16 listopada 2018

Logistyka » Logistyka

Coraz większy ruch na Jedwabnym Szlaku

Coraz większy ruch na Jedwabnym Szlaku
Dynamicznie rośnie transport i przeładunek produktów z Chin i wszystko wskazuje na to, że wymiana handlowa na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku będzie jeszcze większa. SPEDCONT zwiększył znacząco moce terminala przeładunkowego w Łodzi, aby móc obsługiwać jeszcze więcej pociągów z Chin.

Blisko pięć lat temu zainicjowano projekt przepływu towarów Nowym Jedwabnym Szlakiem i uruchomiono pierwsze połączenie Łódź-Chengdu. Nowy Jedwabny Szlak stworzył nieznane dotąd  możliwości i korzystnie wpłynął na rozwój wielu firm. Jedną z nich jest SPEDCONT, spółka wchodząca w skład Grupy PEKAES, która już od kilku lat z sukcesem obsługuje na swoim terminalu w Łodzi kontenery przyjeżdżające do Polski, jak i wyjeżdżzające z naszego kraju do Chin.


- Pierwszy pociąg z Łodzi do chińskiego Chengdu wyjechał w 2013 roku. Transporty kolejowe z Chin odbywały się raz w tygodniu i obejmowały wyłącznie import. Obecnie terminal SPEDCONT w Łodzi obsługuje transporty w obu kierunkach. W 2016 roku do naszego terminala przyjechało i wyjechało 250 pociągów, natomiast w roku 2017 było ich już 500.  W tym roku wyniki zapowiadają się obiecująco – spodziewamy się, że padnie kolejny rekord  – stwierdza Marcin Dobruchowski, Prezes Zarządu SPEDCONT.

W ciągu pięciu lat zwiększył się wolumen połączeń między Polską i Europą a Chinami. Obecnie wszystkie pociągi jadące z Chin w kierunku Europy przejeżdżają przez nasz kraj. Każdy  załadowany towarem kontener jest wyposażony w nadajnik GPS, dzięki czemu transport jest monitorowany na całej trasie.

Grupa PEKAES rozwija także współpracę w zakresie usług celnych i drobnicy kolejowej na trasie Chiny-Europa-Chiny.
- Przez ostatnie pięć lat zainwestowaliśmy znaczne środki, aby dostosować się do szybko zmieniających się warunków na rynku i móc przyjmować coraz większy wolumen towarów z Chin. Zaproponowaliśmy stronie chińskiej kompleksową usługę łączącą w sobie obsługę celną, obsługę terminalową, transport drogowy krajowy i międzynarodowy – przyznaje Maciej Bachman, prezes zarządu PEKAES.

Terminal SPEDCONT Łódź to obecnie jeden z największych tego typu obiektów w Polsce. Jego doskonałe usytuowanie w samym centrum kraju umożliwia firmie sprawną dystrybucję towarów. Spółka zakończyła kolejny etap rozbudowy łódzkiego terminala polegającego na zwiększeniu placu składowego o 2,5 ha oraz uruchomieniu kolejnej suwnicy kontenerowej.
Zwiększono także flotę naczep podkontenerowych. Wszystkie te inwestycje mają wzmocnić jeszcze bardziej potencjał SPEDCONT we współpracy z kontrahentami z Państwa Środka.
jagr./pr

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×