21 sierpnia 2017

Praca » Jak zostać kierowcą?

Kierowco! Co musisz wiedzieć, jadąc do Francji?

Kierowco! Co musisz wiedzieć, jadąc do Francji?Mimo tego, że Francja należy do UE, niektóre z jej przepisów drogowych mogą zaskoczyć zagranicznych kierowców. Poznaj je zanim przekroczysz granicę kraju nad Loarą!
Przewóz towarów – jakie wymiary pojazdów?
Francuskie regulacje dokładnie określają długość i szerokość ciężarówek, które mogą poruszać się po tamtejszych drogach. W przypadku pojazdów realizujących przewóz towaru w kontrolowanej temperaturze ich szerokość może wynosić maksymalnie 2,6 m. Pozostałe, z wyjątkiem pojazdów przewożących zwierzęta, nie powinny być szersze niż 2,55 m. Jeśli chodzi o długość pojazdów silnikowych z wyłączeniem autobusów, powinna być ona mniejsza niż 12 metrów.


Dziś prawdziwych kierowców już nie ma?

A co w przypadku przyczep i naczep? Zgodnie z francuskimi przepisami, przyczepa może liczyć maksymalnie 12 metrów, a jej masa nie może by większa od masy pojazdu pomnożonej przez 1,3. Jeśli chodzi o naczepy, odległość między sworzniem a tylnym krańcem powinna wynosić do 12 metrów, natomiast między sworzniem a dowolnym punktem na krawędzi z przodu – do 2,04 metra.

Jakie limity prędkości?
Maksymalna prędkość, jaką pojazdy osobowe mogą uzyskiwać na autostradzie wynosi 130 km/h, w przypadku pojazdów powyżej 3,5 tony jest ona mniejsza o 20 km/h. Jeśli widoczność na drodze nie przekracza 50 metrów, wówczas kierowcy są zobowiązani do poruszania się z prędkością nie większą niż 50 km/h. Ta sama prędkość obowiązuje na obszarach zabudowanych. Na drodze ekspresowej obowiązuje ograniczenie do 100 km/h dla pojazdów powyżej 3,5 t, zaś dla pozostałych granica ta wynosi 110 km/h. Warto pamiętać, że przekroczenie progu dozwolonej prędkości o 30km/h grozi utratą prawa jazdy na co najmniej 3 lata, choć w przypadku kierowców zawodowych kara może być lżejsza.
X Polecamy artykuł:
Dobrze jest jak jest


Co jeszcze warto wiedzieć?
Ciekawostką jest to, że podczas jazdy francuskimi drogami, nie zostaniesz zatrzymany przez policję... a przez żandarmów. Policja zajmuje się tam sprawami kryminalnymi, zatem na drodze pojawia się tylko wtedy, kiedy dochodzi na niej do wypadku czy rabunku.
O czym pamiętać w sytuacji kontroli żandarmów? Przede wszystkim o światłach. Jeśli okaże się, że któraś z żarówek w aucie jest uszkodzona, kierowca jest zobowiązany do jej natychmiastowej wymiany, a jeśli nie posiada zapasowej żarówki, grozi mu odholowanie auta!

Hubert Szawaryński HiT Transport
www.hittransport.pl

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

Ze względów bezpieczeństwa komentowanie artykułów wymaga potwierdzenia wpisu.
Państwa komentarz będzie wyświetlony po kliknięciu linku wysłanego na wprowadzony adres email.

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×