26 września 2017

Praca » Jak zostać spedytorem?

Autorski sposób na niełatwą branżę

 Autorski sposób na niełatwą branżę

TSL to bezwzględny biznes wymagający perfekcyjnej organizacji, siły, uporu i doświadczenia – często wypracowanego na własnych błędach. Nowatorska strategia pozwala nie tylko osiągnąć założone cele biznesowe, lecz także budować trwałe relacje, oparte na wzajemnym szacunku.



12 680 klientów, ponad 48 mln przejechanych rocznie kilometrów, 61 tys. zleceń i prawie 200 pracowników. Świetna koordynacja, nowoczesne technologie, autorskie rozwiązania, dobra energia i wiara w ludzi. Założony ponad 30 lat temu w Elblągu, a od 2014 r. mający siedzibę w Gdańsku ADAR może śmiało konkurować z zagranicznymi przedstawicielami branży.

Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze firmy spedycyjnej?


Firma ma za sobą nie tylko sukcesy. To umiejętność uczenia się na błędach i wyciągania wniosków z doświadczeń pomogła wypracować skuteczne, autorskie strategie działania. W ciągu ostatnich 4 lat ADAR zwiększył swoje obroty 10-krotnie i wciąż nie brakuje pomysłów na dalszy rozwój.


Laureat Diamentów Forbesa zrezygnował z własnej floty i serwisu, koncentrując się na najwyższej jakości obsłudze: perfekcyjnym koordynowaniu działań i zapewnianiu wsparcia organizacyjnego firmom przewozowym. Konsoliduje branżę przewoźników, jednocząc ich w ramach Holdingu Przewoźników Drogowych.


Gwarancja stabilności

Branża TSL wiąże się często z ogromnymi nerwami. Sieć zależności, ale też mnóstwo rzeczy niezależnych od przewoźnika, bezradność, niepewność zysków, terminy, telefony przez całą dobę, zmęczenie, odpowiedzialność, ogromne kary umowne. Dlatego najważniejsza jest w tej branży Stabilność, dzięki której można z optymizmem i spokojem patrzeć w przyszłość, a którą gwarantuje niska marża, brak rotacji i pewność przejechanych kilometrów.


Spółka dba o miesięczne przebiegi, walcząc z typową w branży sezonowością, a także o relacje, nawiązując z przewoźnikami długofalową współpracę. Nie można myśleć o rozwoju bez poczucia bezpieczeństwa. Jego gwarancja sprawia, że rozwijamy się zarówno my, jak i nasi kontrahenci. W 2016 r. swój biznes rozwinęło aż 81% naszych przewoźników. To cieszy i motywuje – komentuje Adam Aszyk, prezes ADAR.


Ekspert w roli opiekuna

ADAR wychodzi ponad standardy typowej spedycji. Firma zapewnia całodobową obsługę i koordynuje wszelkie procesy zachodzące podczas współpracy z przewoźnikiem, m.in. przydziela frachty autom firm transportowych, pomaga w wyszukiwaniu usług serwisowych oraz organizacji ubezpieczeń i leasingów. Wykwalifikowana kadra specjalistów posługuje się biegle wszystkimi językami krajów UE, co znacznie ułatwia wszelkie kontakty międzynarodowe i pomaga przewoźnikom poczuć się bezpieczniej – podkreśla Anna Grabarczyk, business operations department supervisor, ADAR.


Jasne zasady

Minimalne marże, maksymalne liczby przejechanych kilometrów, całodobowa obsługa, karty paliwowe bez zaliczek, urządzenia do opłat drogowych oraz opcja natychmiastowej płatności. Po latach doświadczeń ADAR wie, co jest dla przewoźników szczególnie istotne.

Warunki są proste i konkretne: 0,8 – 1,3 euro netto za każdy pusty/pełny km, gwarancja minimum 10 tysięcy km przejechanych w ciągu 30 dni, terminowe płatności (7 dni, 30 dni lub natychmiastowo), pełne wsparcie specjalistów ADAR i brak jakichkolwiek kar umownych, które w branży TSL są ostatnio plagą i bolączką wielu przewoźników.

Uczciwe i jasno określone zasady współpracy sprawiają, że rotacja jest bardzo niewielka, a przewoźnicy podpisują długoterminowe kontrakty. To złoty środek – rozwiązanie, na którym korzystają obie strony.


Nieszablonowe rozwiązania

ADAR stawia na innowacyjność, bazując na autorskich rozwiązaniach. Nie korzysta z gotowych produktów dostępnych na rynku – buduje własne, idealnie dopasowane do konkretnych potrzeb.


Kilka lat temu firma zdecydowała się przeprowadzić nietypową rekrutację nowych pracowników. Wymagania? Brak doświadczenia w branży, dobra energia, zapał do pracy i znajomość języków. Oryginalna strategia zakończyła się sukcesem. To dowód na to, że nieszablonowe i kreatywne myślenie popłaca, nawet w tak „twardej” branży jak TSL. Wtedy niemożliwe staje się możliwe. Dziś pracownicy są wykwalifikowanymi specjalistami, którzy nie tylko doskonale opanowali zawiłości branży, lecz także wnieśli do niej świeże spojrzenie i cenne pomysły, które pomagają w codziennych zawodowych wyzwaniach.


ADAR wprowadził własny system informatyczny do zarządzania przewozami oraz system wewnętrznego obiegu dokumentów elektronicznych, a obecnie pracuje nad dalszymi rozwiązaniami, które zwiększą przewagę konkurencyjną firmy. Planujemy wdrożyć autorski system informatyczny, oparty na sztucznej inteligencji. Będzie brał pod uwagę takie dane, jak temperatura powietrza, dane klientów czy ruchy na Giełdzie Papierów Wartościowych, a nam pomoże w prognozowaniu przyszłości – zdradza Aszyk.

jagr./pr



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×