24 listopada 2017

Logistyka » Logistyka

Customs Compliance in Europe 2017 – relacja z konferencji

Customs Compliance in Europe 2017 – relacja z konferencji

Potencjalne rozwiązania handlowe oraz umowy o wolnym handlu w świetle Brexitu, problematyka klasyfikacji taryfowej towarów oraz możliwość jej automatyzacji czy bezpieczeństwo łańcucha dostaw to tylko niektóre z poruszanych tematów podczas międzynarodowej konferencji Customs Compliance in Europe 2017.

Spotkanie odbyło się 24, 25 października w Düsseldorfie i jak co roku zgromadziło kilkudziesięciu ekspertów branży Customs Compliance z całej Europy. Patronami tegorocznej edycji byli: polski broker celny Rusak Business Services, producent globalnego systemu wspierającego handel zagraniczny MIC Customs Solutions oraz belgijska kancelaria prawna Van Bael&Bellis.

Cieszę się, że po raz kolejny mieliśmy okazję zaprezentować naszą firmę na międzynarodowym forum ekspertów branży Customs Compliance. Podczas dwóch dni spotkania przedyskutowaliśmy wiele kluczowych problemów, wzbogaciliśmy się o kolejne doświadczenia, a przede wszystkim nawiązaliśmy nowe relacje biznesowe” – powiedział podsumowując konferencję Tomasz Rusak, Członek Zarządu Rusak Business Services.

Konferencję rozpoczęło wystąpienie Pablo Muniza z Van Bael & Bellis, który przedstawił możliwe rozwiązania w handlu zagranicznym po Brexicie w relacjach pomiędzy Unią Europejską a Wielką Brytanią. Przedstawił kilka możliwych scenariuszy począwszy od możliwości zawarcia unii celnej, poprzez dwustronną umowę w „Szwajcarskim” modelu, umowę o wolnym handlu w modelu „Kanadyjskim”, umowę w modelu „Norweskim” po brak jakiejkolwiek umowy.

Następnie uczestnicy spotkania mieli okazję wysłuchać prelekcji Jens Nilsona, Trade Compliance Managera z Xylem Europe GmbH według którego, zarówno firmy zlokalizowane w Wielkiej Brytanii jak i w pozostałych krajach członkowskich Unii Europejskiej nie powinny się martwić o utrudnienia w handlu zagranicznym, nawet gdyby najgorszy scenariusz Brexitu się ziścił. Jak twierdzi Jens Nilson przedsiębiorcy powinni przygotować się na zwiększoną ilość odpraw celnych zarówno exportowych jak i importowych. Dlatego priorytetem powinno być znalezienie odpowiedniego partnera w obszarze odpraw celnych, który będzie w stanie poradzić sobie z dużo większym obłożeniem pracy w tym obszarze.

Prelegenci reprezentowali szeroki sektor logistyczny, dlatego wśród poruszanych wątków nie zabrakło również dyskusji o bezpieczeństwie łańcucha dostaw. Temat przybliżył słuchaczom Peter Mayr z Group Reporting, International Customs Strategy and Foreign Trade, BMW Group, który podkreślał jak ważne jest to, aby wszyscy pracownicy firmy, nawet ci najniższego szczebla, byli dobrze przeszkoleni z zasad bezpieczeństwa, a partnerzy biznesowi poświadczyli ich zrozumienie w odpowiednich deklaracjach bezpieczeństwa.

Omawiane również było zagadnienie wprowadzenia wydajnego programu globalnego zarządzania handlem zagranicznym. Tomasz Rusak i Marta Piech-Ogórek przedstawili model centralizacji, outsourcingu, standaryzacji i optymalizacji procesów customs compliance. Podczas swojej prelekcji podkreślili jak ważna jest regularna ocena ryzyka w firmie oraz podali sprawdzony sposób na jej przeprowadzenie.







Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×