14 grudnia 2018

Transport i Spedycja » Drogowy

S3 Zielona Góra - Niedoradz z dwiema jezdniami

S3 Zielona Góra - Niedoradz z dwiema jezdniami
Pomiędzy węzłami Zielona Góra Północ i Niedoradz, na odcinku o długości 13,3 km, dobudowano jezdnię po stronie wschodniej oraz wymieniono nawierzchnię na istniejącej.

Koszt prac to 211 mln zł, w części współfinansowany ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Oprócz drugiej jezdni zbudowano układ dróg zbiorczych i serwisowych, przebudowano trzy węzły (Zielona Góra Północ, Zielona Góra Południe, Niedoradz), zbudowano górne przejścia dla zwierząt, obiekty inżynierskie w ciągu trasy głównej (przechodzące nad drogą ekspresową powstały w układzie docelowym przy budowie pierwszej jezdni), urządzenia ochrony środowiska (np. separatory, ekrany akustyczne, wygrodzenie drogi ekspresowej).

Istotnym elementem, szczególnie dla mieszkańców Zielonej Góry, była budowa łącznika o długości ok. 1,5 km od węzła Zielona Góra Północ na S3 do ronda na drodze 282 (ul. Szosa Kisielińska) na wysokości Osiedla Pomorskiego we wschodniej części miasta.
Koszt jego budowy pokryły po połowie Miasto Zielona Góra i GDDKiA, natomiast włączenie do drogi S3 sfinansowała GDDKiA, a budowę ronda na Szosie Kisielińskiej – miasto.

Jeszcze w tym roku planowany jest do oddania kierowcom ostatni fragment S3 w województwie lubuskim, na którym powstaje druga jezdnia, tj. od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól Południe o długości ponad 17 km. W drugiej połowie przyszłego roku planujemy oddać do ruchu budowany obecnie drugi most na Odrze koło Cigacicach (powstaje w miejscu starego, z którego ruch przełożono na nowy obiekt w ciągu jezdni S3).

W dolnośląskim, jedynie poza ok. 14 km odcinkiem w. Kaźmierzów - w. Lubin Północ, trasa została już udostępniona do ruchu. Wykonawca tego odcinka deklaruje, że do końca 2018 r. planuje uzyskać przejezdność, jednak postęp prac uzależniony jest od warunków atmosferycznych.

Oddanie tego fragmentu pozwoli dojechać z północy aż za autostradę A4 do Bolkowa. Co ważne, na projekt i budowę pozostałego fragmentu trasy, do granicy z Czechami, umowa został już podpisana. Projektowany obecnie fragment przebiega przez pasmo Gór Wałbrzyskich m.in. w dwóch tunelach. Jeden z nich będzie miał długość ok. 2300 m, natomiast drugi ok. 320 m.
źr. GDDKIA

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×