15 listopada 2018

Konfitury » Czy wiesz, że...

Jak płacimy za zakupy w internecie

Jak płacimy za zakupy w internecie

Jak wynika z raportu e-Izby – „Omnicommerce. Kupuję wygodnie” trzy najpopularniejsze metody płatności przy zakupach w internecie to - szybki przelew (33 proc. wskazań), przelew tradycyjny (32 proc. wskazań) oraz płatność kartą (31 proc. wskazań).


Co 5 e-kupujący wskazuje też, że korzysta z opcji płatności kartą przy odbiorze u kuriera, która do niedawna nie była dostępna dla polskich konsumentów. Tak wysoki wynik – 22 proc. wskazań - oznacza, że była to forma płatności niezwykle potrzebna. Wysokie wskaźniki penetracji uzyskały także nowoczesne rozwiązania mobilne typu BLIK (26 proc. wskazań).

- Wyniki niniejszego badania odzwierciedlają zachowania użytkowników serwisu Przelewy24, którzy coraz chętniej, częściej i odważniej sięgają po najnowsze metody płatności w tym oparte o ideę jednego kliknięcia. Polscy konsumenci są, jak widać, otwarci na nowinki technologiczne w obszarze e-commerce, więc wdrożenie możliwie najnowocześniejszych usług automatyzujących i usprawniających realizację transakcji to must-have każdego serwisu internetowego. Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie i wymagania klientów - także w zakresie szybkich i wygodnych płatności - stale rosną – tłumaczy Jacek Kinecki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Przelewy24.

Konsumenci kupujący przez internet

Wyniki badania pokazują, że szybkie przelewy swoją popularność zawdzięczają w dużej mierze kobietom, wśród których aż 47 proc. korzysta z tej opcji. Pozostałe metody płatności są tak samo lubiane przez kobiety i mężczyzn - maksymalne różnice w ich wykorzystaniu sięgają 3p.p. Ciekawych wniosków dostarcza analiza grup wiekowych.


Okazuje się, że płatność za pobraniem jest zdecydowanie najbardziej popularna wsród konsumentów najmłodszych, w wieku 15-18 lat. Kartą przy składaniu zamówienia najczęściej płacą osoby w wieku 35-44 lata, a szybkie przelewy wykorzystuje najintensywniej grupa 25-44 lata. Inaczej płacą też konsumenci w zależności od miejsca zamieszkania. Szybkie przelewy to zdecydowanie ulubiona metoda mieszkańców największych miast, powyżej 500 tys. mieszkańców (57 proc.). Wysyłka za pobraniem jest natomiast najchętniej wykorzystywana przez  e-konsumentów mieszkających na wsi (61 proc.).

Konsumenci kupujący mobilnie

Z kolei konsumenci kupujący mobilnie wykorzystują nieco więcej metod płatności i w ich przypadku rośnie zdecydowanie pozycja szybkich przelewów (37 proc.), jak i płatności mobilnych (35 proc.). Warto także zauważyć, że płatność kartą przy zamówieniu lub odbiorze jako regularnie wykorzystywane metody wskazało aż 38 proc. m-kupujących.

jagr./e-Izba




Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×