Niedziela, 23 listopada 2014     Imieniny: Adeli, Felicyty, Klemensa» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

Nowy tachograf „odporny” na magnes

Nowy tachograf „odporny” na magnesDTCO 2.0 VDO wchodzi na europejski rynek
Już 1. października 2012 roku na rynku pojawi się nowy tachograf DTCO 2.0. z rodziny VDO. Nowe urządzenie jest wyposażone w drugi, niezależny sygnał prędkości. Powstało głownie dlatego, że pozwala na to rozwój technologiczny firmy Continental VDO, ale również zmian w prawie, które m.in. wymagają drugiego niezależnego sygnału prędkości.
Zgodnie z rozporządzeniem unijnym 1266/2009 wszystkie nowe pojazdy, zarejestrowane po 1 października 2012 roku muszą być wyposażone w tachograf spełniający to wymaganie. Wspomniany, drugi, niezależny sygnał prędkości pozwala na porównywanie sygnału prędkości , pochodzącego z nadajnika KITAS z tym, który pochodzi z ABS/ESP, bądź opcjonalnie z modułu GPS.


Tachograf jak „czarna skrzynka”

Jest to działanie Unii Europejskiej mające na celu ograniczenie powszechnych manipulacji, dokonywanych właśnie na nadajnikach.
Wszelkie informacje, wystarczające do porównania obu sygnałów widoczne są na wydrukach, zostają też zapisane w plikach źródłowych. Porównywanie tych informacji jednoznacznie wykaże manipulacje, co ma w znaczący sposób ułatwić pracę ITD, Policji, PIP czy GUM-owi.
W 90% przypadków drugi sygnał prędkości będzie pochodził bezpośrednio z ABS/ESP, jednakże w przypadku, gdy takie rozwiązanie nie będzie możliwe z powodów technicznych, wykorzystany zostanie zewnętrzny moduł GPS.
Również istotna zmiana nastąpiła w samych nadajnikach. Wszelkie pojazdy zarejestrowane po 1 października 2012 roku, które muszą być wyposażone w tachograf cyfrowy, będą wyposażone w DTCO 2.0 i nadajnik KITAS 2+, który zastąpił KITAS 2. Nowy nadajnik wykonany jest z materiału, który uniemożliwia przypięcia magnesu i tym samym dokonywanie manipulacji na nadajniku. Ponadto rejestruje on w DTCO 2.0 wszelkie próby zakłócenia jego sygnału.
Tachograf DTCO 2.0 będzie opcjonalnie posiadał uruchomioną funkcję VDO Counter. Opcjonalnie, gdyż uruchomiona może ona zostać wyłącznie przez urządzenie kontrolno-pomiarowe CTCI,I posiadające odpowiedni upgrade zarezerwowany wyłącznie dla autoryzowanych przez firmę Drabpol serwisów tachografów.
Czas pracy kierowców po „duńsku”

VDO Counter to licznik, który jest dostępny na wyświetlaczu nowego tachografu. Wskazuje on w czasie rzeczywistym czas kierowcy w danej chwili (jak długo trwa jazda, za ile konieczna jest pauza i jak długa powinna ona być). Dodatkowo VDO Counter uwzględnia wartość zmiany 24h, tygodniowy czas kierowania oraz kompensuje czas przy jednoczesnym wskazaniu, ile kierowca ma do dyspozycji pauzy oraz jazdy. Pozwala to na zarządzanie swoim czasem pracy w sposób bardzo dokładny i efektywny. Licznik jest w pełni inteligentny i przełącza się wraz z czynnościami, jakie wykonuje kierowca. Docelowo, w 2013r. VDO planuje wypuścić na rynek aplikację na smartfony, która w oparciu o informacje z VDO Counter będzie pokazywać na mapie najbliższe parkingi, na które kierowca zdąży dojechać przed obowiązkową przerwą.
X Polecamy artykuł:
Olej i benzyna poniżej 5 zł

Wykryją działanie „magnesu” nawet, jak go już nie ma

Wspomniany wcześniej CTCII posiada jeszcze jedną istotną funkcję dla firm transportowych. Mianowicie, instalując nowy tachograf DTCO 2.0 do pojazdu, zarejestrowanego przed 1 października 2012, istnieje możliwość nie posiadania drugiego, niezależnego sygnału prędkości. Jednakże w tym celu konieczne jest wyłączenie IMS, a to możliwe jest tylko za pomocą CTC II.
jagr./pr
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Czy agenci celni powinni mieć swoje stowarzyszenie?