynku? Nie. To Volkswagen Truck & Bus zmienia nazwę. W ten sposób koncern chce bardziej zwrócić uwagę na zasoby, jakie posiada w części swojego biznesu, która skupia pojazdy użytkowe. „T ransformacja transportu” to główne hasło, które przyświeca zmianie. Pierwsze litery nowej nazwy podkreślają związek z transportem, ale ma ona kilka znaczeń. Cały sektor transportu dóbr i ludzi znajduje się obecnie w fazie największej transformacji. Nowe technologie, nowi gracze, nowe trendy i nowe wymagania klientów przenoszą branżę ciężarówek i autobusów w nową erę transportu. A Traton ma być symbolem tych zmian.

Z prądem zmian
Dwie hale o powierzchni ponad 10 tys. m2, a w nich blisko tysiąc osób personelu i ponad 60 ciężarówek, autobusów i samochodów dostawczych – tak Daimler zaznaczył swoją obecność podczas tegorocznych targów IAA. Nie zabrakło premier i pojazdów koncepcyjnych. W„Daimler Hall”, jak określa się połączone hale 14/15 na terenie targów w Hanowerze, mogliśmy w tym roku zapoznać się z pełną ofertą pojazdów użytkowych koncernu spod znaku gwiazdy. Największą część ekspozycji zajęły pojazdy ciężarowe, z dominującym Actrosem nowej generacji.

AUTOBUSY – IAA 2018
Uszczuplenie
W hali 11, tradycyjnie zarezerwowanej dla autobusów, było w tym roku wyjątkowo luźno. Pewną część wystawców zagarnęły berlińskie targi InnoTrans, zahaczające terminem o hanowerskie IAA. InnoTrans odbywa się co 2 lata, tak jak IAA. Największą atrakcją targów są pojazdy szynowe, których znaczną część można oglądać „na żywo” na bocznicy będącej częścią terenów wystawienniczych. Jednak autobusy też mają swoje „5 minut”, gdyż od poprzedniej edycji targów w 2016 r. można je oglądać nie tylko na ekspozycjach statycznych, ale w ruchu, na specjalnie stworzonej linii pokazowej.

Zielone, ale niekoniecznie
Producenci nadwozi małych autobusów przyłączają się do poszukiwań alternatywnych napędów, ale twardo trzymają się także bieżących potrzeb nabywców, co tegoroczne targi IAA tylko potwierdziły. W tym segmencie rynku mocni są lokalni dostawcy, odnoszący sukcesy głównie w ojczystych krajach. Lecz jak od każdej reguły, również od tej są wyjątki. Dotyczą przede wszystkim firm oferujących bardziej wyspecjalizowane zabudowy oraz tych, które chcą uodpornić się na kaprysy koniunktury i szeroko zarzucają sieć.

RYNEK – Naczepy

Nowe wyzwania
Grupa EWT Truck & Trailer dynamicznie działa na rynku. Świetne wyniki sprzedaży pojazdów marki Schmitz Cargobull w Polsce, Czechach i na Słowacji zaostrzają apetyt. Teraz firma ostro bierze się za sprzedaż w Europie silosów południowoafrykańskiej marki GRW. Ponad 500 pracowników, którzy oferują klientom profesjonalne wsparcie, w istotny sposób przyczynia się do sukcesu przedsiębiorstwa. Dzięki nowym lokalizacjom w Europie Centralnej i nieustannemu rozszerzaniu portfolio, Grupa EWT jest w stanie zagwarantować optymalne rozwiązania, odpowiadając na zmieniające się wymagania rynku transportowego. Już w przyszłym roku w Komornikach koło Poznania planowane jest otwarcie nowego centrum naczep i przyczep.

Opłaty drogowe
BP Tollbox – prosty sposób na rozliczanie opłat drogowych w całej Europie
Nowy, ogólnoeuropejski system poboru opłat drogowych EETS (European Electronic Toll Service), uruchomiony w 2018 roku to olbrzymia zmiana dla przedsiębiorstw transportowych o zasięgu międzynarodowym. Sieć EETS daje możliwość rozliczania opłat drogowych w różnych krajach za pomocą jednego urządzenia pokładowego, co bez wątpienia ułatwi życie wielu kierowcom i menedżerom flot. Innowacyjną ofertę dla EETS przedstawiła właśnie firma BP.

DOSTAWCZE – Prezentacja

E-mila
Jeszcze przed targami IAA w Hanowerze Volkswagen pokazał e-Craftera. Elektryczny dostawczak może przewieźć do 1,72 t ładunku, a jego zasięg dochodzi do 173 km na jednym ładowaniu. e-Craft er jest pierwszym dużym elektrycznym samochodem użytkowym Volkswagena. Produkowany jest, tak jak pozostałe Craft ery i MAN TGE, w Polsce, we Wrześni. Natomiast końcowy montaż komponentów elektrycznego układu napędowego odbywa się w fabryce w Hanowerze. Na rynku auto pojawiło się już we wrześniu. Volkswagen zapowiada uzupełnianie swojej palety o kolejne modele częściowo lub całkowicie elektryczne.

WYDARZENIE – Master Truck
14 kolorowych spotkań
Po raz kolejny w Polskiej Nowej Wsi koło Opola odbył się Międzynarodowy Zlot Ciężarówek Tuningowanych Master Truck. Wydarzenie tradycyjnie zgromadziło tłumy fanów motoryzacji. Na terenie lotniska stawiło się ponad 1000 ciężarówek z Polski, Szwecji, Niemiec, Danii, Chorwacji, a nawet z Finlandii – reprezentujących 840 firm transportowych. Było kolorowo, wesoło i jak zwykle upalnie. W tym roku nie zabrakło również stoisk z akcesoriami, kosmetykami i oświetleniem.

Więcej informacji na www.truck-van.pl.
Zachęcamy do darmowej prenumeraty elektronicznej.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×