11 grudnia 2018

Transport i Spedycja » Drogowy

Via Carpatia to droga życia dla Polski Wschodniej

Via Carpatia to droga życia dla Polski WschodniejDzisiaj rozpoczynamy realizację kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19. Jak wielokrotnie podkreśla Minister Adamczyk Via Carpatia to droga życia dla Polski Wschodniej. Każda podpisana umowa przybliża nas do podróżowania bezpiecznie i komfortowo na kierunku północ – południe – powiedział wiceminister infrastruktury, Marek Chodkiewicz.

Umowę na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Podgórze (z węzłem) do węzła Kamień (bez węzła) długości ok. 10,5 km podpisano 9 sierpnia 2018 r. Odcinek zrealizuje firma Budimex za kwotę brutto 333 520 613,12 zł w terminie 34 miesięcy. Ten odcinek będzie stanowił część szlaku Via Carpatia łączącego nie tylko północną i południową granicę Polski, ale również kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami. S19 na samym Podkarpaciu będzie mieć długość 169 km. Cały jej przebieg ma zapewnione finansowanie.


Zadaniem wykonawcy prowadzącego inwestycję w systemie „projektuj i buduj” będzie zaprojektowanie odcinka drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane.

Odcinek S19 Podgórze - Kamień, jest częścią dużego przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 Nisko Południe - Sokołów Małopolski Północ. Ten 30-kilometrowy odcinek został podzielony na trzy zadania realizacyjne:

 Zadanie A - Nisko Południe – Podgórze (dł. ok. 11,5 km)
 Zadanie B - Podgórze - Kamień (dł. ok. 10,5 km)
 Zadanie C - Kamień - Sokołów Małopolski Północ (dł. ok. 7,9 km)

Zakres inwestycji odcinka Podgórze - Kamień (dł. ok. 10,5 km)
Zakres robót obejmuje wykonanie dwujezdniowej drogi ekspresowej z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu, z drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg, wraz z usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną niezwiązaną z drogą, urządzeniami ochrony środowiska tj. ekranami akustycznymi, urządzeniami podczyszczania wód opadowych, ogrodzeniami i przejściami dla zwierząt oraz pasami zieleni dogęszczającej.

Obiekty inżynierskie: 5 mostów, 8 wiaduktów  (w tym pełniące również funkcję przejścia dla zwierząt dużych i średnich dołem), 1 przejście dla zwierząt górą oraz 5 przepustów o funkcji ekologicznej

Realizacja S19 na Podkarpaciu
  • 30,1 km - w użytkowaniu
  • 85,1 km – koncepcja programowa w opracowaniu
  • 34,8 km – w realizacji w trybie projektuj - buduj
  • 19,4 km – w przetargu
Zakończenie wszystkich prac i udostępnienie kierowcom do ruchu drogi ekspresowej S19 pomiędzy Rzeszowem a Lublinem planowane jest w 2021 r. Odcinki, które będą realizowane przewidziane są do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej.
jagr./GDDKIA

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×