16 grudnia 2017

Logistyka » Logistyka

Podsumowanie II Dnia XIV Forum Polskich Menadżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA.

Podsumowanie II Dnia XIV Forum Polskich Menadżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA.

Czternasta edycja Forum Polskich Menedżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA za nami. Podczas dwóch dni trwania wydarzenia eksperci branży logistycznej wzięli udział w wykładach oraz panelach dyskusyjnych. Najpopularniejsze tematy i zagadnienia, które wielokrotnie były przywoływane w wypowiedziach? Niedobór pracowników na rynku, postępująca automatyzacja, digitalizacja informacji w ramach optymalizacji procesów oraz inwestycje w ekologiczne rozwiązania.

Dzień drugi rozpoczął się od przemowy Grzegorza Nawackiego, zastępcy redaktora  naczelnego Pulsu Biznesu oraz redaktor naczelny portalu pb.pl, który przybliżył “logistykę pracy dziennikarza”, czyli proces przygotowania codziennego wydania gazety od środka.

Następnie dyrektor rozwoju biznesu z DHL Supply Chain Poland, Andrzej Pawlak, opowiedział o wdrażaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, w tym dronów, tzw. Parcelcopter, które w niedalekiej przyszłości mają dostarczać paczki na całym świecie, również i w miejsca trudno dostępne.

Łukasz Chmaj, audytor procesów logistycznych i automatyzacji magazynowej, wyjaśnił jak efektywnie i optymalnie zautomatyzować logistykę firmy. Chmaj, na przykładzie kilku systemów WMS - inteligentnego zarządzania ruchem produktów w magazynie - podał ich zalety i wady. Ekspert wyjaśnił też, jak planować zwroty z inwestycji przy pomocy dofinansowania z Unii Europejskiej.

Jacek Tarkowski z Transporeon Group zaprezentował Mobile Order Management, czyli aplikację dedykowaną spedytorom. Rozwiązanie pozwala na bezpośrednie połączenie smartfonu kierowcy z załadowcą i monitoring statusu dostawy w czasie rzeczywistym.  System jest zoptymalizowany i aktualizowany dzięki kalkulacją ETA, ponadto oferuje też cyfrową dokumentację dla tych, którzy nie przepadają za papierkową robotą.

Grzegorz Prorok z Consafe Logistics zaczął od podkreślenia jednej z największych bolączek polskiej logistyki, czyli niedoboru kadry wśród kierowców i magazynierów. Według wyliczeń eksperta, firmom z sektora TSL brakuje około 100 tysięcy pracowników. Odpowiedzią na to są inteligentne systemy WMS w oparciu o sztuczną inteligencję. Chociażby wózki satelitarne, które firma wdraża w magazynach norweskiej sieci supermarketów REMA, które sterowane są przez system - Wszystkie przychodzące przez nie palety i stacje kompletacyjne są obsługiwane automatycznie.

W ostatnim dniu trwania forum odbyły się dwa panele dyskusyjne: jeden poświęcony kluczowemu zagadnieniu ekologii oraz dyskusja na temat budowaniu relacji z dostawcami i komunikacji. Podczas trwania tej pierwszej, Jacek Tarkowski odwołał się do tego, jak istotne jest, aby rozwiązania mające na celu poprawę i ochronę środowiska nie były tylko modą czy trendem, ale biznesem, bo to gwarantuje trwałość. Wtórował mu Andrzej Pawlak, który poinformował, że DHL przyjął strategię ograniczania emisji dwutlenku węgla do 0% do 2050 roku. Jak tego zamierza dokonać niemiecki koncern międzynarodowy? M.in. dzięki wdrożeniu wspomnianych dronów oraz samochodów elektrycznych. Joanna Rutkowska ze Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska opowiedziała o szeregu projektów i praktyk promowanych przez Komisję Europejską, jednocześnie dodając, że firmy transportowe muszą sprostać bardzo rygorystycznym regulacjom, co musi spotkać się ze wsparciem w rodzaju zachęt i ulg ze strony państwa.

Ostatnia debata na forum poświęcona była efektywnej i skutecznej komunikacji. Katarzyna Duczmal, Manager Współpracy z Dostawcami w OBI, podkreśliła znaczenie empatii w kontakcie z partnerami biznesowymi - zrozumienia ich potrzeb oraz postaw. Marlena Dorniak, Szef Rozwoju Biznesu North&East Europe w DB Schenker, wyjaśniła, że dla niej komunikacja to rozwój relacji i wsparcie klientów czy dostawców: świadomość wspólnego celu. Agata Wydmańska, Marketing & Communications Manager Eastern Europe w spółce FIEGE zwróciła uwagę na  to, że warto komunikować unikalne wartości, cechy produktu lub inne aspekty firmy - chociażby dobrą obsługę klienta, co niestety nie jest standardem na polskim rynku. Panelistki zgodziły się, że nawet w obliczu postępującego rozwoju technologii, przyszłością komunikacji pozostaje rozmowa.


BW



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×