13 grudnia 2018

Logistyka » Produkty dla TSL

Europa liderem w rozwoju technologii paliwa LNG dla statków

Europa liderem w rozwoju technologii paliwa LNG dla statków

Unijna „Wizja bezeimsyjnego transportu do 2050 roku” może mieć wpływ na żeglugę na całym świecie – twierdzi Violeta Bulc, europejski komisarz transportu.

 

Czyste paliwo jest jednym z najgorętszych tematów globalnej żeglugi, wraz ze zbliżającym się terminem wprowadzenia globalnego limitu zawartości siarki w paliwach stosowanych na pokładach statków. Globalne podejście do dekarbonizacji i zrównoważenia środowiskowego zostało omówione na targach morskich Posidonia 2018, gdzie stocznie, producenci silników i dostawcy skruberów prezentowali swoje plany dotyczące czystego paliwa i strategie, by przyciągnąć uwagę armatorów i operatorów flotowych.

 

W jakim miejscu natomiast znajdują się najwięksi gracze z Dalekiego Wschodu w wyścigu o wyższość czystego paliwa? Stocznie z Chin, Japonii i Korei, które posiadają imponującą listę zleceń  od europejskich i greckich armatorów, po raz kolejny przygotowały wielkie wystawy na Posidonie 2018.

 

- Jesteśmy już przygotowani do instalacji systemu paliwa LNG dla różnych typów statków, ale  japońscy armatorzy nie zdecydowali jeszcze, którą drogą iść: paliwa LNG, paliwa surowego lub innego rodzaju paliwa. Zamówienia zagraniczne stanowią prawie połowę całości - powiedział Tohru Kitamura, wiceprezes Mitsubishi Shipbuilding Company.

 

- W Japonii rośnie świadomość ekologiczna, a kilku operatorów zdecydowało się na zastosowanie własnego systemu skruberów, inni wybrali układ paliwowy o niskiej zawartości siarki - dodał Kitamura.

 

Kitamura w czasie targów podpisał list intencyjny z chińską firmą Cosco Shipping dotyczącą produkcji nowego urządzenia do testowania skruberów.

 

- LNG jest przyszłością i stanowi dużą część chińskiej polityki ochrony środowiska. Nasz rząd bardzo poważnie zajmuje się ochroną środowiska. Podobne przepisy obowiązują w Chinach. Badamy, jak modernizować silnik główny za pomocą zbiorników LNG i inwestujemy we współpracę z GTT, francuskim dostawcą rozwiązań LNG, który wspiera nas w projekcie modernizacji LNG. Coraz więcej statków LNG rozładowuje się w Chinach i dokuje w Chinach - powiedział Steven Zhang, szef działu napraw i konwersji, COSCO Shipping.



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×