23 lipca 2017

Transport i Spedycja » Bezpieczeństwo TSL

Przeciążony do granic możliwości

Przeciążony do granic możliwościWażenie pojazdu należącego do niemieckiego przewoźnika wykazało, że zatrzymana przez ITD ciężarówka ważyła aż 178 ton, w czym waga samego ładunku to 122 tony.
Inspektorzy z WITD w Lublinie w czwartek 1 grudnia 2016 r. w Worońcu zważyli pojazd należący do niemieckiego przewoźnika wykonującego przewóz elementów prasy z Niemiec na Białoruś.
Okazało się, że jego waga wynosiła aż 178 ton, a masa samego ładunku to 122 tony.
Okazane podczas kontroli zezwolenie na przejazd pojazdu ponadgabarytowego nie obejmowało wszystkich przekroczonych parametrów. W związku z tym od przewoźnika pobrano kaucję na poczet możliwej w tym wypadku kary pieniężnej w kwocie 15 tys. zł.




Zatrważający wypadek. Kierowca ciężarówki jechał bez karty
Kierowca ciężarówki, który spowodował w sobotę poważny wypadek, prowadził pojazd bez zalogowanej w tachografie karty kierowcy.
W sobotę 3 grudnia inspektorzy WITD w Bydgoszczy zostali wezwani przez policję na miejsce wypadku na drodze wojewódzkiej nr 569 z udziałem samochodu ciężarowego.
Kierowca ciężarówki nie dostosował prędkości do warunków panujących na oblodzonej drodze, wskutek czego nie zapanował nad pojazdem, zjechał na przeciwległy pas ruchu i zderzył się z jadącym z naprzeciwka samochodem osobowym. Ciężarówka zepchnęła pojazd z drogi i obydwa wypadły poza jezdnię. Jadący samochodem osobowym ojciec z 15-letnią córką doznali bardzo ciężkich obrażeń i zostali przewiezieni do szpitala.
W wyniku analizy danych pobranych z tachografu przez inspektora ITD okazało się, że w momencie wypadku kierowca samochodu ciężarowego prowadził pojazd bez zalogowanej w tachografie karty kierowcy i w tym dniu w ogóle nie rejestrował na niej okresów swojej pracy – w tym okresów prowadzenia pojazdu.
Pobrane dane cyfrowe ujawniły ponadto, że w ciągu ostatnich kilkudziesięciu dni poprzedzających zdarzenie drogowe zarejestrowanych jest wiele znaczących (np. kilkugodzinnych) okresów prowadzenia tego pojazdu bez zalogowanej w tachografie karty kierowcy, co będzie przedmiotem postępowania wyjaśniającego wszczętego w tej sprawie przez organ Inspekcji Transportu Drogowego.
źr. GITD

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

Ze względów bezpieczeństwa komentowanie artykułów wymaga potwierdzenia wpisu.
Państwa komentarz będzie wyświetlony po kliknięciu linku wysłanego na wprowadzony adres email.

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×