24 września 2018

Logistyka » Flota samochodowa

DHL wprowadza samochody ciężarowe napędzane gazem ziemnym

DHL wprowadza samochody ciężarowe napędzane gazem ziemnym
W porównaniu z pojazdami wyposażonymi w silniki wysokoprężne ekologiczne samochody ciężarowe  gwarantują zmniejszenie emisji cząstek stałych o 99%, dwutlenku azotu o 96% i hałasu o 50%

DHL Freight, jeden z wiodących dostawców usług transportu drogowego w Europie, zakupił od IVECO w Belgii cztery samochody ciężarowe Stralis napędzane skroplonym gazem ziemnym. Wspomniane ciężarówki mają zasięg do 1500 km, a  całkowita masa ciągnika i naczepy to ok. 40 ton. Dzięki tej transakcji DHL Freight uruchamia przyjazną dla środowiska usługę przewozów drogowych na dalekie odległości. Nowe ciężarówki przyczynią się do stworzenia zrównoważonego ekologicznie rozwiązania transportowego dla jednego z największych na świecie producentów i sprzedawców obuwia sportowego oraz odzieży sportowej.


- Jako doskonała alternatywa na dalekie trasy dla oleju napędowego, gaz ziemny stanowi dla DHL Freight wspaniałą okazję zajęcia pozycji lidera w dziedzinie zrównoważonego ekologicznie transportu drogowego towarów - stwierdził Uwe Brinks, dyrektor zarządzający DHL Freight. - Oprócz takich korzyści jak redukcja hałasu i oszczędności, daje to szansę zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i cząstek stałych. Dzięki napędzanym gazem ziemnym pojazdom IVECO możemy teraz zaoferować klientom dodatkowe opcje przyjaznego dla środowiska transportu na dalekie odległości i przyczynić się do osiągnięcia celów środowiskowych DHL GoGreen.

Biorąc pod uwagę strategię grupy zakładającą redukcję emisji związanych z logistyką do zera do 2050 roku, DHL Freight postawił na zakup ciągników, jako sposób na poszerzenie swojej obecnej oferty usługowej dla światowego producenta artykułów sportowych. Klient we własnym zakresie podejmuje ambitne działania na rzecz zminimalizowania wpływu swojej działalności na środowisko, koncentrując się na energii, chemii, wodzie i odpadach w całym łańcuchu dostaw. Kolejnym logicznym krokiem wspierającym partnerstwo było zrównoważone ekologicznie rozwiązanie w zakresie transportu.

Możliwość wyboru nienaruszającego równowagi ekologicznej transportu ewoluowała w ciągu ostatnich dwóch dekad, rozwijając się z niszowego rynku, ograniczonego głównie do lokalnych rozwiązań miejskich, do rozwiązania opłacalnego i możliwego do wdrożenia w przypadku transportu ciężkich ładunków na duże odległości. Zakupione przez DHL Freight samochody ciężarowe spełniają surowe normy emisji spalin Euro 6, dzięki czemu stanowią doskonały wybór, jeśli chodzi o przyszłe operacje transportowe.

Napędzany skroplonym gazem ziemnym (LNG-) Stralis firmy IVECO zapewnia znaczne korzyści, które czynią go rozsądną inwestycją na przyszłość. W porównaniu do oleju napędowego wykorzystanie ciekłego gazu ziemnego zmniejsza emisję cząstek stałych o 99 procent, a dwutlenku azotu o 96 procent. Emisja CO2 zmniejsza się nawet o 10 procent, a przy użyciu biometanu można ją zredukować nawet do 95 procent. Jeśli chodzi o hałas to pojazdy używające gazu ziemnego są o 50 procent cichsze niż pojazdy z silnikami wysokoprężnymi. Oprócz tych wyraźnych korzyści dla środowiska, płynny gaz ziemny zapewnia korzyści ekonomiczne ze względu na niższe koszty.

Najwyższym priorytetem dla grupy jest dążenie do zrównoważonego rozwoju, o czym świadczy program GoGreen. Ważną rolę w tym zakresie odgrywa wykorzystanie pojazdów z alternatywnymi napędami i technologiami, stąd DHL testuje i wdraża szereg koncepcji na całym świecie. Dla ilustracji, ostatnie działania firmy DHL Freight dotyczące zrównoważonego rozwoju uwzględniają również zakup dwóch całkowicie elektrycznych  ciężarówek FUSO eCanter do transportu ładunków na krótszych dystansach wokół Berlina. Oprócz nowych typów napędów stosowane są również inne strategie redukcji emisji, takie jak nadbudowy ciężarówek, które oszczędzają paliwo, a tym samym zmniejszają emisje. Należy tu wspomnieć o aerodynamicznej naczepie, której dach w kształcie kropli zmniejsza opór powietrza, ograniczając w ten sposób zużycie paliwa od 6% do 10% w porównaniu z tradycyjnymi ciężkimi samochodami ciężarowymi. DHL Freight korzysta z naczepy o aerodynamicznym kształcie w swoich operacjach transportowych w Niemczech, Francji i krajach Beneluksu od 2014 roku.

Ciągniki IVECO 4x2 zawierają dwa zbiorniki ze skroplonym gazem ziemnym, zapewniające zasięg do 1500 km. Parametry silnika: moc 400 koni mechanicznych lub 1700 Nm nieznacznie tylko ustępują rozwiązaniu diesla, który ma 450 koni mechanicznych lub 2100 Nm. Prawie wszystkie zwykłe funkcje konwencjonalnego IVECO Stralis, takie jak automatyczna lub manualna skrzynia biegów, są dostępne w modelu z zasilaniem skroplonym gazem ziemnym.

Źródło: Materiały prasowe DHL Freight

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×