28 stycznia 2020

Logistyka » Logistyka

My w (wszech)świecie logistyki?

Dostawy omnichannel

Mówiąc o rozwoju sprzedaży w e-commerce, nie mogło zabraknąć też konkretnych przykładów i case studies z sieci handlowych. Anna Fresel, head of Distribution Center ORSAY omówiła obsługę logistyczną dostaw z wykorzystaniem kanałów omnichannel, a z kolei Katarzyna Kowalska wyjaśniła na czym polega omnichanel i wielokanałowość, a także jakie wyzwania czekają zarówno sieci handlowe, jak i samych logistyków w związku z ich rozwojem. Z kolei Sławomir Rajch, e-commerce manager Raben Logistics Polska, wrócił uwagę m.in. na to, że słownik pojęć logistycznych w e-commerce i w logistyce kontraktowej nie jest jednolity dla całego rynku, ale każda z firm wprowadza odrębne własne nazwy i definicje, co powoduje pewien chaos i dezorientację klienta.

Efekt synergii
Ciekawy punkt widzenia zmian na rynku logistycznym i transportu przedstawiła Violetta Wojciechowska, dyrektor Biura Operacji Transportu Krajowego Farmada Transport, która opowiedziała o zmieniających się wymaganiach i wyzwaniach dla ładunków przewożonych w temperaturze kontrolowanej. Tutaj również rozwój sprzedaży e-commerce, a także sieci internetowych ma ogromny wpływ na procesy transportowe. Oczekiwania klienta cały czas rosną i sztuką będzie utrzymać efekt synergii, pomiędzy tempem rozwoju, zapewnieniem potrzeb transportowych a kosztami. Dlatego nowoczesne technologie, w przypadku dostaw ładunków wymagających kontrolowanej temperatury będą miały coraz większe znaczenie, tj. wykorzystanie dronów. Jednakże tylko duża skala może zapewnić efekt synergii. A kluczową rolę będzie też odgrywać zaufanie i partnerska współpraca.

Ciekawie o trendach w logistyce mówiła też Monika Duda, associate director, Industrial and Logistic Agency, Cushman&Wakefield, która nie tylko omówiła główne czynniki wymuszające zmiany w usługach logistycznych, ale też ich wpływ na przyszłe konstrukcje, lokalizacje i wyposażenie techniczne magazynów. W Polsce zasoby powierzchni magazynowych mogą przekroczyć w tym roku granicę 11 mln mkw., a intensywny rozwój branży logistycznej oraz e-commerce rozwinie tzw. rynki wschodzące w regionie Lublina, Trójmiasta, Rzeszowa, Bydgoszczy i Torunia.
Zakończeniem pierwszej części Forum był blok trzech wystąpień nt. nowych kierunków i ekspansji usług logistycznych w krajach Dalekiego i Bliskiego Wschodu. Poszukiwanie nowych rynków przez producentów produktów rolno – spożywczych wygeneruje też popyt na usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne – mówiła Agnieszka Rembisz, ekspert ds. strategii rozwoju działalności międzynarodowej. Pamiętać jednakże należy o pewnych ograniczeniach, jak chociażby infrastruktura, albo przepisy celne – na co zwracała uwagę z kolei Agnieszka Pamuła dyrektor zarządzająca, współwłaścicielka firm: Vektor Polska i Vektor Transport Polska. Również istotne znaczenie w rozwoju usług logistycznych ma znajomość kultur i zwyczajowych daleko- i bliskowschodnich, o czym opowiadała Ellina Lolis, logistics coordinator w Alshaya Poland.

Sesje panelowe
W półtoragodzinnych sesjach panelowych uczestnicy 5. Forum Kobiet w  Logistyce, już w mniejszych grupach, mogli uczestniczyć w spotkaniach z ekspertami Rhenus Logistics z udziałem szefowej logistyki klubu zakupowego Limango – Patricii Graf z Niemiec, którzy omówili jak wpływa obsługa klienta przez operatora logistycznego na satysfakcję z zakupów i rozwój sklepu internetowego. Dwie kolejne sesje odbyły się z udziałem przedstawicieli Data Consult oraz z Dagmarą Głowacką, globalnym dyrektorem logistyki Kongsberg Automotive, która tym razem wystąpiła w roli coucha i mówiła o emocjach w biznesie.
Nie zabrakło też atrakcji poza logistycznych. Marta Szymborska, manager ds. PR i CSR w Grupie Raben, dyrektor zarządzającą marki SIC! i jej goście dokonali kilka metamorfoz modowych, którym poddało się kilkanaście uczestniczek, a podsumowaniem był pokaz z ich udziałem. Zaś firma Neuca przygotowała najnowszą serię kosmetyków pielęgnacyjnych Cera+ i cenne porady.
Zwieńczeniem pierwszego dnia 5. Forum Kobiet w Logistyce była uroczysta kolacja, podczas której wręczono statuetki i tytuły: „Kobieta w logistyce 2015 – dostawca usług logistycznych” – Marcie Tęsiorowskiej vice president marketing & communications CEE, Pan-European coordinator w Prologis oraz „Kobieta w Logistyce 2015 – odbiorca usług logistycznych” – Joannie Paterze, manager logistyki i działu celnego Sanden Manufacturing Poland.
Drugi dzień Forum był dniem warsztatowym, który poświęcono w całości na „Emocje w procesach decyzyjnych”. Warsztat poprowadziła Dagmara Głowacka, globalny dyrektor logistyki Kongsberg Automotive, couch i trenerka.
  Poprzednia  | 1 |str. 2|

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2020 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×