10 grudnia 2018

Logistyka » Logistyka

Operator logistyczny zbuduje dom i nastroi gitarę

Operator logistyczny zbuduje dom i nastroi gitarę
Duża konkurencja na rynku usług logistycznych w połączeniu z rosnącą potrzebą różnorodności w konfiguracji produktów stawiają przed operatorami kolejne wyzwania. Wśród nich są m.in. konieczność specjalizacji oraz rozbudowy zakresu usług w swoim portfolio.

Czym jest VAS i w jaki sposób mogą na nim skorzystać producenci?
Rynek TSL w Polsce od blisko trzydziestu lat nieustannie się rozwija, systematycznie dostosowując swoją specyfikę do zmieniających się warunków rynkowych. Zaawansowane niegdyś systemy informatyczne, pozwalające na obsługę klientów w zakresie operacji magazynowych oraz dystrybucji, obecnie stanowią standard.


- Razem z pojawieniem się w naszym kraju lokalnych oddziałów międzynarodowych operatorów poprzeczka została zawieszona jeszcze wyżej, a wzmacniająca się w ten sposób konkurencja nie słabnie do dziś – mówi Marcin Witek, VAS Business Development Specialist w DSV Solutions. - Przedsiębiorstwa prześcigają się w implementacji nowoczesnych rozwiązań oraz rozszerzaniu swojego portfolio usług tak, aby zapewnić klientom jak najbardziej kompleksową obsługę. Dotyczy to także wysokich wymagań jakościowych, które w dzisiejszych czasach stanowią kolejny standard, niezbędny do tego, aby móc w ogóle konkurować na czele rynku usług logistycznych.

Znaczenie VAS
Tym samym poszukiwanie aspektów działalności, pozwalających na wyróżnienie się wśród konkurencji stało się jeszcze trudniejsze, a na pierwszy plan wysunęła się tzw. wartość dodana czyli VAS (value added services). Zapewnienie klientom możliwości realizacji niestandardowych usług stanowi niezbędny element budowania trwałych, wieloletnich relacji opartych na partnerskiej współpracy.
Dzięki realizacji serwisu opartego na wartości dodanej niejednokrotnie byliśmy w stanie zaoferować naszym klientom jednocześnie optymalizację kosztów oraz zwiększenie elastyczności obsługi.

- Realizowane przez nas usługi dodatkowe, często nie są w ogóle kojarzone z serwisem oferowanym przez operatorów logistycznych – wyjaśnia Marcin Witek, DSV Solutions, i dodaje - Jako przykład mogę tutaj podać usługę polegającą na kompletacji elementów i wstępnym montażu domów, które następnie są przekazywane przez naszego klienta do rejonów, które wymagają pomocy w zapewnieniem dachu nad głową ludziom poszkodowanym w wyniku konfliktów zbrojnych czy klęsk żywiołowych. Specjalizujemy się też w procesach pozwalających na konfigurację sprzętu dla jednego z producentów instrumentów, dla którego DSV zajmuje się m.in. obsługą zwrotów oraz przystosowaniem sprzętu do ponownej sprzedaży, a konkretnie przywracaniem grywalności gitar poprzez ich strojenie. Zgodnie z przyjętym przez nas mottem „You need it. We move it.”, DSV kreuje rozwiązania w swoich obiektach logistycznych w celu outsourcingu coraz to nowszych, bardziej złożonych serwisów.

Wartość dodana w standardzie
Zapewnienie atrakcyjnego wyglądu zarówno samych produktów, jak i punktów ich sprzedaży stanowi niezbędny element walki konkurencyjnej producentów z najróżniejszych sektorów. Jest to kolejny obszar, który z biegiem czasu stał się domeną operatorów, wyspecjalizowanych w oferowaniu nie tylko typowej obsługi logistycznej, ale także usług o wartości dodanej.

- Copacking stanowi jeden z kluczowych obszarów działalności DSV Solutions, rozwijany nieustannie od 1995 r. dla klientów m.in. z sektora farmaceutycznego, FMCG czy kosmetycznego. Polega on na oferowaniu naszym klientom usług pozwalających np. na budowanie zestawów promocyjnych, łączenie produktów czy budowie display’ów i stand’ów promocyjnych - wyjaśnia Marcin Witek, DSV Solutions. - Outsourcing usług copackingowych u operatora logistycznego pozwala na redukcję kosztów produkcji oraz skrócenie czasu realizacji akcji promocyjnych. Dzięki temu, że produkty są magazynowane i procesowane w jednym miejscu, ograniczane są także koszty transportu.

Promocyjny rynek
Możliwość sprawnego oraz efektywnego kosztowo oferowania produktów w pakietach lub w opakowaniach promocyjnych stanowi dla producentów coraz istotniejszy aspekt strategii sprzedażowej. Zgodnie z badaniem „Wyprzedaże i promocje – jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków”, opublikowanego przez firmę doradczą KPMG w grudniu 2017 roku, ponad 49% Polaków zwleka z decyzją zakupową do czasu startu promocji lub wyprzedaży w sklepach. Jednocześnie aż 50% badanych konsumentów przyznało, że podczas zakupów postanowiło kupić rzecz, której nie planowali.

- Badania pokazują, że oferowanie produktów w ramach akcji promocyjnych jest niewątpliwie szansa dla wielu producentów na zwiększenie sprzedaży, przy jednoczesnym zwiększaniu grupy lojalnych klientów. Jeśli bowiem produkt kupiony poprzez zainteresowanie promocją się sprawdzi, tym chętniej konsument po niego wróci  płacąc regularną cenę – mówi Marcin Witek, DSV Solutions. - Biorąc pod uwagę koszty związane z konkurowaniem w ramach najatrakcyjniejszych lokalizacji na półkach dużych sieciach handlowych, tym większego znaczenia nabiera też optymalizacja całościowych wydatków związanych z takim przedsięwzięciem. Jest to kolejny argument, który przemawia za rosnącą popularnością outsourcingu usług copackingowych do wyspecjalizowanych w tym zakresie operatorów logistycznych.
jagr./DSV

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×