20 września 2019

Konfitury » Imprezy

#RabenExpress dla Banków Żywności

#RabenExpress dla Banków Żywności
Właśnie ruszyła trzecia odsłona kampanii #RabenExpress. Tym razem we wspólną podróż wybrali się Rafał Gębura z „7 metrów pod ziemią” i Jakub Olejniczak kierowca Raben Logistics Polska.

Cel? Pomóc Bankom Żywności ratować jedzenie przed zmarnowaniem i pokazać, że jak mówi nazwa kampanii społecznej Grupy Raben „Transport jest potrzebny”.

#RabenExpress to kampania bazująca na marketingu influencerskim. Jej formuła jest banalnie prosta, kierowca ciężarówki zabiera ze sobą w trasę na stopa znanego influencera. Tym razem w drogę z kierowcą Jakubem ruszył Rafał Gębura z 7 metrów pod ziemią. Celem akcji było pokazanie drogi ratowanej żywności.

- W najnowszej odsłonie naszej akcji #RabenExpress postanowiliśmy wesprzeć Banki  Żywności, pokazując drogę ratowanej żywności od darczyńcy aż do rąk potrzebujących. A jednocześnie promując akcję „Stoliczku nakryj się”, której celem jest zebranie środków na transport tej żywności. 1 zł umożliwia Bankom Żywności uratowanie aż 8 kg produktów spożywczych, z których można przygotować aż 16 posiłków– mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, PR manager Grupy Raben

Nasi bohaterowie odebrali żywność przekazaną przez Makro, wspólnie zawieźli ją do Wielkopolskiego Banku Żywności, gdzie czekali na nich wolontariusze i pracownicy organizacji. Jedzenie zostało rozpakowane i posortowane a a jego część trafiła ponownie do ciężarówki Raben. Ostatnią, najprzyjemniejszą fazą tej podróży było dostarczenie przesyłki od Wielkopolskiego Banku Żywności do Domu Młodzieży w Poznaniu.

Grupa Raben zdecydowała się do tej wyjątkowej odsłony #RabenExpress zaprosić Rafała Gęburę, właśnie ze względu na jego zaangażowanie społeczne. W końcu kanał 7 metrów nad ziemią i jego prowadzący, słyną z otwartości na drugiego człowieka i szukaniu w nim dobra. Rafał w reportażu na kanale 7 metrów pod ziemią opowiada o paradoksie marnowania żywności. Okazuje się bowiem, że najczęściej wyrzucane produkty to: pieczywo, owoce, wędliny i warzywa. Tymczasem 1,6 mln Polaków żyje poniżej granicy skrajnego ubóstwa.

- Nie znoszę wyrzucać jedzenia. Darowizna na rzecz Banków Żywności jest jak tabletka na wyrzuty sumienia. Najlepiej przyjmować regularnie – wyjaśnia Rafał Gębura z 7 metrów pod ziemią

W ramach #RabenExpress Rafał pokazuje trasę od darczyńcy (Makro), przez magazyn Banku Żywności aż do rąk potrzebujących (Dom Młodzieży w Poznaniu), podkreślając jednocześnie rolę kierowcy ciężarówki i transportu we współczesnym świecie. Opowiada także historię Banków Żywności i zachęca do wsparcia akcji „Stoliczku, nakryj się!”.

Banki Żywności pozyskują żywność bezpłatnie od producentów, sieci handlowych, restauracji. Potrzebują jednak środków na transport i magazynowanie jedzenia, ponieważ nie zawsze transporty udaje się realizować tak jak ten z Grupą Raben - bezpłatnie.

- Jako operator logistyczny, obsługujący również branżę FMCG, wspieramy i promujemy odpowiedzialną konsumpcję. Dlatego w 2015 roku podjęliśmy współpracę z  Federacją Polskich Banków Żywności. Te lata zaowocowały 12 000 przewiezionych charytatywnie palet, 7 000 t uratowanej żywności i  3 mln wydanych posiłków. Zachęcamy także naszych klientów do przekazywania swoich produktów na ten szczytny cel – mówi Jakub Krzewina, koordynator ds. CSR w Grupie Raben.

Produkty spożywcze, które pozyskują Banki Żywności na cele społeczne, to m. in. żywność świeża, artykuły wymagające warunków chłodniczych i mroźni. Często zdarzają się także produkty z krótkim lub kończącym się terminem ważności. Dlatego tak ważny jest czas dostawy, który umożliwia przekazanie żywności w jak najkrótszym czasie do rąk osób najbardziej potrzebujących. Dzięki wsparciu logistycznemu Grupy Raben, Banki Żywności mogą skuteczniej pozyskiwać niesprzedaną, a nadającą się do spożycia żywność.  Produkty nawet  z dwudniowym terminem przydatności do spożycia mogą trafić na stół i nakarmić niejedną głodną osobę.

Dlatego właśnie Rafał na swoim kanale zachęca do wsparcia Banków Żywności i przekazania swojej darowizny – można to zrobić na stronie http://bankizywnosci.pl. Każda złotówka się liczy!
Pełen reportaż można zobaczyć na kanale 7 metrów po ziemią: https://www.youtube.com/watch?v=CpRjnEc7dtg


Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2019 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×