26 września 2017

Transport i Spedycja » Transport i Spedycja

1 mld zł na modernizację infrastruktury i taboru PKP LHS

1 mld zł na modernizację infrastruktury i taboru PKP LHS

PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa przeznaczy 1 miliard złotych na dalszą modernizację infrastruktury i taboru oraz rozbudowę systemu sterowania ruchem kolejowym. Obecnie prace modernizacyjne trwają na stacjach w Sławkowie i Zamościu Bortatyczach. W kwietniu 2017 r. spółka podpisała list intencyjny z Kolejami Ukraińskimi w sprawie elektryfikacji przejścia kolejowego Hrubieszów - Izow.

PKP LHS i PKP CARGO zacieśniają współpracę na Nowym Jedwabnym Szlaku

Ponadto, PKP LHS rozwija współpracę z partnerami zza wschodniej granicy. W czerwcu 2017 r. spółka dołączyła do inicjatywy Międzynarodowa Transkaspijska Trasa Transportowa, która zrzesza przewoźników m.in. z Kazachstanu, Azerbejdżanu, Gruzji, Ukrainy i Polski.

Dzięki inwestycjom w modernizację i rozwój, PKP LHS jest obecnie najbardziej efektywnym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Korzystając ze szlaku, którego długość nie przekracza 2 proc. całości infrastruktury kolejowej w kraju, firma przewozi ponad 4 proc. ładunków i wykonuje ponad 6 proc. całości pracy przewozowej na polskiej kolei. W 2016 r. PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa przewiozła 9 mln 995 tys. ton towarów tj. ok. 300 tys. ton (ok. 3 proc.) więcej niż w roku 2015.

12 września 2017 r. w Krakowie podczas I Kolejowego Forum Gospodarczego przedstawiciele firm transportowych i logistycznych z Azji Centralnej i Europy Wschodniej omówili możliwości skierowania części kontenerów trasą intermodalną, prowadzącą z Iranu i Indii, przez Azerbejdżan, Gruzję i Ukrainę na Śląsk - do Sławkowa.


Organizator Forum - PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o. zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii nr 65, najdłuższej na terenie Polski kolejowej linii szerokotorowej przeznaczonej do transportu towarowego. Linia ta jest najdalej na zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie o długości prawie 400 km i umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy oraz prowadzenie ciężkich składów całopociągowych.

Nie jest tajemnicą, że transport kolejowy jest dziś 2-3 krotnie szybszy niż przewóz ładunków drogą morską. Stąd też coraz więcej towarów z Azji, szczególnie tych najbardziej wartościowych, transportowanych jest do Europy koleją. Chcemy wykorzystać potencjał naszej infrastruktury, której istotnymi elementami są prowadząca z Ukrainy linia szerokotorowa i terminal przeładunkowy w Sławkowie do rozwinięcia wymiany handlowej i ułatwienia rozwoju naszych eksporterów i importerów  - powiedział podczas forum Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A.

Widzimy jak na przestrzeni kilku lat zmieniają się szlaki transportowe. Coraz więcej towarów z dalekowschodniej trasy morskiej trafia na kolej. W ubiegłym roku odnotowaliśmy 52% wzrost transportu intermodalnego i jesteśmy przekonani, że Nowy Jedwabny Szlak ma jeszcze duży potencjał wzrostu – powiedział Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu spółki PKP LHS.

Wartość towarów sprowadzonych w 2016 r. z Azji do Europy wynosi 773 miliardy euro. Większość z nich trafia do UE drogą morską, omijając Polskę.

Źródło: materiały prasowe PKP LHS



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×