23 sierpnia 2017

Praca » Jak zostać kierowcą?

Rośnie udział lekkiej floty w transporcie zagranicznym

Rośnie udział lekkiej floty w transporcie zagranicznymW 2016 roku odnotowano w Polsce wzrost rejestracji busów o 34,5% w stosunku do minionego roku. Przewóz osób oraz towarów przy pomocy tak zwanej „lekkiej floty” o dopuszczanej masie całkowitej do 3,5 tony, cały czas zyskuje na popularności, również w transporcie zagranicznym. Właściciele firm transportowych korzystający z busów, podobnie jak pozostali przewoźnicy, muszą jednak dostosować się do wymogów UE w zakresie płacy minimalnej.
Wzrost przewozów wykonywanych przez polskie firmy transportowe za pomocą tzw. busów zauważalny jest już od I kwartału 2016r. Związane jest to z niższymi kosztami takiego transportu, na które składa się wiele czynników, między innymi: kosztami opłat drogowych czy zwolnienie z obowiązku posiadania licencji. Jednak czynnikiem, który najbardziej wpływa na dynamiczny wzrost przewozów busami jest jego elastyczność, związana z brakiem wymogu stosowania tachografów.


Dlaczego kierowcy nie muszą obawiać się zagranicznych kursów?

Regulacje prawne, dotyczące rozliczania czasu pracy kierowcy zawodowego jeżdżącego za granicę, obowiązują już bez względu na masę pojazdu. Dodatkowo, od momentu podpisania przez państwa Europy Zachodniej, tzw. Sojuszu Drogowego, również kierowców busów czekają częstsze kontrole drogowe, w krajach takich jak: Niemcy, Francja, Austria, itd.
W odpowiedzi na tą sytuację Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców wprowadziło kolejną usługę – OCRK BUS, pomagającą rozliczyć polskich kierowców floty do 3,5 tony, wyjeżdżających za granice. - OCRK nieustannie monitoruje kierunki zmian, jakie mają miejsce w transporcie drogowym. Dzięki temu, udało nam się, jako jednej z pierwszych firm w Polsce, uzupełnić ofertę o usługę rozliczania czasu pracy kierowców busów, jeżdżących na terenie innych krajów – mówi Bartosz Najman, prezes Ogólnopolskiego centrum Rozliczania Kierowców.
Usługa OCRK BUS jest realizowana od początku marca br., obejmuje rozliczanie pracy kierowców w Niemczech, Francji, Austrii, Włoszech i Holandii. Co więcej, usługa zapewnia dostęp do wymaganego przepisami unijnymi reprezentanta firmy na terenie Francji i Włoch. Właściciele firm transportowych, korzystających z powyższego rozwiązania mogą oczekiwać również pomocy ekspertów przy przygotowaniu niezbędnej dokumentacji, wsparcia w zakresie sporządzania wniosków z odwołaniem od decyzji administracyjnych, czy też dostępu do telefonicznych konsultacji.
- Nasze doświadczenia z segmentu samochodów ciężarowych oraz fakt, że posiadamy kilkunastoletnie doświadczenie poparte wieloma sukcesami, przykładowo kontrole płacy minimalnej zakończone bez nałożenia kar na naszych klientów, pozwoliło na poszerzenie oferty również o rynek flotowy do 3,5 tony. Trzeba podkreślić, że jest to duża pomoc dla firm transportowych, zwłaszcza w przypadku wielu formalności i poziomu trudności z rozliczaniem płacy minimalnej, z którymi firmy nie muszą już mierzyć się samodzielnie – podkreśla Bartosz Najman.
jagr./OCRK

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×