17 grudnia 2018

Praca » Jak zostać kierowcą?

Jak polskie firmy transportowe mają konkurować z zagranicznymi przewoźnikami?

Jak polskie firmy transportowe mają konkurować z zagranicznymi przewoźnikami?

Pomysł ujednolicenia stawek dla kierowców TIR-ów w Unii Europejskiej był odebrany przez polskich przewoźników bardzo negatywnie. Firmy transportowe zostały zobligowane do stosowania płacy minimalnej wobec kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe.


Gdy w Niemczech wprowadzono podstawową pensję w dokładnie określonej wysokości, której wcześniej nie było, miał miejsce bunt ze strony firm. Problemem były wynagrodzenia, które należało płacić w różnych częściach kraju, podczas gdy stawki te były nie były jednakowe.


– Od półtora roku sprawa ta przestała stanowić problem w Europie. Analogiczna sytuacja będzie miała miejsce w Polsce – powiedział Artur Sosna z Polsko-Luksemburska Izba Handlowa – Firmy i kierowcy zastanawiają się, jak mają teraz konkurować z Luksemburgiem, Francją czy Hiszpanią. To jednak tylko kwestia czasu i dopasowania się tego działu gospodarki. Chodzi o jakość, szybkość, wielojęzyczność podmiotów obsługujących wiele rynków. To ważniejsze niż różnice w stawkach, jakie oferują – ocenił Sosna.





Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×