Czwartek, 25 maja 2017     Imieniny: Borysa, Magdy, Marii-Magdaleny» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

Niebezpieczne kontenery i fumigacja

Niebezpieczne kontenery i fumigacjaOkoło 1/5 wszystkich kontenerów morskich trafiających do niemieckich portów poddaje się fumigacji przy pomocy gazów, w celu ochrony frachtu i lasów przed szkodnikami. Ale te zabiegi mogą mieć fatalne skutki dla zdrowia. Pisze o tym portal Deutsche Welle
Do gazowania stosuje się fluorek sulfurylu. Ten bezwonny gaz tłoczy się przez wąski otwór do środka zamkniętego szczelnie kontenera.Ale tego wielu użytkowników nie wie. Około 1/5 wszystkich kontenerów, które zawijają do portów w RFN jest poddawana fumigacji również w krajach pochodzenia.
Z krajów azjatyckich do Niemiec trafiają kontenery poddawane fumigacji na miejscu.


Amerykanie opóźniają skanowanie kontenerów

Gazuje się również artykuły, których szkodniki nie atakują. Na przykład artykuły elektryczne i elektroniczne. W tym przypadku nie chodzi o dany produkt a o palety, na których się go transportuje.
Groźny bromometan
Zatrzymany we wnętrzu kontenera gaz ulotni się dopiero w czasie kontroli, podczas przestawiania pojemników z miejsca na miejsce, albo dopiero u klienta. Kontakt z gazem, na przykład z bromometanem, może mieć fatalne skutki.
Zdaniem Alexandry Preisser, lekarki w Centralnym Instytucie Medycyny Pracy i Medycyny Morskiej w Hamburgu - Bromometan jest trujący nie tylko dla szkodników ale także dla człowieka.- Ten gaz może spowodować poważny uszczerbek na zdrowiu. Wysokie stężenie tego gazu może wywołać śpiączkę, a nawet śmierć. Do trwałych zaburzeń może dojść również po regularnym kontakcie z gazem o mniejszym stężeniu. - Dotknąć może to osoby, które rozładowują kontenery. One należą do głównej grupy ryzyka. Są to ludzie, którzy jako pierwsi otwierają kontenery, po czym wyładowują z nich towar, kartony czy palety.
Bagatelizowanie przepisów
Gazowane kontenery powinno się odpowiednio oznakować. Niestety ten przepis często się ignoruje. W Europie na przykład stosowanie bromometanu jest od 2010 roku zabronione. Uszkadza on na przykład warstwę ozonową. Ale w Azji wolno go stosować do końca okresu przejściowego, który upływa w przyszłym roku.
Ale wypełniając proste zalecenie można chronić pracowników portowych przed kontaktem z tymi toksycznymi gazami. Najpierw trzeba otworzyć na oścież drzwi kontenera i wietrzyć go przez co najmniej pół godziny. Wówczas gaz się rozrzedzi, niezależnie od tego, jaki gaz.
źródło: Deutsche Welle

Fumigacja (łac. fumigatus od fumigare - dymić, kadzić) - zwalczanie szkodników (np. owadów i gryzoni) za pomocą substancji chemicznych w formie dymu, pary lub gazu. Substancje te zwane są fumigantami. Do niedawna powszechnie stosowanym fumigatorem był bromek metylu, który obecnie jest zastępowany innymi substancjami ze względu na powodowanie efektu cieplarnianego. Główną zaletą fumigacji jest wysoka skuteczność w zwalczaniu szkodników drewna oraz neutralność procesu dla odkażanego materiału.
Fumigacja drewna oraz opakowań drewnianych takich jak skrzynie, palety czy bębny kablowe, jest wymagana w transporcie międzynarodowym, poza granicami Unii Europejskiej oraz między niektórymi krajami członkowskimi (między innymi Portugalia i Hiszpania). Ma to na celu zatrzymanie rozprzestrzeniania się szkodników pod postacią zarodków, nasion czy jajeczek. Na zdezynfekowanym materiale wypala się logo IPPC (Międzynarodowa Konwencja dotycząca Ochrony Roślin) przypominające kłos zboża, oraz informacje dotyczące sposobu zabezpieczenia drewna:
  • DB (od ang. Debarked) drewno zostało poddane mechanicznej obróbce usuwającej pozostałości kory drzewnej
  • MB (od ang. Methyl Bromide) drewno zostało odkażone poprzez gazowanie bromkiem metylu.
  • HT (od ang. Heat treatment) drewno użyte do budowy opakowania zostało wysuszone komorowo w wysokiej, ściśle określonej temperaturze przez odpowiedni czas.
Materiały wykonane z przetworzonego drewna (karton, sklejka, płyta wiórowa) nie muszą być poddawane procedurze fumigacji. Jeśli materiał opakowaniowy jest wykorzystywany w handlu międzynarodowym dłużej niż jeden rok musi ponownie zostać poddany odkażaniu termicznemu lub chemicznemu oraz oznakowaniu.
źródło: wikipedia.pl
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?