Środa, 24 maja 2017     Imieniny: Joanny, Zdenka, Zuzanny» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

Przemysław Saleta w lokomotywie

Przemysław Saleta w lokomotywiePracował na przodku w kopalni, wycinał las w Bieszczadach, obsługiwał dźwig w stoczni i szykował metal do odlania. Teraz przekonał się, że praca na kolei to też nie przelewki. Przemysław Saleta, bohater produkcji National Geographic Channel „Przemek Saleta: Najcięższe Zadania” pomagał przy remoncie lokomotywy, sprzęgał skład z transportem węgla i przymierzył się do roli maszynisty.
Nagrania do programu, w którym znany polski bokser podejmuje się najbardziej niebezpiecznych profesji, odbyło się w połowie lipca w trzech lokalizacjach PKP CARGO. Emisja odcinka kolejowego przygód Przemysława Salety planowana jest jesienią tego roku.


Maszynista KM buduje na podwórku skansen kolejowy

Przemek Saleta: Najcięższe zadania” to seria dokumentalna produkcji National Geographic Channel. W niezwykłej podróży po Polsce Przemysław Saleta, zawodowy mistrz świata i Europy, kick bokser i bokser wagi ciężkiej, motocyklista, osobowość telewizyjna oraz były redaktor naczelny magazynu "Gentelman" sprawdza się w zupełnie nowych dla siebie, wymagających zawodach.
W towarzystwie kamery Przemysław Saleta odwiedza takie miejsca, jak kopalnia węgla i soli, stocznia, odlewnia czy zakłady chemiczne. Podejmuje się tam najcięższych zajęć, typowych dla każdej z profesji. Wszystkie prace, w których Saleta się sprawdza, wymagają wytrwałości oraz ciągłego skupienia. Niezależnie od okoliczności bokser musi wykonać wszystkie zadania. Walka z czasem i własnymi słabościami to dla sportowca nic nowego, ale poznanie od kuchni najtrudniejszych zawodów jest dla gospodarza programu serią nowych i niezwykłych przygód.
W poświęconych pracy na kolei odcinkach serialu Saleta i ekipa National Geographic Channel odwiedzili kilka lokalizacji, w których odbywają się poszczególne etapy obsługi składów PKP CARGO oraz gdzie do pracy przygotowywane są wagony i lokomotywy (w tym np. zakłady w Kluczborku, gdzie naprawiane są wagony i w Ostrowie Wielkopolskim, gdzie dokonywane są remonty lokomotyw). Na stacji załadunkowej kopalni Ziemowit Przemysław Saleta sprzęgał skład przed transportem i śrubował wagony, aby zabezpieczyć ładunek przed ewentualną kradzieżą. Bohater programu dowiedział się również na czym polega specyfika zarządzania ruchem pociągów oraz jak wygląda świat z perspektywy kabiny maszynisty pociągu towarowego.
Każda z prac, jakie wykonywał Przemysław Saleta wymaga nie tylko siły fizycznej i wytrzymałości, ale również wysokich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia. Codziennie wykonuje je 20 tys. pracowników PKP CARGO w całej Polsce. Jedną z kluczowych grup zawodowych w firmie są maszyniści. Ich wyszkolenie od zera trwa minimum dwa lata. Obecnie firma prowadzi szeroko zakrojony program rekrutacji i szkolenia młodych maszynistów. W ciągu dwóch lat, licząc od początku 2015 roku, planuje przyjąć i wyszkolić ok. 900 nowych maszynistów. Nakłady na szkolenia wynoszą ok. 20 mln zł rocznie.
jagr./pr
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?