14 sierpnia 2018

Transport i Spedycja » Drogowy

Czy naprawdę system poboru opłat viaTOL jest dochodowy?

Czy naprawdę system poboru opłat viaTOL jest dochodowy?

Za niespełna 9 miesięcy przestanie obowiązywać umowa z obecnym Operatorem System, firmą Kapsch, który według prognoz ekspertów i urzędników z 2011 roku, do listopada miał zarobić:

23,6 mld zł - wg szacunków GDDKiA,

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/ViaTOLL


23 mld zł - wg Marka Cywińskiego, dyrektora generalnego Kapsch Telematic Services.

(do 2018 roku docelowo 7 tys. kilometrów dróg ma być objętych systemem)

http://viabox.pl/rozszerzenie-systemu-viatoll-juz-za.../

19.5 mld zł- szacowali państwowi urzędnicy.

https://m.money.pl/.../szesc-lat-viatoll-wplywy,57,0...


No i jak się mają te szacowania z rzeczywistością? Wiadomo już więc, jak bardzo wszyscy przestrzelili z prognozami.


Miały być ok. 23 mld zł, a możliwe, że nie wpłynie do listopada 2018 r. do KFD nawet połowa tej sumy.

Miało być 7 tys. km dróg objętych viaTOLL a jest 3,66 tys. km dróg.


Wynika z tego, że zysk z viaTOLL 1,88 mld zł w 2017 r. i 9.1 mld zł ogólnie od lipca 2011 r. to niezbyt wysokie zasilenie konta Krajowego Funduszu Drogowego, w porównaniu z prognozami jakie określili „specjaliści”.


W takim razie kto jest odpowiedzialny za słaby rozwój budowania nowych dróg objętych elektronicznym poborem opłat, a co za tym idzie dochodów KFD na budowę i modernizację dróg w Polsce?


Komentował: Paweł Stankiewicz z MyToll - czyli wszystko o viatoll



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×