Niedziela, 26 marca 2017     Imieniny: Dory, Olgi, Teodora» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

System AES od 3 listopada

System AES od 3 listopadaKomunikat ministerstwa finansów
W nawiązaniu do poprzednich komunikatów dotyczących pilotażu i harmonogramu wdrożenia systemu AES, Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że podjęta została decyzja o kontynuacji pilotażu oraz przesunięciu terminu ogólnopolskiego produkcyjnego wdrożenia systemu AES na dzień 3 listopada br. - czytamy w komunikacie.
Decyzja taka została podyktowana niewielkimi postępami w działaniach pilotażowych AES w okresie wakacyjnym oraz chęcią osiągnięcia pełnej stabilizacji środowiska technicznego po niedawnych wdrożeniach AIS/INTRASTAT i AIS/ICS (systemy AES i AIS mają wspólną infrastrukturę techniczną).


WTO - rosyjski zakaz importu wieprzowiny jest nielegalny

Informujemy też, że Służba Celna jest zdeterminowana uruchomić system AES w ww. dacie, tak więc o ile nie wystąpią jakieś nadzwyczajne okoliczności, nie należy się spodziewać dalszych przesunięć terminu wdrożenia.
Jednocześnie informujemy, iż celem Ministerstwa Finansów będzie jednoczesne uruchomienie systemu AES i systemu EMCS PL2, tak aby została zachowana ciągłość działania obecnej funkcjonalności dotyczącej przemieszczania towarów akcyzowych w procedurze wywozu (obecny interfejs ECS-EMCS).
Informację w zakresie potwierdzenia gotowości do wdrożenia systemu AES i systemu EMCS PL2,  Ministerstwo Finansów udostępni najpóźniej w dniu 21 października br.
Mając na uwadze potrzebę optymalnego przygotowania systemu AES i Państwa aplikacji klienckich do obsługi operacji wywozowych uprzejmie prosimy o pilne przyłączanie się do działań pilotażowych i aktywny w nich udział.
Doświadczenia zebrane podczas uruchomień systemów NCTS2, AIS/INTRASTAT czy ostatnio AIS/ICS wskazują, że najwięcej problemów podmioty mają z dopełnieniem wszystkich formalności rejestracyjnych w ramach usługi e-Klient.
Dlatego też apelujemy, aby wydłużenie działań pilotażowych wykorzystali Państwo zarówno do weryfikacji prawidłowości rejestracji w ramach usługi e- Klient jak i do potwierdzenia prawidłowego działania posiadanych aplikacji klienckich.
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?