13 grudnia 2017

Transport i Spedycja » Drogowy

Co z budową tunelu Fehmarnbelt?

Co z budową tunelu Fehmarnbelt?

.. jak będą budowane elementy najdłuższego na świecie podmorskiego tunelu drogowego i kolejowego

Przypomnijmy, że tunel zanurzony będzie w Fehmarnbelt pomiędzy Rødbyhavn w Danii i Puttgarden w Niemczech. Będzie miał 18 km długości i będzie zbudowany z 79 elementów betonowych oraz dodatkowo 10 specjalnych elementów.

Każdy element tunelu o długości około 217 metrów i szerokości około 40 metrów ważyć będzie ponad 70 000 ton.

Tunel budowany będzie w fabryce zlokalizowanej w miejscowości Rødbyhavn, na wschód od istniejącego obecnie portu promowego. Powierzchnia fabryki wyniesie 1,5 miliona metrów kwadratowych - wielkość 200 boisk piłkarskich - i będzie to jedna z największych fabryk w Danii.

Fehmarnbelt przyspiesza


Fabryka oraz elementy tunelu zostaną wybudowane przez Femern Link Contractors (FLC), w której skład wchodzą VINCI Construction Grands Projets (Francja), Per Aarsleff A / S (Dania), Wayss & Freytag (Niemcy), Max Bögl Stiftung & Co. (Niemcy), Soletanche Bachy International (Francja), CFE (Belgia), BAM Infra (Holandia) i BAM International (Holandia). Duńska firma COWI jest główna firmą doradczą inwestora, a belgijska firma Dredging International NV jest podwykonawcą.

Po raz pierwszy opublikowano film wideo pokazujący, jak będą budowane elementy tunelu. Film pokazuje całą produkcję od momentu, gdy stal, kamienie, żwir i cement docierają do portu roboczego do momentu mocowania stali, odlewania, przygotowania betonu, tj. transportowania elementów przez jedną z największych na świecie stacji dokujących i zanurzania.

Tunel będzie budowany wewnątrz wielkiej fabryki, aby zapewnić jak najlepsze warunki dla wysokiej jakości betonu, dobre warunki pracy dla pracowników i produkcję, na którą nie będą miały wpływu warunki pogodowe.


jagr./femern.com



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×