Sobota, 29 kwietnia 2017     Imieniny: Hugona, Piotra, Roberty» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

Kierowco! Co musisz wiedzieć, jadąc do Francji?

Kierowco! Co musisz wiedzieć, jadąc do Francji?Mimo tego, że Francja należy do UE, niektóre z jej przepisów drogowych mogą zaskoczyć zagranicznych kierowców. Poznaj je zanim przekroczysz granicę kraju nad Loarą!
Przewóz towarów – jakie wymiary pojazdów?
Francuskie regulacje dokładnie określają długość i szerokość ciężarówek, które mogą poruszać się po tamtejszych drogach. W przypadku pojazdów realizujących przewóz towaru w kontrolowanej temperaturze ich szerokość może wynosić maksymalnie 2,6 m. Pozostałe, z wyjątkiem pojazdów przewożących zwierzęta, nie powinny być szersze niż 2,55 m. Jeśli chodzi o długość pojazdów silnikowych z wyłączeniem autobusów, powinna być ona mniejsza niż 12 metrów.


Dziś prawdziwych kierowców już nie ma?

A co w przypadku przyczep i naczep? Zgodnie z francuskimi przepisami, przyczepa może liczyć maksymalnie 12 metrów, a jej masa nie może by większa od masy pojazdu pomnożonej przez 1,3. Jeśli chodzi o naczepy, odległość między sworzniem a tylnym krańcem powinna wynosić do 12 metrów, natomiast między sworzniem a dowolnym punktem na krawędzi z przodu – do 2,04 metra.

Jakie limity prędkości?
Maksymalna prędkość, jaką pojazdy osobowe mogą uzyskiwać na autostradzie wynosi 130 km/h, w przypadku pojazdów powyżej 3,5 tony jest ona mniejsza o 20 km/h. Jeśli widoczność na drodze nie przekracza 50 metrów, wówczas kierowcy są zobowiązani do poruszania się z prędkością nie większą niż 50 km/h. Ta sama prędkość obowiązuje na obszarach zabudowanych. Na drodze ekspresowej obowiązuje ograniczenie do 100 km/h dla pojazdów powyżej 3,5 t, zaś dla pozostałych granica ta wynosi 110 km/h. Warto pamiętać, że przekroczenie progu dozwolonej prędkości o 30km/h grozi utratą prawa jazdy na co najmniej 3 lata, choć w przypadku kierowców zawodowych kara może być lżejsza.

Co jeszcze warto wiedzieć?
Ciekawostką jest to, że podczas jazdy francuskimi drogami, nie zostaniesz zatrzymany przez policję... a przez żandarmów. Policja zajmuje się tam sprawami kryminalnymi, zatem na drodze pojawia się tylko wtedy, kiedy dochodzi na niej do wypadku czy rabunku.
O czym pamiętać w sytuacji kontroli żandarmów? Przede wszystkim o światłach. Jeśli okaże się, że któraś z żarówek w aucie jest uszkodzona, kierowca jest zobowiązany do jej natychmiastowej wymiany, a jeśli nie posiada zapasowej żarówki, grozi mu odholowanie auta!

Hubert Szawaryński HiT Transport
www.hittransport.pl
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?